beantwoord

Vier verschillende snelheden gemeten met glasvezel

• 20 februari 2019
  • 29 reacties
  • 532 keer bekeken

Toon het eerste bericht

29 reacties

Sommige webpagina's openen wat langzamer.
Maar daarom maak ik die speedtest niet.
Ik wil weten of ik nog steeds 50/50 heb en dat dit niet zomaar veranderd.
Zeker niet nu het straks KPN gaat worden.

Voor zover ik weet was er geen update van geen van de mobielen, dat gaat dan via Wifi.
Of dat er een groot bestand gedownload werd.

Zelf gebruik ik altijd de PC voor internet.
Zelden mijn mobiel.
Reputatie 6
Badge +9
Hartelijk bedankt voor het doormeten Natasja!
Nu ben ik absoluut geen techneut, maar hoe kan het dan, dat de testen zo afwijken?
Vooral diegene met die hoge 21 ping en 14 jitter met download 38,4 en een anderen 23,2 en 27,7?
Dan heb ik het niet over die van Ookla..

Met Wifi kan ik mijzelf daar nog iets bij voorstellen maar bij bedraad glasvezel niet.
Ik download ook geen grote bestanden.

Geen enkel probleem. 🙂 Ik heb de situatie nog even voorgelegd aan een collega van de technische dienst. Het is lastig om te bepalen waarom de resultaten uit de speedtests zo verschillen. Bij Ookla blijft de speedtest constant. De grafiek bij onze speedtest laat daarentegen zien dat de snelheid goed begint, maar dan instort. Je zou eventueel nog een testbestand van een gigabyte kunnen downloaden om te controleren of de download dan dezelfde snelheid houdt of ook instort.

Echter, we zien aan deze kant bij het uitvoeren van de metingen geen bijzonderheden. De waardes zijn goed en er verandert niets aan de snelheid van 50/50Mb/s voor jouw glasvezelverbinding. Daarover geen zorgen dus.
Hartelijk bedankt allemaal!
Misschien dat ik later nog eens zo'n downloadtest maak van 1 GB.
Reputatie 6
Badge +9
Hartelijk bedankt allemaal!
Misschien dat ik later nog eens zo'n downloadtest maak van 1 GB.

Graag gedaan, @mandy. ☺ En helemaal goed natuurlijk. Dan markeer ik voor nu mijn laatste reactie als antwoord op het topic.

Reageer