beantwoord

Voedingsadapter van glasvezelaansluiting defect

• 23 mei 2020
  • 14 reacties
  • 203 keer bekeken

Reputatie 1

Hallo,
de voedings adapter van mijn glasvezel modem is ook defect.

Graag een nieuwe regelen.

HK-S-050A050-EU

groet

Anneke Peelen

Admin: Reactie afgesplitst van oud topic, eigen topic voor je aangemaakt

icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 26 mei 2020, 10:13

Goedemorgen @Goudklompje1950, ik heb je zojuist telefonisch gesproken. Ik heb niet de mogelijkheid om een losse adapter toe te sturen, daarom heb ik een monteur ingepland die zorgt dat er een nieuwe adapter aangesloten wordt. Hij helpt je om het op te lossen, zodat je straks ook gewoon de externe hardeschijf weer gebruiken kan.

Ik hoor hier graag hoe het afgelopen is, laat je weten of alles opgelost is?

Bekijk reactie

14 reacties

Reputatie 8
Badge +10

Hi @Goudklompje1950, niet fijn dat de adapter van de glasvezelaansluiting defect is, goed dat je dit aankaart. 

Werkt de aansluiting wel als je een andere adapter aansluit? Dat is een goede test en tegelijkertijd hopelijk ook een goede tussentijdse oplossing. Kan je daarnaast je postcode in je forumprofiel voor me nakijken en aanpassen? Het is nu een cijfer te lang, waardoor ik je gegevens niet kan opzoeken.

Reputatie 1

Beste Alexandra.

Mijn schoonzoon heeft van mij externe harde schijf als test de adapter gepakt.

Dit werkt maar is geen definitieve oplossing omdat de externe harde schijf niet meer werkt.

ik heb mijn postcode geupdate.

groet

Reputatie 8
Badge +10

Goedemorgen @Goudklompje1950, ik heb je zojuist telefonisch gesproken. Ik heb niet de mogelijkheid om een losse adapter toe te sturen, daarom heb ik een monteur ingepland die zorgt dat er een nieuwe adapter aangesloten wordt. Hij helpt je om het op te lossen, zodat je straks ook gewoon de externe hardeschijf weer gebruiken kan.

Ik hoor hier graag hoe het afgelopen is, laat je weten of alles opgelost is?

Reputatie 1

Hallo @Alexandra - Telfort de monteur is geweest. Alles nu in orde bedankt.

Groet.

Moet hier een monteur voor worden gestuurd? Dat is wel kapitaal vernietiging 🤔 💸

Reputatie 8
Badge +18

Moet hier een monteur voor worden gestuurd? Dat is wel kapitaal vernietiging 🤔💸

Et is waarschijnlijk een onderscheid tussen een KPN en Guidion monteur zou niet weten wie nu wel of niet langskomt tijdens de corona crisis.

Echter wij bepalen het beleid bij Telfort niet omdat we van de categorie helpende handen zijn

Et is waarschijnlijk een onderscheid tussen een KPN en Guidion monteur zou niet weten wie nu wel of niet langskomt tijdens de corona crisis.

Echter wij bepalen het beleid bij Telfort niet omdat we van de categorie helpende handen zijn

Klopt maar voor een voedings adapter die gewoon via de post kan worden verzonden een monteur sturen, ongeacht van welke organisatie is kapitaal vernietiging in mijn ogen.

Reputatie 8

Mogelijk was een monteur in de buurt?  Opsturen adapter, moet er ook een vervoersbedrijf bij je langs komen om hem aan huis af te leveren.  Hoe onderling wat verdeeld is maakt naar ik denk niet zoveel uit.

Mogelijk was een monteur in de buurt?  Opsturen adapter, moet er ook een vervoersbedrijf bij je langs komen om hem aan huis af te leveren.  Hoe onderling wat verdeeld is maakt naar ik denk niet zoveel uit.

Dat in de buurt zijn is iets voor te zeggen, maar gezien de huidige covid-19 maatregelen klinkt het gewoonweg idioot die monteur heeft wel meer dringende dingen te doen. De pakket vervoerders en de postbezorgers komen standaard bijna dagelijks door de wijk.(hier wel)

Fijn dat het is opgelost begrijp me niet verkeerd, een klant die over wil naar glasvezel, mag nog zeker een maand wachten. Daarom kan ik deze actie niet rijmen met de huidige maatregelen.

Reputatie 8

Dat in de buurt zijn is iets voor te zeggen, maar gezien de huidige covid-19 maatregelen klinkt het gewoonweg idioot die monteur heeft wel meer dringende dingen te doen.

Dat valt te bezien of die meer dringende zaken te doen heeft?

Juist door de maatregelen heeft het merendeel “niets te doen” en is het grootste deel ervan naar huis gestuurd. Er wordt mogelijk nog een handjevol medewerkers aangehouden die wel op pad zijn?
Die zijn blij als ze nog wel iets mogen doen?

Kosten of kapitaalvernietiging is in deze tijd juist toch al aan de orde van de dag.
Door werkzaamheden aan het spoor moest ik gisteren een deel van een traject met een bus reizen. Zit je in een grote touringcar bus waarvan het merendeel van de stoelen is verwijderd (aanpassing i.v.m. corona), met slechts een handjevol reizigers. Daarop volgende traject met de trein was “drukker”.

Laatste stuk met de stadsbus ‘s avonds naar huis in zo’n verlengd type met harmonica ertussen, nog minder, 2 passagiers, die bij dezelfde halte uitstappen, en de bus dus leeg verder rijdt.
(Wel een elektrisch aangedreven bus type -→ plaats voor maximaal 140 passagiers).

Die harmonica bus wordt juist ingezet, omdat het grootste deel van dit type bus anders “stil” staat,
omdat er nauwelijks vliegverkeer is. (Het zijn speciale pendeldiensten naar het vliegveld).
Nu ingezet als “stadsbus” omdat op bepaalde tijden men anders “stoelen te kort komt”.

De bezettingsgraad (en dan alleen zitplaatsen) mag hooguit iets van 30-35 % zijn?

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Goudklompje1950, Alexandra is er even niet, daarom reageer ik in haar plaats. Goed om te lezen dat het is opgelost door de monteur en dat alles nu weer goed werkt! Als we nog iets voor je kunnen betekenen weet je ons te vinden :slight_smile:

Guidion monteurs gebruiken we tegenwoordig niet meer, het is altijd een KPN monteur nu. Maar omdat die adapters een stukje van het netwerk is, zou het kunnen zijn dat het onder KPN NetwerkNL valt i.p.v. de normale KPN monteurs :wink:

Maar als ik de keuze zou hebben zou ik het ook graag gewoon op kunnen sturen hoor :)

Reputatie 8
Badge +18

@Jasper - Telfort dat er geen Guidion meer aan te pas komen wist ik nog niet dan is dat ook weer duidelijk voor mij, maar wat is het beleid i.v.m. de inzetbaarheid van de KPN monteurs tijdens de corona crisis 

Hallo @jimny , ik heb binnen het KPN-forum begrepen dat er vanaf 1 augustus a.s. weer monteurs ‘uitgerold’ gaan worden voor diverse werkzaamheden.

Reputatie 8
Badge +11

Deze KPN pagina beschrijft wat de monteurs op het moment wel en niet doen. Als er helemaal geen verbinding is, zoals bijvoorbeeld door een defecte adapter die de NT geen stroom geeft, is een monteur mogelijk. Er zijn inderdaad plannen om het uit te breiden, maar dit wordt op dagbasis bijgehouden. Het kan natuurlijk zijn dat het virus weer opvlamt, dus zo'n planning is in deze tijden flexibel :wink:

Reageer