beantwoord

Voel me genaaid als nieuwe klant

• 21 augustus 2018
  • 4 reacties
  • 380 keer bekeken

Sinds drie max vier maanden overgestapt van Tele2 naar Telfort samengesteld gezin tele2 twee inwonende kids later vier waardoor Tele2 internet het niet meer trok trage verbinding.
Online zoeken vergelijken op sites en gekeken wat er met vier kinderen met een vastgegroeid mobieltje veel wifi gebruiken er graag met de nog beschikbat lege hand online games worden gespeeld en gedownload of YouTube video gekeken nodig was voor een pakket.
Telfort stond toen goed aan geschreven redelijk prijs voor wat er geleverd zou moeten worden.

Nou weet niet waar dat geleverd word maar niet hier hier betalen we de rekening enkel denk ik.

Ruis in tv beeld en haperend
Radio hapert
Internet lang niet wat beloofd word
Internet uitval of slechte wifi
Mails onbeantwoord over dit alles.
App activeren via sms of mail naar tientallen keren opnieuw opvragen tot op heden geen enkele sms of email met een activatiecode mogen ontvangen.
Keeg mail over of ik tevreden was met geleverde producten en service die beantwoorden met bovenstaande.
Daar heeft een man. Mij geholpen zodat de app eindelijk werkt.
Maar alle tips wifi te verbeteren of tv die ik met 3g heb moeten opzoeken al gedaan levert geen verbetering op.
Maar de geleverde experiabox V10 daar lees ik enkel zelfde soort klachten over en al wat jaartjes op een rij geen enkele positieve heb ik gevonden.
Nu zit ik met een hoger bedrag met nog slechtere wifi als ooit heb gehad of uitval en dan niet af en toe maar tot vervelends toe!
En de Telfort bonus heb ik kut radio met uitval en interactieve televisie maar dan met ruis en uitval.
Geen verbetering want had traag internet perfecte service vriendelijke helpdesk tv kijken nooit iets mee gehad had altijd internet alleen trager.
Enkel de prijs is verhoogd maar bedoeling was verhoogde internetverbinding.

Snap niet dat die experiabox V10 nog steeds gebruikt en geleverd word aan mensen terwijl die enkel ellende en klachten en ontevreden klanten maakt.
Personeel van de helpdesk zitten met handen in het haar weten door de klachten niet meer wat te doen balen om service forum e-mails te openen of telefoon op te nemen want ja staan denk ik bom vol daarvan wat weer goorgevoerd word in humeur sfeer van helpdeskpersoneel en in service en klantvriendelijkheid naar de klant toe want ja wat moet je aan een probleem doen wat niet is gemaakt of ontworpen of kan worden opgelost door Telfort en de leverancier blijkbaar Niks of weinig aan doet .

Dit gegeven is bij iedere provider bekent maar toch adverteren de allemaal over hoe s elkaar goed helder De producten zijn.

Maar wat er staat is niet wat er geleverd word??

Maar ja blijkbaar hoeven we geen nieuwe modem te verwachten want KPN wil oplossen niet vervangen ongeacht tijd die dat zo te zien al kost.
En moeten de klant te. maar betalen is wel verplicht de abonnement kosten.
En moeten niet zeiken over niet behalen van die geweldig snelle internet verbinding en niet zeiken over uitval van alle diensten en televisie zenders die haperend zijn en vol ruis geen beeld geen wifi. Of slechte wifi.
Niet betalen word het geleverde rest product afgesloten wat niet erg veel zal opvallen.

En zijn we in mijn ogen opgelicht.
Want gezien internet berichten over experiabox V10 enkel negatief zijn allemaal zelfde problematiek en zonder oplossing blijven had er anders geadverteerd moeten worden
Want het is meer dan bekent in die branche.
Kan je beter adverteren

Razendsnel internet
Interactieve televisie zenders
Prachtige extra zender pakketten.
Online radio luisten

Word allemaal in uw huis geleverd met de experiabox V10
Dit prachtige modem word geleverd met:
Haperend uitvallende internetverbinding
Tv zenders met ruis en geregelde uitval
Radio met geluidsuitval
Veel minder internet snelheid als beloofd
Inmiddels shaggy helpdesk zero service.
Wijzende en afschuivende vingertjes

En dit alles levert Telfort u thuis voor 45 euro per maand .
En leveren we met kennis van problematiek.
En liegen we u mee voor met voorbedachte rade In onze advertenties
En dat leveren we u ook met een verplichte betaalverplichting voor onze niet of slechte geleverde producten.

En niet te vergeten onze service en klantvriendelijkheid.
Die was denk ik goed tot aan experiabox V10
Toen Kwam de angst voor de telefonische onvermoeibare klachten stroom de mailbox ontploft de. De forum topics ie als paddenstoelen omhoog komen .
Want de helpdesk kan niks buiten zelfde vertellen met aangeleverde informatie die kunnen niks En blijkbaar doet de leverancier / maker niks vergoed of vervangen niks ja dan veranderd de leuke werk sfeer en de service naar beneden het vriespunt en word je sjachie
En dat dat is de toon en reactie die klanten krijgen.

Zou ik of andere nieuwe potentiële klanten dan de overstap wagen ?

Ben terug gekomen van vakantie en nu al drie dagen geen tv enkel foutmelding op de telefoon met en via 3g aan oplossingen en tips aan uitvoeren maar nee.
Geen interactieve tv er is niks veranderd buiten in de vakantie niet aan te zijn geweest of gebruikt
Maar code 562 blijft niks van de tips werken niet.
Nota word eerdaags afgeschreven voor weer een maand slechte of geen wifi en nu helemaal geen tv geen radio meer.
Zelf enkel druk zijn met aan en uit zetten opzoeken herhalen controleren maar ja hoef blijkbaar niets te verwachten geen nieuwe modem niet die beloofde diensten en snelheden geen service vriendelijke helpdesk of antwoorden op mails of de gratis monteur.

Nope ik hoef enkel te betalen.
icon

Beste antwoord door Babylonia 22 augustus 2018, 02:41

Ten aanzien van je problemen met:

WiFi:
De Experia Box V10 heeft een tijd terug wel tijdelijk (enkele maanden) problemen gehad met WiFi.
Daar zullen de meeste berichten wel over gaan, welke je via Google hebt gevonden.
Na update van de firmware is dat inmiddels genoegzaam opgelost, en zou het moeten voldoen.

Testen die ik zelf heb gedaan (vanuit een glasvezel abonnement), zijn vergelijkbaar met een andere "merk" router: Zie < TEST > van 4 maanden terug. (Daarna geen problemen meer).

Standaard wordt met de V10 voor de 2,4 GHz en 5 GHz band wel hetzelfde SSID gebruikt. Het zou dan aan de functies van mobiele apparatuur worden overgelaten welke WiFi band het gunstigst wordt gekozen. Dat wil mogelijk niet altijd goed functioneren.

Je kunt dan beter twee verschillende SSID's gebruiken voor de twee WiFi bands, en zelf testen welke WiFi band het beste voldoet (meestal 5 GHz als de mobiele apparatuur dat ondersteunt).
Kies dan alleen die WiFi band die het beste voldoet, en laat de andere connectie "vergeten" zodat die door omstandigheden niet alsnog wordt gekozen. Kies ook de kanalen het beste handmatig.

Verder is het niet ondenkbeeldig dat de WiFi niet overal in huis voldoende bereik heeft. Muren / plafonds kunnen een sterk dempende werking hebben. Maar dat is een algemeen euvel van WiFi.

Voor WiFi verbetering, doorloop de tips via de volgende Telfort hulp-pagina's < HIER >

Ook de vele WiFi netwerken in de buurt van buren kan een sterke negatieve invloed hebben op de prestaties bij jezelf thuis. Ook dat is een algemeen probleem van WiFi.
Het komt dan aan op een goede netwerkinrichting bij je thuis, met mogelijk extra WiFi Access Points.
Die extra Access Points zorgen op zichzelf ook weer voor "extra WiFi overlast" naar buren toe die dan ook weer extra WiFi apparaten in huis gaan plaatsen en elkaar gaan tegenwerken. Feitelijk een neerwaartse spiraal.

Zie aan de hand van schermafdrukken hoe overbelast de WiFi-omgeving kan zijn < HIER >
en lees de eventuele aanbevelingen in de rest van de reacties.

GLASVEZEL:
Verder zou je met een glasvezel-connectie geen problemen moeten ondervinden met radio of TV.
Dat is "als het goed is" een heel stabiele netwerkstructuur.

Nu ik lees dat je ook hierin problemen ondervindt, heb ik mijn twijfels aan de eigen thuis netwerkstructuur wat je achter de Experia Box hebt ingericht om apparatuur aan te sluiten?

Mocht je meerdere TV-ontvangers gebruiken, en extra "switches" gebruiken waarachter je die hebt aangesloten. Hangt het sterk af van het type switch of het allemaal probleemloos blijft werken.
Die switches moeten een zogenaamde "IGMP Snooping" functionaliteit ondersteunen.

Kun je eens beschrijven wat jezelf achter de Expera Box V10 aan apparatuur gebruikt, en hoe alles is aangesloten?
Bekijk reactie

4 reacties

Reputatie 8
Ten aanzien van je problemen met:

WiFi:
De Experia Box V10 heeft een tijd terug wel tijdelijk (enkele maanden) problemen gehad met WiFi.
Daar zullen de meeste berichten wel over gaan, welke je via Google hebt gevonden.
Na update van de firmware is dat inmiddels genoegzaam opgelost, en zou het moeten voldoen.

Testen die ik zelf heb gedaan (vanuit een glasvezel abonnement), zijn vergelijkbaar met een andere "merk" router: Zie < TEST > van 4 maanden terug. (Daarna geen problemen meer).

Standaard wordt met de V10 voor de 2,4 GHz en 5 GHz band wel hetzelfde SSID gebruikt. Het zou dan aan de functies van mobiele apparatuur worden overgelaten welke WiFi band het gunstigst wordt gekozen. Dat wil mogelijk niet altijd goed functioneren.

Je kunt dan beter twee verschillende SSID's gebruiken voor de twee WiFi bands, en zelf testen welke WiFi band het beste voldoet (meestal 5 GHz als de mobiele apparatuur dat ondersteunt).
Kies dan alleen die WiFi band die het beste voldoet, en laat de andere connectie "vergeten" zodat die door omstandigheden niet alsnog wordt gekozen. Kies ook de kanalen het beste handmatig.

Verder is het niet ondenkbeeldig dat de WiFi niet overal in huis voldoende bereik heeft. Muren / plafonds kunnen een sterk dempende werking hebben. Maar dat is een algemeen euvel van WiFi.

Voor WiFi verbetering, doorloop de tips via de volgende Telfort hulp-pagina's < HIER >

Ook de vele WiFi netwerken in de buurt van buren kan een sterke negatieve invloed hebben op de prestaties bij jezelf thuis. Ook dat is een algemeen probleem van WiFi.
Het komt dan aan op een goede netwerkinrichting bij je thuis, met mogelijk extra WiFi Access Points.
Die extra Access Points zorgen op zichzelf ook weer voor "extra WiFi overlast" naar buren toe die dan ook weer extra WiFi apparaten in huis gaan plaatsen en elkaar gaan tegenwerken. Feitelijk een neerwaartse spiraal.

Zie aan de hand van schermafdrukken hoe overbelast de WiFi-omgeving kan zijn < HIER >
en lees de eventuele aanbevelingen in de rest van de reacties.

GLASVEZEL:
Verder zou je met een glasvezel-connectie geen problemen moeten ondervinden met radio of TV.
Dat is "als het goed is" een heel stabiele netwerkstructuur.

Nu ik lees dat je ook hierin problemen ondervindt, heb ik mijn twijfels aan de eigen thuis netwerkstructuur wat je achter de Experia Box hebt ingericht om apparatuur aan te sluiten?

Mocht je meerdere TV-ontvangers gebruiken, en extra "switches" gebruiken waarachter je die hebt aangesloten. Hangt het sterk af van het type switch of het allemaal probleemloos blijft werken.
Die switches moeten een zogenaamde "IGMP Snooping" functionaliteit ondersteunen.

Kun je eens beschrijven wat jezelf achter de Expera Box V10 aan apparatuur gebruikt, en hoe alles is aangesloten?
Reputatie 8
Badge +11
Hoi Buddha1972, allereerst welkom op het Forum. Nu lees ik dat je niet zomaar bij mij terecht bent gekomen. Ik lees dat de diensten verre van soepel werken. Dat is natuurlijk absoluut niet de bedoeling. Ik wil je dan ook graag helpen, want zoals het nu gaat is geen doen met 4 kinderen die intensief het internet gebruiken.

Ik begrijp dat de tv hapert, het radiosignaal valt weg, de WiFi is slecht en je krijgt ook nog eens geen reactie op jouw mails. Dat is niet fijn en ook niet hoe wij te werk willen gaan. Excuses hiervoor.

Ik lees ook dat je zelf al veel geprobeerd hebt door de probleemoplossers te doorlopen en de instructies uit te voeren. Helaas zonder succes. Ik wil dan ook graag eens in jouw verbinding duiken om te kijken of ik verder nog wat kan achterhalen. WE moeten toch kunnen achterhalen wat de oorzaak is van het probleem. Als we die weten kunnen we ook op zoek naar de oplossing. Ik wilde dan ook vast de gegevens erbij zoeken, maar ik zag dat ik nog jouw huisnummer mis of klantnummer. Zou je die willen toevoegen? Wil je een reactie achterlaten als je dat gedaan hebt? Dan ga ik kijken wat ik voor je kan betekenen.
Reputatie 8
Ik wilde dan ook vast de gegevens erbij zoeken, maar ik zag dat ik nog jouw huisnummer mis of klantnummer. Zou je die willen toevoegen? Wil je een reactie achterlaten als je dat gedaan hebt?
Bedoeld bij de gegevens van het forum profiel, niet bedoeld als reactie in een openbaar forumbericht.
(Ter voorkoming van evt. misverstanden omdat de info die je geeft daarin niet geheel duidelijk is).
Reputatie 8
Badge +11
Ik heb nog geen reactie meer van je mogen ontvangen. Heb je wellicht via een andere weg contact gehad? Zo niet, dan hoor ik graag van je. Ik denk graag mee.

Reageer