beantwoord

Verwarrende brief over overgang XMS naar Telfort

• 31 augustus 2014
  • 22 reacties
  • 3890 keer bekeken

Reputatie 3
Badge +1
(XMS brief dd. 28 augustus - ondertekend door zowel XMS en Telfort)

In mijn overzicht "XMS vs. Telfort" is sprake van Alles-in-1 Basis bij Telfort
Dit pakket zou bij 50 MBit/s Internet eigenlijk € 41,- kosten (37,- + 4,-) volgens de website van Telfort.

Ik heb nu een glasvezel-aansluiting, dus zou het een Alles-in-een Glasvezel pakket kunnen worden.
Ik heb ook een overeenkomstige folder met de brief plus de "Algemene voorwaarden Glasvezel" ontvangen.

Bij alles-in-1 Glasvezel zit blijkbaar additioneel Interactieve TV in het pakket naast de diensten welke ik nu afneem.
In mijn overzicht "XMS vs. Telfort" mis ik helaas IPTV, maar ik moet vanaf 1 oktober wel € 45 betalen.

TELFORT: Wat wordt het nu - "Alles-in-1 Basis" of "Alles-en-1 Glasvezel"?

Ik verwacht dat voor de Alles-en-1 Glasvezelprijs dan ook het volledige pakket geleverd wordt,
ook omdat bijvoorbeeld de nieuwsgroepen van XMS verdwijnen.

Of dat ik de bij een Alles-in-1 Basis behorende normale prijs van € 41,- (50MBit/s) ga betalen.

Het kan toch niet zijn dat ik als overgezette XMS-klant bij Telfort tegenover een bestaande
Telfort klant meer voor minder moet gaan betalen!
icon

Beste antwoord door morenoralfo 7 oktober 2014, 20:18

Voor mijn part mag deze draad gesloten worden, met Telfort valt gewoon niet te praten.
Mij conclusie:
http://gathering.tweakers.net/forum/quote_message/43013824/255

Correctie, de juiste URL is
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/43013824#43013824
Bekijk reactie

22 reacties

Ook ik vind de brief van Telfort onduidelijk en in tegenspraak met wat op de Telfort pagina Welkom XMS staat vermeld.

Bovendien staat er in de brief dat mijn huidige abonnement wordt overgenomen tegen een meerprijs van € 2.50 per maand.

Naar mijn idee ben je beter af als je je abonnement opzegt en een nieuw abonnement afsluit.

Graag een reactie van Telfort.
Ook ik vind de brief van Telfort onduidelijk en in tegenspraak met wat op de Telfort pagina Welkom XMS staat vermeld.

Bovendien staat er in de brief dat mijn huidige abonnement wordt overgenomen tegen een meerprijs van € 2.50 per maand.

Naar mijn idee ben je beter af als je je abonnement opzegt en een nieuw abonnement afsluit.

Badge
- bericht verwijderd -
Badge
Bij mij hetzelfde probleem. Krijg een abonnementsbedrag aangeboden wat rechtstreeks via Telfort 2,50 goedkoper is.

Heb hierover gebeld (088-5552660) en het schijnt dat een bepaalde groep XMS-ers een verkeerd bedrag is voorgeschoteld. Telefonisch bevestiging dat ik nu 52,50 ipv 55,00 euro ga betalen per maand. Verzoek om dit schriftelijk dan wel per email te bevestigen staat nog uit. Telefonisch support kon me hier geen antwoord op geven... Beetje jammer.

Reputatie 3
Badge +1
Tja - ik heb om 14:24 10 minuten met de helpdesk van Telfort gesproken (schriftelijk via email werd ik gevraagd hun 088- nummer te bellen - 9ct/min = € 0,90)

Ik ga vanaf volgende maand € 45,- betalen zonder IPTV/interactieve TV!

Minder kan niet bij Telfort volgens de helpdesk anders ben ik DVB-C/analoge TV kwijt.

Als ik de meebetaalde!! interactieve TV wil bekijken via hun settop-box moet ik volgens de helpdesk een nieuw abonnement "Alles-in-1 glasvezel" voor minimaal een jaar afsluiten.
(energievretende Animo? in bruikleen)

Ik vind dit zachtjes gezegd ondertussen hoogst irritant - als van rechtswegen gemigreerde klant de prijs betalen van een
"Alles-in-1 glasvezel" abo maar daarvan niet gebruik kunnen maken. - Heeft KPN/Telfort ooit van maatwerk gehoord?
Reputatie 1
Badge
@morenoralfo, @Hansleeuw, @obuitenhuis,

Vervelend dat er verwarring bestaat omtrent de brief die jullie hebben ontvangen over de overgang van XMS naar Telfort. Ik laat dit graag ophelderen. Zouden jullie mij in een privébericht jullie NAW-gegevens, e-mailadres en 06-nummer willen sturen?

Laura
Reputatie 1
Badge
@morenoralfo,

Bedankt voor het versturen van jouw gegevens. Inmiddels is bekend dat de brief die jij, maar ook @HansLeeuw en @obuitenhuis hebben ontvangen, foutieve informatie bevatte. Een nieuwe brief met de juiste informatie is de deur uit (en naar alle waarschijnlijkheid ook al door jullie ontvangen).

Ik ga jouw verhaal wel doorzetten naar een andere afdeling, @morenoralfo, zodat uitgezocht kan worden of jouw abonnementsopbouw nu klopt. Er wordt hierover nog contact met je opgenomen door een van mijn collega's.

Laura
[quote=Laura - Telfort]@morenoralfo, @Hansleeuw, @obuitenhuis,

Vervelend dat er verwarring bestaat omtrent de brief die jullie hebben ontvangen over de overgang van XMS naar Telfort. Ik laat dit graag ophelderen. Zouden jullie mij in een privébericht jullie NAW-gegevens, e-mailadres en 06-nummer willen sturen?

Laura
Er zijn meerdere gebruikers met dezelfde problemen. Ook wij hebben een schrijven ontvangen met onjuiste gegevens. Na 2x bellen met de helpdesk (XMS-net) en 1 mail naar zowel XMS-net als Telfort zijn we nog niets opgeschoten. XMS medewerkers geven aan dat het wel goed zal komen/zit. Telfort heeft na 5 werkdagen nog niets van zich laten horen. Ons vertrouwen in een goede overgang is tot het nulpunt gedaald.

Waarschijnlijk is het afsluiten van een nieuw abonnement beter dan overgaan naar Telfort.
Reputatie 1
Badge
@josje66,

Het is inderdaad bekend dat er meer gebruikers zijn die niet goed zijn geïnformeerd. Zou je mij in een privébericht jouw NAW-gegevens, e-mailadres en 06-nummer willen sturen? Dan laat ik uitzoeken hoe het nu precies zit, want ik snap dat je met onduidelijkheid heel weinig kunt.

Ik hoor graag van je!

Laura
Reputatie 3
Badge +1
@morenoralfo,

Een nieuwe brief met de juiste informatie is de deur uit (en naar alle waarschijnlijkheid ook al door jullie ontvangen).

Ik ga jouw verhaal wel doorzetten naar een andere afdeling, @morenoralfo, zodat uitgezocht kan worden of jouw abonnementsopbouw nu klopt. Er wordt hierover nog contact met je opgenomen door een van mijn collega's.

Laura

Op 15.09 werd ik door een medewerker van XMS/Telfort met naam "Amsha"? gebeld.
Helaas was hij niet op de hoogte van het verhaal. Hij heeft ook na ruggespraak met de 2de lijn mij geen antwoord kunnen geven.

Ik heb de door Laura aangekondigde brief tot vandaag nog niet ontvangen en ben ook nog niet gebeld.
Ik heb daarom nogmaals zelf met het nummer voor de overgang XMS -> telfort gebeld.
De medewerker Frank J. was duidelijk beter gebrieft en hij kon naar enkele minuten wachttijd
een voor mij (en waarschijnlijk een aantal andere XMS-klanten) bevredigend antwoord verstrekken.

XMS-klanten (in Wijchen) welke Internet, TV (analoog+DVB-C) en bellen afnemen krijgen bij de overgang naar Telfort
voor € 45,-/mnd het normale Alles-In-1 Glasvezelabonnement inclusief "interactieve TV".
De benodigde HD Amino settopbox wordt nog opgestuurd.
Reputatie 3
Badge +1
Heeft iemand van de relevante XMS-klanten de nu al 11 dagen geleden door Laura aangekondigde, gecorrigeerde brief ontvangen?
Ik in ieder geval tot vandaag, 24.09.2014, heb nog niets ontvangen. En mijn NAW gegevens zijn er wel correct.
Ook een ander bericht/mail van XMS/Telfort heeft mij nog niet bereikt.

De dag van mijn overgang XMS -> Telfort op 1 oktober is al over een week.
Ik ben en blijf benieuwd . . . en hoop op een positieve afloop.
Reputatie 1
Badge
@morenoralfo,

Fijn dat je jouw antwoord deelt op dit forum! Ik heb jouw vraag omtrent de brief doorgezet naar de verantwoordelijke afdeling. Heb je de Amino Settopbox inmiddels wel ontvangen?

Laura
Reputatie 3
Badge +1
@morenoralfo,

Fijn dat je jouw antwoord deelt op dit forum! Ik heb jouw vraag omtrent de brief doorgezet naar de verantwoordelijke afdeling. Heb je de Amino Settopbox inmiddels wel ontvangen?

Laura

Ik ben gisteren avond om 20:13 door Paul B. van XMS gebeld. Hij kon mij vertellen dat de brief niet aan alle relevante XMS-klanten is gegaan omdat blijkbaar niet alle klanten dezelfde soort oorspronkelijke brief met het onjuiste "Mijn Overzicht" hebben ontvangen.

Mijn vermoeden:
Waarschijnlijk zijn bij mij en ook bij een aantal andere XMS-klanten door de marketingafdeling van XMS/Telfort
bij de overgangsprocedure andere fouten ingeslopen i.v.m. de afgenomen diensten en de pakketprijzen.

Eindconclusie?:
Bij de overgang wordt mijn huidig abonnement een Telfort "Alles-In-1 Glasvezel" abonnement á € 45,- met de bijbehorende diensten en de HD settopbox Amino 140 in bruikleen. Een nieuw abonnement (met minimaal 1 jaar contractduur) is hiervoor
in tegenstelling tot eerder verstrekte informatie niet nodig, immers de settopbox is alleen in bruikleen.

De HD settopbox moet ik nog ontvangen.
En nu nog afwachten.

P.S.: Paul kon op navraag bevestigen dat de IPv6 support via 6rd bij de overgang naar Telfort blijft bestaan,
alles andere zou mij ook ontzettend verbaast hebben.
Reputatie 3
Badge +1
@webcare Telfort:

Morgen zou mijn XMS abonnement tussen 9 en 12 uur naar Telfort overgezet worden.

Beste Laura,
Helaas heeft de "verantwoordelijke" afdeling voor de verzending van de settop-box mij tot vandaag, 29 september,
nog geen Amino 140 toegestuurd. Zou de hele communicatie hier en de telefoontjes geen effect gehad hebben?

Het servicenummer voor de overgang is volgens de brief dd. 28 augustus
maar tot 28 september bereikbaar geweest.

Wie moet ik nu benaderen? - Eerlijk gezegd, ik wordt er ondertussen moe(deloos) van.
Reputatie 3
Badge +1
@webcare Telfort:

Morgen zou mijn XMS abonnement tussen 9 en 12 uur naar Telfort overgezet worden.

Beste Laura,
Helaas heeft de "verantwoordelijke" afdeling voor de verzending van de settop-box mij tot vandaag, 29 september,
nog geen Amino 140 toegestuurd. Zou de hele communicatie hier en de telefoontjes geen effect gehad hebben?

Het servicenummer voor de overgang is volgens de brief dd. 28 augustus
maar tot 28 september bereikbaar geweest.

Wie moet ik nu benaderen? - Eerlijk gezegd, ik wordt er ondertussen moe(deloos) van.

Gelukkig kon ik net toch nog het servicenummer bereiken. Men had in totaal 12:42 nodig om mij te vertellen dat
de settop-box pas na de overgang door Telfort verzonden wordt.
Deze belangrijke informatie miste ik bij alle communicatie tot nu toe (email, forum webcare, telefoon).

Ook op de website van telfort (telfort/welkomxms) staat er nog steeds niets,
alhoewel ik toch zeker niet de enige ben met hetzelfde XMS-abonnement zonder settop-box.
Reputatie 3
Badge +1
Ik vind de (re)actie en de ~tijd van Telfort ondertussen ver onder de maat.
Ik ben er nu één maand mee bezig, maar blijkbaar voelt zich niemand bij Telfort
verantwoordelijk voor het herstellen van de marketingtechnische fouten.

Ook op de 2de dag na de migratie kan ik namelijk niet van alle diensten van mijn
"Alles-in-1 Glasvezel abonnement" gebruik maken, ondanks dat ik al langer dan een maand
bezig ben om de problematiek onder de aandacht te brengen.

Interactieve TV (geen STB!) en nu ook de email (geen accountgegevens)
werken ook op de tweede dag na de migratie nog niet.

Moet ik Telfort eerst nog in gebreke stellen?
Ik hoop van niet.
Reputatie 3
Badge +1
Gisteren ontving ik een mail van "Telfort Algemeen"
op mijn aanvraag van de inloggegevens.
.....
Geachte heer of mevrouw ,

Uit privacyoverwegingen versturen wij geen inloggegevens per e-mail.
Wij zullen de brieven nogmaals per post naar u verzenden.
Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Heeft u nog vragen? Kijk dan op telfort.nl/klantenservice/glasvezel. Hier vindt u
eenvoudig en snel antwoord op al uw vragen.
[bij een migratie helaas niet]
......
Helaas vandaag geen brief met de gebruikersgegevens ontvangen.

Waarom kan zoiets bij een migratie niet via mijn administratief mailaccount van XMS
afgehandeld worden wat er nog steeds bestaat?

En hoezo privacyoverwegingen? Dit zijn toch eerder veiligheidsoverwegingen lijkt mij.
(over beveiliging m.n. van het mailverkeer zou ik nog een topic kunnen beginnen)

Net heb ik de STB ontvangen, maar in de begeleidende brief staat dat het
"verwachte opleverdatum 16 oktober 2014" wordt. - De Amino wacht inderdaad op het "netwerk".
Hoezo kon de activatie/oplevering niet tijdens de migratie plaatsvinden?
Of nu meteen, a.u.b?

Het e.e.a. had zeker wat eerder en vollediger gecommuniceerd mogen worden.
Reputatie 3
Badge +1
Vandaag een brief van Telfort
Onderwerp: startdatum Telfort glasvezelabonnement

Hierin wordt beweert dat ik een aanpassing van mijn Telfort Glasvezel heb doorgegeven.
En dat daarom na 14 dagen mijn factuur veranderd (per 16 oktober)
en een (nieuwe) contractduur van 12 maanden begint.

Ik heb geen wijziging van mijn "Telfort Glasvezel" doorgegeven, er is feitelijk niets gewijzigd!

Het toppunt is dat volgens de brief de wachtwoorden
van "Mijn Telfort" en mijn emailaccount reeds bij mij bekend zouden zijn.
Deze heb ik niet gekregen!!

Ik ga dit zgn. "contract" ook per ommegaande annuleren en ik verwacht dat Telfort
de afspraken welke herhaaldelijk door medewerkers bevestigt werden, ook nakomt:

1) De bij het maandbedrag van € 45,- horende dienst interactieve TV dienst wordt geleverd
de hiertoe nodige STB ontvang ik in bruikleen. (STB heb ik gisteren ontvangen)

2) Er begint bij de overgang van XMS na Telfort geen nieuwe contractperiode.

Nog een keer: Ik vraag niet meer als dat de marketingtechnische fouten van Telfort
voor de overgang XMS -> Telfort herstelt worden.
Reputatie 3
Badge +1
Voor mijn part mag deze draad gesloten worden, met Telfort valt gewoon niet te praten.
Mij conclusie:
Reputatie 3
Badge +1
Mij conclusie:

Correctie, de juiste URL is
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/43013824#43013824
Wat een drama die overgang. Ten eerste die brief:

1. In zowel de brief als de bijlage staat aangegeven dat mijn huidige XMS Internet (100/10Mbit)+telefoon+radio+Televisie abonnement een telfort Alles-in-1 Basis extra abonnement wordt. Dit in tegenstelling tot het onderwerp van de brief! Op de website van Telfort kan ik geen informatie vinden over het Alles-in-1 Basis extra abonnement vinden. Wel over het Alles-in-1 basispakket (dus zonder extra)!

1.1 Welk abonnement wordt het nu (Telfort glasvezelabonnement (Alles-in-1 glasvezel?) of Alles-in-1 Basis extra abonnement of Alles-in-1 Basis abonnement)?
1.2 Wat houd het "extra" in.

2. De kosten voor het nieuwe abonnement wordt verhoogd van 52,50 naar 55,00 euro/mnd. De kosten voor het alles-in-1 basisabonnement bedragen 37,00 euro/mnd. De snelheid van dit abonnement is echter 30mb/s download en 3mb/s upload. Waarschijnlijk zal het dit abonnement niet zijn!?
De kosten van het Alles-in-1 glasvezel met 100mb/s down- en upload bedragen 45,00 + 7,50 = 52,50 euro/mnd. Er zit dus nog een verschil in van 2,50 euro/mnd. Kunt u verklaren waar dit verschil inzit?

3. Voor het actueel-tv-zenderoverzicht wordt verwezen naar telfort.nl/welkomxms. Dit adres verwijst echter naar een algemene pagina zonder enige link naar een TV-zenderoverzicht. Kortom de verwijzing in de bijlage naar deze pagina klopt niet. Graag verneem ik van u het juiste TV-zenderoverzicht.

4. In de bijlage staat aangegeven dat ik via "mijn telfort" een nieuw e-mailadres kan aanmaken. Ik wil graag weten wat er straks gebeurd met mijn huidige e-mailadres. In de kolom ernaast (onder "U heeft nu") staat u behoudt uw xms e-mailadres. Wellicht was het duidelijker geweest als deze regel onder "U krijgt straks" was vermeld. Ik kan aannemen dat mijn huidige e-mailadres behoud blijft? (zoals ook staat aangegeven op de website van xms / telfort bij veel gestelde vragen).

5. In de brief onder "Heeft u nog vragen" wordt verwezen naar een xms.nl/telfort. Ik mag toch aannemen dat u uw eigen adres van uw website kent, teweten xmsnet.nl. De site xms.nl/telfort verwijst naar iets heel anders.

6. Op de website van XMS onder http://xmsnet.nl/over-xms/telfort / Televisie wordt middels een link verwezen naar het zenderaanbod. Middels deze link kom je wederom uit op een algemene informatiepagine van interactieve TV. Door onderin te klikken op "Bekijk alle zender" kom je uit op een zenderoverzicht. Dit overzicht komt echter weer niet overeen met het zenderoverzicht bij het Alles-in-1 glasvezel abonnement. Kortom hier ook weer veel onduidelijk.

7. Nergens kun je iets vinden over het radiozenderoverzicht.

8. Op de website van Telfort staat dat interactieve TV onderdeel uitmaakt van het alles-in-1 glasvezelabonnement. Hiervoor heb je wel een ontvanger nodig. Krijg ik deze ontvanger nog voordat het huidige abonnement wordt overgezet naar Telfort?

Bij de tweede brief geen informatie over het benaderen van je webmail en informatie over je tv-zenderoverzicht.
Toch maar gebeld met telfort. Het blijkt dat je voor interactieve tv dit moet aangeven bij Telfort. Ze zeten het analoge abbonnement dan kosteloos over naar interactieve tv. De ontvanger krijg je dan thuisgestuurd. (WAAROM staat dit niet in de brief?)
XMSNet samen met ReggeFiber dat het glasvezelnetwerk beheerd is dus overgenomen door telfort.

Nu dwingt KPN mij om internet af te nemen bij Telfort van KPN terwijl een van de voorwaarden voor overname duidelijk is dat KPN derden moet toelaten op het netwerk.

https://www.acm.nl/nl/publicaties/publicatie/13461/KPN-moet-concurrenten-ook-komende-drie-jaar-toegang-verlenen/

Nu XMS telfort wordt ben ik niet blijn met de nieuwe restricties en voorwaarden een primaire reden voor het kiezen van XMSNet.

Ik wil dus nu graag internet van Tweak en dit wordt niet toegetsaan door KPN.

Ik heb contact gehad met de OPTA en deze hebben mijn verteld dat er eerst meerdere klachten moeten binnenkomen voordat zij actie ondernemen of dat men zelf via gerecht actie moet ondernemen.

Heb jij ook XMSNet of een andere provider die door KPN is overgenomen en ben jij niet blij met deze nieuwe ontwikkeling en wil jij graag je eigen provider kiezen.

Stuur dan een klacht naar de opta via https://www.acm.nl/nl/contact/reactieformulier/

Mocht dit geen success hebben misschien zijn er mensen die samen met mij collectief KPN voor de rechter will dagen zodat zij voldoen aan de voorwaarden van de overname, stuur dan een email naar

kpnmonopoly@visualdreams.nl

Samen staan we sterk.

Reageer