Verzoek voor firmware update

• 5 maart 2012
  • 116 reacties
  • 31379 keer bekeken

Toon het eerste bericht

116 reacties

Badge
bedankt Henk
Reputatie 4
Badge +3
@Peter B,

Geen dank! Veel plezier ermee. :)

Henk
Badge
Gisteravond istie geupdate, modem ging ineens herstarten.

mijn dank
Update is binnen hartelijk dank 🙂
Badge +7
Geen dank. :)

Henk
Badge +7
Ik heb het verzoek doorgezet om de firmware te updaten.

Update: Is inmiddels geüpdatet. :)

Henk
Reputatie 8
Badge +17
Telfort heeft een eigen firmware die niet compatibel is met de ZyXel firmware.

Je hebt idd NIET de laatste firmware, mogelijk is er een instelling die het toepassen van de laatste versie niet uitvoerd.
Kan je inloggen in de modem en dan de fabrieksinstellingen terugzetten?
via "Maintenance"->"Backup&Restore"-> reset button.

overigens is de iTV ontvanger niet afhankelijk van de DHCP van de modem omdat de iTV ontvanger in een ander netwerk zit als de PC/laptop
Badge
Verzoek om firmware update:

Modem = Zyxel P-2812HNU-F1

Huidige firmware = P-2812HNU-F1_3.10(TUJ.0)

Verzoek om up te daten naar = P-2812HNU-F1_3.11(TUJ.0)

Alvast bedank!!!
Reputatie 8
Badge +16
TUJ-versies van de firmware zijn niet van Telfort.

Blijkbaar heb je geen Telfort-modem maar heb je er zelf een gekocht... dan kun je de updates downloaden via de Zyxel website.

Zie hier ftp://ftp.zyxel.com/P-2812HNU-F1/firmware/P-2812HNU-F1_3.11(TUJ.0)C0.zip
Badge +2
Kan mijn modem ook geupdate worden ?
Ik zit nog op V3.10(TUE.4)-20120702 
Alvast veel dank !
Gr Frans
Badge
Sorry, je hebt gelijk de firmware die er nu op staat is V3.10(TUE.4)b1 en ik begrijp dus uit je reactie, dat ik hier niet zelf de laatste firmware voor dit modem (P-2812HNU-F1_3.11(TUJ.0)) op kan zetten of is dit onjuist?

Alvast bedankt voor je reactie.
Reputatie 8
Badge +16
Welke firmware-versie heb je nu eigenlijk... dat kun je zien op de status-pagina van het modem?

Dat zou een TUE-versie moeten zijn in plaats van een TUJ-versie.
Badge
V3.10(TUE.4)b1
Badge +1
Zou ik een firmware update kunnen krijgen voor mijn P-2812HNU-F1?
De huidige versie is V3.10(TUE.4)
De firmware van de ZyXEL website (V3.11(TUJ0C0) kunnen we niet zelf installeren.
Veel uitdagingen ivm dchp, upnp en voip zijn bij de updates aangepakt.

Groet Bruno
Dag Henk,

Ik zou ook graag de BLV.7 firmware ontvangen voor het gebruik van Wake on WAN. Moet ik nog meer gegevens opgeven of is het geregistreerde IP adres voldoende (ik post dit vanaf mijn telfort verbinding).

Alvast dank!
Badge +1
Dat klopt.
Toen ik internet nam wilde ik al de mogelijkheid hebben om in de toekomst draadloos te kunnen gaan en heb daarom voor dit modem gekozen.

Nee ik kan niet inloggen op het modem via deze http enook niet via adsl-modem.
Ook heb ik geprobeerd of het uit maakt met de instelligen in vista op publiekelijk netwerken of thuisnetwerken.

Als ik het modem probeer te vinden via de bovengenoemde http krijg ik alleen de zoekpagina van internet en niet het modemscherm.
Ook via Firerfox lukt dat niet.

Heb van iemand gehoord dat het mischien zou kunnen liggen aan IP adres( iets van IP4 & IP6 ?) dat mijn Pc een IP6 zou hebben en het modem een IP4  en dat dat moeilijk met elkaar communiseerd?
Maar dat gaat mij de pet te boven, weet nog niet zo veel van PC dus alle tips zijn welkom

Hoi Marloes,

Om met het laatste tebeginnen, je IP6 moet je apart als protocol installeren, tenminste dat moet bij XP Pro, die ik gebruik.
Het maakt niets uit bij het aanmelden op het modem of je IPv4 of v6 gebruikt...

Je kan met cmd--> ipconfig /all zien wat voor services en of protocollen er zijn geinstalleerd op je PC.

start/run/cmd

Microsoft Windows XP [versie 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\>ipconfig /all

Windows IP-configuratie

Host-naam  . . . . . . . . . . . .: kimberly
        Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:
        Knooppunttype: . . . . . . . . . .: onbekend
        IP-routering ingeschakeld. . . . .: nee
        WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee
        DNS-achtervoegselzoeklijst. . . . : abcdef0987.com

Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
        Beschrijving . . . . . . . . . . .:
          3Com EtherLink XL 10/100 PCI TX NIC (3C905B-TX)
        Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-A0-24-aa-bb-cc
        DHCP ingeschakeld:. . . . . . . . : nee

IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.11.11  normale   IPv4

Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.0.0

IP-adres. . . . . . . . . . . . . : fe80::2a0:24ff:fe5b:308d%4  IPv6 adres

Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.1.250  <<+ dit is bij mij mijn modem IP adres
        DNS-servers . . . . . . . . . . . : 8.8.8.8
                                            8.8.4.4

NetBIOS over TCPIP. . . . . . . . : uitgeschakeld

Tunnel-adapter Automatic Tunneling Pseudo-Interface:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
        Beschrijving . . . . . . . . . . .:
          Automatic Tunneling Pseudo-Interface
        Fysiek adres. . . . . . . . . . . : C0-A8-0B-0B
        DHCP ingeschakeld:. . . . . . . . : nee
        IP-adres. . . . . . . . . . . . . : fe80::5efe:192.168.11.11%2
        Standaardgateway. . . . . . . . . :
        DNS-servers . . . . . . . . . . . : fec0:0:0:ffff::1%2
                                                         fec0:0:0:ffff::2%2
                                                         fec0:0:0:ffff::3%2
        NetBIOS over TCPIP. . . . . . . . : uitgeschakeld

C:\>

Je gateway adres is naar alle waarschijnlijkheid ook je modem adres.

Misschien dat je wat heb aan deze sumiere uitleg, onderlijnde vetgedrukte
items zijn van belang voor jou...
Reputatie 8
Badge +16
TUE.4 is volgens mij de meest recente Telfort firmware.

Welke problemen ervaar je?
Beste Webcare Team,

Ook ik zou graag de firmware van mijn P-2812HNU-F1 willen laten bijwerken naar de laatste versie. Momenteel staat er versie V3.10(TUE.3) op.

Alvast hartelijk dank!
Zelf de firmware upgraden gaat niet, heb dit al geprobeerd door de firmware van de zyxel website af te halen voor mijn type modem, ik krijg dan een foutmelding!!?? vreemd, heeft telfort dit geblokkeerd??
vandaar het verzoek aan telfort of die mijn firmware willen upgraden al dan niet met hun aangepaste versie, ook prima.

Graag zou ik een reactie willen van telfort, of en wanneer dit dan gaat gebeuren!
Telfort mag me de firmware ook toe sturen, dan doe ik het zelf wel!

Dit geld natuurlijk ook voor mede forumgangers met de zelfde vraag zoals voor bijv, voloshyn

in afwachting op een reactie hierop!
Reputatie 1
Kan mijn modem ook geupdate worden ?
ik heb namelijk viop problemen vaak gaat de telefoon over en dan pak je op krijg je een kiestoon en valt de lijn uit van de gene die belt. ook gaat die niet door naar de voice mail. kan ook vaak niet gebelt worden hierdoor.net of de voip dan plat ligt

Ik zit nog op

Host Name: router
Model Name: P-2812HNU-F1
MAC Address: 50:67:f0:d8:11:d8
Firmware Version: V3.10(TUE.4)-20120702
WAN 1 Information:  (ADSL) 
  - Mode: EoA 
  - IP Address: 82.168.252.131
  - IP Subnet Mask: 255.255.224.0
  - Gateway: 82.168.255.254
  - DNS Servers: 195.241.77.55,195.241.77.58
WAN 2 Information:  (IPTV_ADSL) 
  - Mode: Bridge

Alvast veel dank !
Gr Ralph
Dag ik zou ook graag een firmwareupdate willen voor mijn p-2812hnu-f1 op de zyxel site staat een versie 3.11 en ik zit nog op 3.10.

Bij voorbaat dank!

Badge
Ik heb een P-2601HN-F1 met als software V3.10(BLV.6). Kan ik ook een update krijgen? Dit omdat ik ook af en toe een probleem heb met de telefoonverbinding en uitvallen van mijn draadloze verbinding.

Vast mijn dank.
gr
Cor
Badge +1
TUE.4 is volgens mij de meest recente Telfort firmware. Welke problemen ervaar je?

Voor v3.10 is de tue4 (telfort versie) de standaard, op de zyxel site staan daarentegen tot aan een v3.11 een goede lijst met verbeteringen (fixes) op veel verschillende vlakken.

Mijn probleem is vooral het punt dat de verschillende cpu/telefoons/ps3 elkaar niet kunnen/mogen zien, de bridgefunctie lijkt de verschillende verbindingen niet te herkennen.
Dit maakt het gebruik van mediaservers een beetje lastig. Alleen de Wlan direct van cpu naar speler werkt. Maar dan negeer ik mijn eigenlijke netwerk.
Daarbij heeft de Upnp lijst geen zin om verbindingen te maken, poorten geopend om het misschien te triggeren, no dice.

Ik ben net overgestapt van kpn naar telfort en met de andere modem (experiabox) was het al een goede klus mijn netwerk te bouwen, maar daar is nooit een update geweest die dat probleem aanpakte. Ik heb dat met creatief "programmeren" uiteindelijk gefixt.*

Mediaservers op de cpu voor b.v. ps3 kunnen een verbinding afdwingen binnen het netwerk maar zelfs dat gaf geen resultaat bij de zyxel.
Even voor de beeldvorming: Alles met vaste lijnen gelegd, behalve de telefoon dan.

*poeh* zo dat lucht weer even op.

Ik hoop op een update, anders dan pak ik mijn google/forum skills weer op om de sessie "creatief met modems" weer eens op te starten.*

**
beste
zou u mijn modem van de nieuwe firmware blv 7 kunnen voorzien ?
bvd
Reputatie 8
Badge +17
Zelf de firmware upgraden gaat niet, heb dit al geprobeerd door de firmware van de zyxel website af te halen voor mijn type modem, ik krijg dan een foutmelding!!?? vreemd, heeft telfort dit geblokkeerd??
vandaar het verzoek aan telfort of die mijn firmware willen upgraden al dan niet met hun aangepaste versie, ook prima.

Graag zou ik een reactie willen van telfort, of en wanneer dit dan gaat gebeuren!
Telfort mag me de firmware ook toe sturen, dan doe ik het zelf wel!

Dit geld natuurlijk ook voor mede forumgangers met de zelfde vraag zoals voor bijv, voloshyn

in afwachting op een reactie hierop!

Je kan niet de firmware van ZyXel zelf installeren omdat de firmware niet overeenkomt met de typeaanduiding van de Telfort firmware. Dat betekend niet dat Telfort het geblokkeerd heeft maar dat de modem die firmware afwijst.

De firmware wordt automatisch gepushed vanaf een provisioning server, daar zit eigenlijk niets handmatigs meer in. Er is dus gewoon geen "losse" firmware die je zélf in de modem kan zetten.

Heb je je modem al naar fabrieksinstellingen gezet? Grote kans dat je dan wél binnen een paar dagen de nieuw(st)e firmware krijgt!

Reageer