beantwoord

[Verzameltopic] Experiabox (Arcadyan VGV7519) modem herstart elke 12 of 24 uur

  • 3 maart 2015
  • 154 reacties
  • 10236 keer bekeken

Reputatie 8
Badge +16
Op dit moment kun je problemen ervaren met de Experia Box (Arcadyan VGV7519). Deze start uit zichzelf opnieuw op. Dit gebeurt om de 12 of 24 uur.
Het probleem is in onderzoek en er wordt gezocht naar een oplossing. Onze excuses voor het ongemak.


Hierbij een verzameltopic. Misschien handig om informatie over dit probleem te verzamelen en uit te wisselen.

Ik heb het probleem hier zelf nog niet gezien.
code:
Runtime Code Version:  02.00.132v2W4 (22.08.2014-14:41:12)
Boot Code Version: v3.00.06c
VDSL Modem Code Version: 5.7.2.13.0.7
Hardware Version: R02


Wat ik me afvroeg... als je het modem herstart (uitzetten... aanzetten)... verschuift dan ook het tijdstip waarop het probleem optreedt? Misschien kan iemand dit eens uitproberen en bevestigen...
icon

Beste antwoord door Stephen 13 april 2015, 19:45

@All,

De storing wat betreft het herstarten van het modem is opgelost, de dienst is hersteld.

Stephen
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

154 reacties

Reputatie 2
Badge +3
Hier lijkt het ook te gebeuren:

Runtime Code Version: 02.00.132v2W4 (22.08.2014-14:41:12)
Boot Code Version: v3.00.06c
VDSL Modem Code Version: 5.7.2.13.0.7
Hardware Version: R02

UIt de log:

03/04/2015 10:50:08 TR069: Session end.
03/04/2015 10:50:07 TR069: Sending GetParameterValuesResponse
03/04/2015 10:50:07 TR069: Received GetParameterValues
03/04/2015 10:50:07 TR069: Received InformResponse
03/04/2015 10:50:07 TR069: Sending 6 CONNECTION REQUEST inform.
03/04/2015 10:50:05 TR069: Session end.
03/04/2015 10:50:05 TR069: Received InformResponse
03/04/2015 10:50:04 TR069: Sending 6 CONNECTION REQUEST inform.
03/04/2015 10:50:03 TR069: Session end.
03/04/2015 10:50:03 TR069: Received InformResponse
03/04/2015 10:50:02 TR069: Sending 1 BOOT inform.
03/04/2015 10:49:56 NTP Date/Time updated.
Reputatie 8
Badge +16
Maar valt je verbinding ook weg? Want deze melding zie ik dagelijks zonder dat ik problemen ervaar. (al kan dat door het tijdstip komen.)
Ja alles valt weg. Zowel tv, internet als bellen. Modem herstart ook. Als je dan twee minuten wacht dan werkt het weer.
Tijden zijn heel verschillend en de ene dag gaat het beter dan de andere dag.
Wel in het begin begon het probleem structureel om de 24 uur. Later om de 12 uur. Nu nog een paar dagen later zijn de tijden wisselend. Hoop dat Telfort het snel kan oplossen heb nagekeken of het een setting in het modem (arcadyan) is maar kan niks vinden.
Ook bekabeling vervangen / modem resetten etc het mag allemaal niet baten.
Probleem moet bij Teflfort zelf liggen als meerdere mensen het melden.
Voor de rest werkt telfort wel goed en blijf ik tevreden over deze dienst.
🆒
Reputatie 2
Badge +3
Maar valt je verbinding ook weg? Want deze melding zie ik dagelijks zonder dat ik problemen ervaar. (al kan dat door het tijdstip komen.)
Modem herstart 'zichzelf' met een goed hoorbare tik. Daarmee verbinding en tv-signaal dus ook weg.
Reputatie 8
Badge +16
Betekent de "herstart" dat ook het logbestand helemaal leeg is? Of loopt dat gewoon door?
Reputatie 1
Badge
Zo juist viel zo als bekent is weer het modem uit, meteen weer paniek hier en schreeuwende kinderen en vrouw, gelukkig doet alles het weer na 5 minuten maar is toch wel steeds irritant hoor. In mijn modem zie ik dan het volgende staan:
03/04/2015 13:58:50 192.168.2.4 Admin login success
03/04/2015 13:53:15 TR069ession end.
03/04/2015 13:53:15 TR069ending GetParameterValues error response
03/04/2015 13:53:15 TR069:Received GetParameterValues
03/04/2015 13:53:14 TR069:Received InformResponse
03/04/2015 13:53:14 TR069ending 6 CONNECTION REQUEST inform.
03/04/2015 13:53:12 TR069ession end.
03/04/2015 13:53:12 TR069:Received InformResponse
03/04/2015 13:53:12 TR069ending 6 CONNECTION REQUEST inform.
03/04/2015 13:53:11 TR069ession end.
03/04/2015 13:53:11 TR069:Received InformResponse
03/04/2015 13:53:10 TR069ending 1 BOOT inform.
03/04/2015 13:53:04 NTP Date/Time updated.
08/22/2014 00:02:00 Get system time from NTP server:195.241.76.236.
08/22/2014 00:01:26 DHCP Client: [ATM1]Receive Ack from 195.240.127.254,Lease time=7200
08/22/2014 00:01:26 DHCP Client: [ATM1]Domain name = telfort.nl
08/22/2014 00:01:26 DHCP Client: [ATM1]Send Request, Request IP=82.169.123.179
08/22/2014 00:01:26 DHCP Client: [ATM1]Receive Offer from 195.240.127.254
08/22/2014 00:01:26 DHCP Client: [ATM1]Domain name = telfort.nl
08/22/2014 00:01:26 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
08/22/2014 00:01:24 DSL Media Up !
08/22/2014 00:00:55 sending ACK to 192.168.2.9
08/22/2014 00:00:17 sending ACK to 192.168.2.249
08/22/2014 00:00:17 sending ACK to 192.168.2.4
08/22/2014 00:00:17 sending ACK to 192.168.2.6
08/22/2014 00:00:06 sending ACK to 192.168.2.1
08/22/2014 00:00:06 sending OFFER to 192.168.2.1

het was 13.50uur en toen viel alles uit, misschien toch een idee om mij een ander modem te sturen?

I
Reputatie 8
Badge +16
Een nieuw modem gaat je niet helpen zolang de oorzaak van het wegvallen onbekend is.
Tenzij je kiest voor een Zyxel 2812 modem... maar die heeft weer andere nadelen.

Het lijkt inderdaad een volledige herstart van het modem die gestart wordt door een watchdog o.i.d.

Is het een optie om het modem straks een keer te herstarten en dan te zien op welke tijd het modem morgen herstart?

Want dan zou het mogelijk een workaround zijn om het modem een keer 's-nachts te herstarten zodat het uitvallen ook steeds 's-nachts is. Of Telfort zou misschien zelfs alle modems op afstand 's-nachts kunnen herstarten zodat de meeste klanten voorlopig even minder last hebben overdag.
Reputatie 1
Badge
Een nieuw modem gaat je niet helpen zolang de oorzaak van het wegvallen onbekend is.
Tenzij je kiest voor een Zyxel 2812 modem... maar die heeft weer andere nadelen.

Het lijkt inderdaad een volledige herstart van het modem die gestart wordt door een watchdog o.i.d.

Is het een optie om het modem straks een keer te herstarten en dan te zien op welke tijd het modem morgen herstart?


heb ik al gedaan tijd van uitval is nu wille keurig,

niet meer om de 12 of 24 maar meerdere malen, eerst verschoof de tijd mee na zelf herstart, het vreemde is ook dat die eerst op de standaard wifi naam uitzend en na 2 minuten pas overschakelt naar de netwerknaam en wacht woord die ik zelf ingesteld heb voor de wifi.

ook komt steeds een datum van 2014 in beeld na de vanzelf herstart. ( zelf pas sinds 3 weken telfort)

Vind de storing erg lang duren eerlijk gezegd. jammer, was eerst erg positief over telfort
Reputatie 8
Badge +16
ook komt steeds een datum van 2014 in beeld na de vanzelf herstart.
Dat is verklaarbaar... als het modem herstart, dan wordt ook de tijd gewist. Het modem neemt dan de datum over van de firmwareversie, vermoedelijk om te zorgen dat er een geldige datum wordt weergegeven. Zodra de tijd is gesynchroniseerd met de NTP-server, staat de tijd weer goed.
Reputatie 1
Badge
ook komt steeds een datum van 2014 in beeld na de vanzelf herstart.
Dat is verklaarbaar... als het modem herstart, dan wordt ook de tijd gewist. Het modem neemt dan de datum over van de firmwareversie, vermoedelijk om te zorgen dat er een geldige datum wordt weergegeven. Zodra de tijd is gesynchroniseerd met de NTP-server, staat de tijd weer goed.


a zo zit dat, maar het is gewoon storend, vooral met internetbankieren, ben je net bezig, en pats alles weg. Maar voor de rest van de tijd werkt het dan wel weer naar behoren,
Reputatie 8
Badge +16
Het is ook raar dat Telfort nog niks inhoudelijks heeft gemeld.

Normaal gesproken is de eerste stap in dit soort situaties om na te gaan wat er veranderd is. En dat moet vrij snel na te gaan zijn door Telfort... bijvoorbeeld een firmwareupdate van de modems, een softwareupdate van de DSLAM of een update of wijziging in de beheersoftware van het modemplatform.
Reputatie 8
Badge +2
@Franzki,

Het verhaal ligt complexer dan dit. Meerdere klanten, met verschillende lijntypes (en wellicht verschillende type modems) hebben er last van. Het is zodoende niet zo simpel als 'nagaan wat er veranderd is'.

Indien er ook maar íets bekend is, zal ik dit hier posten. Tot vanmorgen 10:00 uur is er nog niets bekend over de aard van het probleem. Dit stuit mij ook tegen de borst gezien er inmiddels vele klanten zijn die met deze symptomen zitten.

Michael
Reputatie 8
Badge +16
Tot nu toe is mijn eigen indruk dat de problemen optreden bij een deel van de klanten met een Arcadyan Experiabox met de meest recente firmware.

Of misschien gebeurt het bij alle klanten met de Experiabox, maar wordt het door sommige klanten niet opgemerkt omdat de onderbrekingen bijvoorbeeld om 4 uur 's-nachts plaatsvinden.

Ik heb nog geen probleemmeldingen gezien waar het misgaat in combinatie met een Zyxel.
Reputatie 8
Badge +2
@Franzki,

Die indruk heb ik ook, en meerderen met mij. Alleen is dit slechts een symptoom, die niet direct de oorzaak aanduidt.

Michael
Reputatie 3
Badge +2
@ Telfort ter info
Gistermorgen heb ik zelf het modem moeten herstarten (-uit/aanzetten-) omdat voip even niet leek te werken.
Daarna is het modem niet meer om circa 17:15 herstart zoals al die dagen ervoor wel het geval was.

Vanmorgen is het modem wel vanzelf herstart , precies 24 uur na het door mij zelf herstarten van het modem.

De oplossing laat wel lang op zich wachten , sterkte
Reputatie 8
Badge +16
Ik gok op een TR069 reboot commando vanuit de ACS.

Reboot: An ACS reboots a CPE remotely when the CPE encounters a failure or needs a software upgrade


Wordt er misschien een reboot geforceerd voor een firmware update terwijl de nieuwste firmware al aanwezig is?

Of een geforceerde remote reboot omdat het modem vastgelopen lijkt te zijn (watchdog functie)?
Badge +1
Ik heb hier ook een aantal keer een harde tik gehoord.
Maar echt last heb ik daar niet van ondervonden.

Current Time: 05.03.2015 (Thr) - 16:51:24
System uptime: 15 days 23:25:40
Badge
@Micheal - Telfort.

Mijn Fritzbox 7340 die er ook eerst last van had dagelijks is ondertussen nu 5 dagen stabiel en geen uitval gehad ;)

Vandaar dat ik nog geen logs hebben kunnen sturen zoals ik beloofde via PB ...
Reputatie 1
Hier ook Problemen met reboten !
nu 3x in een week tijd.
Ik kwam er achter omdat mijn upload ineens vreselijk laag(traag surfen) was, na reboot werkte het weer goed.
Behalve vandaag merkte ik er niks van maar nadat ik vandaag in de modem log had gekeken zag ik dat hij afgelopen nacht weer was gereboot.
Ik heb een hele tijd zonder problemen gewerkt met dit modem tot ineens het probleem zich afgelopen week voordeed.
Ik heb een kennis gebeld die woont hier 50 meter vandaan heeft hetzelfde modem en zit op dezelfde ATM maar die heeft geen enkele uitval gehad in 72 dagen tijd, het enige verschil is dat hij een 50/5 abbo heeft en ik een 30/3, ook heeft hij dezelfde firmware en hardware versie.

Ter info de eerste reboot tijd weet ik niet de 2de was gisterenochtend rond 07:00 uur en de 3de vanochtend rond 01:00 uur

Arcadyan VGV7519
Firmware Version:02.00.132v2W4
Mode: PROFILE_17A
Hardware Version: R02

Hopenlijk word het opgelost !

Gr Seppetto

03/05/2015 02:17:42 DHCP Client: [ATM1]Send Request, Request IP=82.169.177.xxx
03/05/2015 01:55:22 DHCP Client: [ATM1]Could not find DHCP daemon to get information
03/05/2015 01:55:19 DHCP Client: [ATM1]Send Request, Request IP=82.169.177.xxx
03/05/2015 00:56:19 TR069:Session end.
03/05/2015 00:56:19 TR069:Received InformResponse
03/05/2015 00:56:19 TR069:Sending 1 BOOT inform.
03/05/2015 00:56:18 sending ACK to 192.168.2.33
03/05/2015 00:56:13 NTP Date/Time updated.
Badge +1
Ik heb hier ook een aantal keer een harde tik gehoord.
Maar echt last heb ik daar niet van ondervonden.

Current Time: 05.03.2015 (Thr) - 16:51:24
System uptime: 15 days 23:25:40


Toevallig zojuist weer een relais klik in het modem.
Onderstaand vond ik terug in m'n log.
12 uur daarvoor om 05:27 exact hetzelfde terug te vinden in de log.
Maar geen reboot zoals andere hebben beschreven.

03/05/2015 17:27:13 TR069:Session end.
03/05/2015 17:27:13 TR069:Sending GetParameterValuesResponse
03/05/2015 17:27:13 TR069:Received GetParameterValues
03/05/2015 17:27:13 TR069:Received InformResponse
03/05/2015 17:27:13 TR069:Sending 6 CONNECTION REQUEST inform.
03/05/2015 17:27:11 TR069:Session end.
03/05/2015 17:27:11 TR069:Received InformResponse
03/05/2015 17:27:10 TR069:Sending 6 CONNECTION REQUEST inform.
03/05/2015 17:27:10 TR069:Session end.
03/05/2015 17:27:10 TR069:Received InformResponse
03/05/2015 17:27:09 TR069:Sending 2 PERIODIC inform.
Reputatie 2
Badge +3
Gisteren en eergisteren was de herstart iets na 11.00 uur, vandaag was het 9.50 uur ongeveer en er viel me iets op: De tijd komt eerst terug met de datum van de laatste firmware, 22-08-2014 en krijgt even later een ntp-update.

VDSL Modem Code Version: is van 5.7.2.13.0.7 (gedowngrade?) naar 5.5.2.1.1.6

03/06/2015 09:59:25 TR069: Session end.
03/06/2015 09:59:25 TR069: Received InformResponse
03/06/2015 09:59:25 TR069: Sending 6 CONNECTION REQUEST inform.
03/06/2015 09:59:25 TR069: Session end.
03/06/2015 09:59:24 TR069: Received InformResponse
03/06/2015 09:59:24 TR069: Sending 1 BOOT inform.
03/06/2015 09:59:18 NTP Date/Time updated.
08/22/2014 00:02:30 Get system time from NTP server:195.241.76.236.
08/22/2014 00:01:46 DHCP Client: [ATM1]Receive Ack from 82.170.175.254,Lease time=7200
08/22/2014 00:01:46 DHCP Client: [ATM1]Domain name = telfort.nl
08/22/2014 00:01:46 DHCP Client: [ATM1]Send Request, Request IP=82.170.248.143
08/22/2014 00:01:46 DHCP Client: [ATM1]Receive Offer from 82.170.175.254
08/22/2014 00:01:46 DHCP Client: [ATM1]Domain name = telfort.nl
08/22/2014 00:01:46 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
08/22/2014 00:01:44 DSL Media Up !
Hallo,

ook bij mij nu al ruim een week her-starts
Ik zag dat Telfort er mee bezig is, maar de info is schaars

03/06/2015 10:44:06 192.168.2.7 Admin login success
03/06/2015 10:44:02 User from 192.168.2.7 timed out
03/06/2015 10:32:25 192.168.2.7 Admin login success
03/06/2015 10:32:20 192.168.2.7 login fail
03/06/2015 10:32:07 192.168.2.7 login fail
03/06/2015 10:32:00 192.168.2.7 login fail
03/06/2015 10:31:56 192.168.2.7 login fail
03/06/2015 10:31:51 192.168.2.7 login fail
03/06/2015 10:22:45 TR069:Session end.
03/06/2015 10:22:44 TR069:Sending GetParameterValuesResponse
03/06/2015 10:22:44 TR069:Received GetParameterValues
03/06/2015 10:22:44 TR069:Received InformResponse
03/06/2015 10:22:44 TR069:Sending 6 CONNECTION REQUEST inform.
03/06/2015 10:22:42 TR069:Session end.
03/06/2015 10:22:41 TR069:Received InformResponse
03/06/2015 10:22:40 TR069:Sending 6 CONNECTION REQUEST inform.
03/06/2015 10:22:39 TR069:Session end.
03/06/2015 10:22:39 TR069:Received InformResponse
03/06/2015 10:22:39 TR069:Sending 1 BOOT inform.
03/06/2015 10:22:33 NTP Date/Time updated.
Reputatie 1
Hier ook Problemen met reboten !
nu 3x in een week tijd.
Ik kwam er achter omdat mijn upload ineens vreselijk laag(traag surfen) was, na reboot werkte het weer goed.
Behalve vandaag merkte ik er niks van maar nadat ik vandaag in de modem log had gekeken zag ik dat hij afgelopen nacht weer was gereboot.
Ik heb een hele tijd zonder problemen gewerkt met dit modem tot ineens het probleem zich afgelopen week voordeed.
Ik heb een kennis gebeld die woont hier 50 meter vandaan heeft hetzelfde modem en zit op dezelfde ATM maar die heeft geen enkele uitval gehad in 72 dagen tijd, het enige verschil is dat hij een 50/5 abbo heeft en ik een 30/3, ook heeft hij dezelfde firmware en hardware versie.

Ter info de eerste reboot tijd weet ik niet de 2de was gisterenochtend rond 07:00 uur en de 3de vanochtend rond 01:00 uur

Arcadyan VGV7519
Firmware Version:02.00.132v2W4
Mode: PROFILE_17A
Hardware Version: R02

Hopenlijk word het opgelost !

Gr Seppetto

03/05/2015 02:17:42 DHCP Client: [ATM1]Send Request, Request IP=82.169.177.xxx
03/05/2015 01:55:22 DHCP Client: [ATM1]Could not find DHCP daemon to get information
03/05/2015 01:55:19 DHCP Client: [ATM1]Send Request, Request IP=82.169.177.xxx
03/05/2015 00:56:19 TR069:Session end.
03/05/2015 00:56:19 TR069:Received InformResponse
03/05/2015 00:56:19 TR069:Sending 1 BOOT inform.
03/05/2015 00:56:18 sending ACK to 192.168.2.33
03/05/2015 00:56:13 NTP Date/Time updated.


Vanmorgen weer een herstart, precies weer 24 uur na de vorige..

03/06/2015 00:57:39 TR069:Session end.
03/06/2015 00:57:38 TR069:Sending GetParameterValues error response
03/06/2015 00:57:38 TR069:Received GetParameterValues
03/06/2015 00:57:38 TR069:Received InformResponse
03/06/2015 00:57:38 TR069:Sending 6 CONNECTION REQUEST inform.
03/06/2015 00:57:37 TR069:Session end.
03/06/2015 00:57:36 TR069:Received InformResponse
03/06/2015 00:57:36 TR069:Sending 6 CONNECTION REQUEST inform.
03/06/2015 00:57:35 TR069:Session end.
03/06/2015 00:57:35 TR069:Received InformResponse
03/06/2015 00:57:35 TR069:Sending 1 BOOT inform.
03/06/2015 00:57:29 NTP Date/Time updated.
Reputatie 2
Badge +3
Net weer een 'spontane' herstart van de vgv7519, deze keer 14.30 uur.
Na de herstart was de VDSL Modem Code Version weer terug op 5.7.2.13.0.7.
Zou Telfort bezig zijn?
Badge +1
Wat me opvalt is dat er geen storing vermeld staat op kpn site hierover.
Is dit alleen een Telfort probleem?