Verzoek voor firmware update

• 5 maart 2012
  • 116 reacties
  • 31379 keer bekeken

Badge +1
  • Gangmaker
  • 103 reacties
Beste Webcare,

Ik heb wat onverklaarbare problemen met VoiP, valt soms weg etc.
Nu zie ik dat er voor mijn modem (2601) een nieuwe firmware is, 3.10 BLV.7
Zou die geinstalleerd kunnen worden, hopelijk geeft dit al verbetering.

Alvast bedankt.

116 reacties

Badge
Ik heb de ZyXEL P-2812HNU-F1 maar weer eens aangesloten en zie dat binnen 24uur de laatste firmware binnen is: V3.11(TUE.5)-2_20130130
Reputatie 8
Badge +16
@wardt:

Advies is om een eigen topic te starten. Daar kun je vervolgens wat meer informatie geven zoals welk modem je precies hebt en wat er misgaat.
Reputatie 8
Badge +17
3.11 is nog niet vrijgegeven door Telfort... helaas :(

eh... hoe kom ik dan aan V3.11(TEU.5)-2_20121211 in mijn vorige week nieuw ontvangen modem (P-2812HNU-F1)?

:-)
Telfort is begonnen met de uitrol van deze nieuwe versie van de firmware.
Reputatie 8
Badge +17
Je hoeft de modem, zolang je contract loopt, niet te retourneren. En ik zou deze dan ook lekker "in reserve" houden. 😉
Denk dat ik maar terug ga naar mijn Fritzbox die ondersteund ook VDSL dus als iemand weet hoe ik mijn modem kan retouneren hoor ik het graag. Heb het modem pas maand of iets. Wil graag zelf de controle houden en niet wachten totdat men bij Telfort vind wanneer ik moet updaten ja of nee...
Badge +1
3.11 is nog niet vrijgegeven door Telfort... helaas :(

eh... hoe kom ik dan aan V3.11(TEU.5)-2_20121211 in mijn vorige week nieuw ontvangen modem (P-2812HNU-F1)?

🙂
Reputatie 8
Badge +17
3.11 is nog niet vrijgegeven door Telfort... helaas 😞
Zijn er nog mensen die ook een Freecom MusicPal hebben en sinds dat zij over zijn naar een Zyxel P-2812HNU-F1 dit apparaat niet meer werkt met WPA en WPA2?

Zyxel verwijst naar de nieuwe update heb momenteel V3.10 en volgens Zyxel moet ik naar V3.11 ben bang dat dit het niet gaan oplossen maar toch... kan ik de update gepushed krijgen daar ik het schijnbaar niet zelf kan doen?

M.v.g.

Marco Hirschmann
Cisco
Reputatie 1
Kan mijn modem ook geupdate worden ?
ik heb namelijk viop problemen vaak gaat de telefoon over en dan pak je op krijg je een kiestoon en valt de lijn uit van de gene die belt. ook gaat die niet door naar de voice mail. kan ook vaak niet gebelt worden hierdoor.net of de voip dan plat ligt

Ik zit nog op

Host Name: router
Model Name: P-2812HNU-F1
MAC Address: 50:67:f0:d8:11:d8
Firmware Version: V3.10(TUE.4)-20120702
WAN 1 Information:  (ADSL) 
  - Mode: EoA 
  - IP Address: 82.168.252.131
  - IP Subnet Mask: 255.255.224.0
  - Gateway: 82.168.255.254
  - DNS Servers: 195.241.77.55,195.241.77.58
WAN 2 Information:  (IPTV_ADSL) 
  - Mode: Bridge

Alvast veel dank !
Gr Ralph
Badge +2
Kan mijn modem ook geupdate worden ?
Ik zit nog op V3.10(TUE.4)-20120702 
Alvast veel dank !
Gr Frans
Reputatie 8
Badge +17
Lost de nieuwe firmware ook het portforwardingsprobleem op? Dat is nu niet mogelijk.

nu:
P-2601HN-F1
V3.10(BLV.7)

Graag reactie.
zie https://forum.telfort.nl/thuisnetwerk-draadloos-269/zyxel-p-2601hn-f1-port-forwarding-30905/#post315666
Lost de nieuwe firmware ook het portforwardingsprobleem op? Dat is nu niet mogelijk.

nu:
P-2601HN-F1
V3.10(BLV.7)

Graag reactie.
Badge
Ook ik zou graag een update van mijn firmware gepusht hebben.
Een reset naar fabrieksinstellingen heeft inclusief twee weken wachten niet geholpen. 
Ik zit nog op V3.10(TUE.4)-20120702 en Telfort heeft zo te zien al een nieuwere beschikbaar.

Problemen:
Sinds een tijdje stottert de dataoverdracht van onze modem/router (P-2812HNU-F1) met groeiende regelmaat.
Communicatie via verschillende notebooks met Internet of Apple TV valt zeker elk kwartier eens weg, soms een kleine stotter, soms een minuut. 
Het Wifi signaal blijft sterk aangeven, alleen de verbinding met de router valt weg.
Afstand of obstakels lijken niet heel veel verschil te maken.
Internetsnelheid is in principe prima wanneer de wifi connectie werkt.

Andere oplossingen zijn natuurlijk ook welkom. Alvast dank.
Reputatie 8
Badge +17
maar versie 3.11 is (nog) niet geactualiseert voor de Telfort modems, dus nog even geduld?!?
Dag ik zou ook graag een firmwareupdate willen voor mijn p-2812hnu-f1 op de zyxel site staat een versie 3.11 en ik zit nog op 3.10.

Bij voorbaat dank!

Ik zou ook graag de nieuwe Firmware ontvangen voor mijn ZyXel P-2812 F1! Abbonement staat op naam van mijn vriendin Tem Frencken! Alvast bedankt
Bedankt voor uw antwoord.
Ik geef Telfort zeker niet de schuld ergens of hiervan, begrijp me goed, ben verder met telfort zeer tevreden!
Het leek net of ik uit andere reacties hier in het forum begreep dat telfort zelf handmatig de firmware moest updaten, verkeerd gezien denk ik.
Ik ga het modem terug zetten naar de fabrieksinstellingen, en ga dan een paar dagen wachten, of er een nieuwe firmware update komt.
Bedankt voor uw snelle reacties hierop overigengs.

Gr Dennis. 
Reputatie 8
Badge +17
Zelf de firmware upgraden gaat niet, heb dit al geprobeerd door de firmware van de zyxel website af te halen voor mijn type modem, ik krijg dan een foutmelding!!?? vreemd, heeft telfort dit geblokkeerd??
vandaar het verzoek aan telfort of die mijn firmware willen upgraden al dan niet met hun aangepaste versie, ook prima.

Graag zou ik een reactie willen van telfort, of en wanneer dit dan gaat gebeuren!
Telfort mag me de firmware ook toe sturen, dan doe ik het zelf wel!

Dit geld natuurlijk ook voor mede forumgangers met de zelfde vraag zoals voor bijv, voloshyn

in afwachting op een reactie hierop!

Je kan niet de firmware van ZyXel zelf installeren omdat de firmware niet overeenkomt met de typeaanduiding van de Telfort firmware. Dat betekend niet dat Telfort het geblokkeerd heeft maar dat de modem die firmware afwijst.

De firmware wordt automatisch gepushed vanaf een provisioning server, daar zit eigenlijk niets handmatigs meer in. Er is dus gewoon geen "losse" firmware die je zélf in de modem kan zetten.

Heb je je modem al naar fabrieksinstellingen gezet? Grote kans dat je dan wél binnen een paar dagen de nieuw(st)e firmware krijgt!
Zelf de firmware upgraden gaat niet, heb dit al geprobeerd door de firmware van de zyxel website af te halen voor mijn type modem, ik krijg dan een foutmelding!!?? vreemd, heeft telfort dit geblokkeerd??
vandaar het verzoek aan telfort of die mijn firmware willen upgraden al dan niet met hun aangepaste versie, ook prima.

Graag zou ik een reactie willen van telfort, of en wanneer dit dan gaat gebeuren!
Telfort mag me de firmware ook toe sturen, dan doe ik het zelf wel!

Dit geld natuurlijk ook voor mede forumgangers met de zelfde vraag zoals voor bijv, voloshyn

in afwachting op een reactie hierop!
Reputatie 8
Badge +17
Telfort heeft een eigen firmware die niet compatibel is met de ZyXel firmware.

Je hebt idd NIET de laatste firmware, mogelijk is er een instelling die het toepassen van de laatste versie niet uitvoerd.
Kan je inloggen in de modem en dan de fabrieksinstellingen terugzetten?
via "Maintenance"->"Backup&Restore"-> reset button.

overigens is de iTV ontvanger niet afhankelijk van de DHCP van de modem omdat de iTV ontvanger in een ander netwerk zit als de PC/laptop
Beste webcare,

Kan ik voor de P-2812HNU-F1 laatste firmware krijgen.
Heb nu V3.10(TUE.4)-20120702.
Heb ook problemen met de modem. Sommige apparaten hebben problemen met DHCP.
Ze krijgen geen of vertraagd IP adres. Dit lijd tot problemen. Zo ook met de Interactive tv ontvanger. Deze geeft voortdurend fout code 14.
Ook heb ik gelezen dat de Zyxell firmware (3.11) hier als een oplossing voor heeft.

Alvast bedankt.
Beste Webcare,

Zouden jullie van mijn modem het firmware willen upgraden?
Ik zie dat er al een jaar een nieuwe voor is, maar bij mij is het nog steeds niet gebeurd!
Wil port forwarden maar dat schijnt dus met deze firmware niet al te best te gaan!

Alvast vriendelijk bedankt daarvoor.

Vriendelijke groet, Dennis.
Badge
Hallo Webcare,

ik draai nog op 0702. Ik ervaar problemen met wifi.
Kunnen jullie 0807 naar mij pushen? Of 3.11 als die er al is.

Bedankt.
Reputatie 1
Badge +1
featuresVolgens mij is dat dan een recente build van de V3.10(TUE.4).

Telfort gebruikt eigen firmware...

Telfort (KPN) heeft een verbeterde de versie van de V3.11 draaien. Een aantal bugs die er zitten in V3.11 hebben ze gefixt en een aantal extra features toegevoegd (eigenlijk hebben ze dan V3.12). Dat er nog V3.10 en dat dit verwarring met zich meebrengt is reeds bekend en wordt aangepast.
Graag nieuwe fiirmware. Hier nu V6

Verder zag ik dat internet standaard nu 30up/3down is. Wordt mn snelheid dan ook automatisch hoge bij firmware upgrade?

Bedankt
PAtrick

Reageer