beantwoord

Vervanging router (experia box v8)

• 14 oktober 2018
  • 25 reacties
  • 420 keer bekeken

Reputatie 1
De experia box start regelmatig opnieuw op, DSL signaal valt weg.
Kabel DSL vervangen, maar nog steeds uitval.
Met vriendelijke groet J.Groesbeek
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 18 oktober 2018, 13:41

Dat meen je niet Joop. 😞 Ik zie dat je inmiddels al contact hebt gehad. Het internetprobleem is opgelost en mijn collega heeft melding gemaakt met betrekking tot geen telefonie. Hiervoor komt een nieuw modem jouw kant op. Wil je het laten weten of alles hierna weer werkt?
Bekijk reactie

25 reacties

Reputatie 8
Badge +18
Hoe lang is het dsl kabeltje en heb je het binnenwerk van het Isra punt al kritisch bekekeun
Reputatie 1
Kabel is 1 meter en zit direct op het Isra punt d.m.v een klemmenstrook.

Joop
Reputatie 8
Badge +12
Hoi joopgr, wat irritant dat het modem steeds opnieuw opstart. Dat is niet zoals het zou moeten werken. De kabel is rechtstreeks aangesloten op het aansluitpunt, dat is goed. Heb je die ook al nagekeken zoals jimny vraagt? En heeft het modem al eens een reset gehad?
Reputatie 1
Hallo Bart,

De router heb ik ook al meerdere malen een reset gegeven, dan werkt alles weer naar wens.

Met vriendelijke groet J.Groesbeek
Wat heb je aangesloten op het modem?
Speciaal de bedraad aangesloten apparaten.

En kan je een foto plaatsen van je isra punt?
Reputatie 1
Hallo Nelly Jacob,

Telfort ontvanger
Smart TV
Media Player
PC

Reputatie 8
Badge +12
Alleen na de reset werkt het dus maar tijdelijk. 😞 Dat is niet zo handig. Nu ziet het Is/Ra punt er in eerste instantie goed uit. Ik wil dus graag even verder kijken. Zou je jouw profiel zo volledig mogelijk willen invullen? Wil je hier een reactie achterlaten als je dat gedaan hebt? Dan ga ik jouw lijn analyseren.
Reputatie 1
Profiel geüpdatet.
Dit aansluitpunt ziet er niet uit als een origineel isra punt.
Waar gaan de draadjes naar toe die uit de kabelgoot komen?
Reputatie 1
Die komen uit een dikke kabel van voorheen de PTT.
Ik woon n.l in een flat van 7e verdieping.
Hoe lang is de afstand tussen die dikke oude PTT kabel en je doosje?
En wie heeft dat aangelegd?
Reputatie 1
Ongeveer 1 meter
Zat er al toen ik hier kwam wonen.
De aansluiting was met een 4 polig telefoon stekker.
Maar omdat ik deze storing al eerder heb gehad, heb de draden d.m.v. een kabelschoen met elkaar verbonden.
Het klinkt alsof daar toch de mogelijke oorzaak van je uitval zit.
Maar even wachten met welke opties webcare komt.
Reputatie 8
Badge +11
Zoals ik het zie zijn die kabelschoentjes er aan geknepen. Dat is met één miezerig adertje mogelijk niet voldoende. Het hoeft maar net niet lekker te zitten en je hebt een flinke overgangsweerstand.
Zo te zien heb je weinig lengte over dus zal afknippen en een nieuwe verbinding maken lastig worden. Zie je kans een druppeltje soldeer in de schoentjes te laten lopen?

Of de schoentjes laten vervallen en de adertjes rechtstreeks aan elkaar solderen? Scheelt op die twee aders toch weer 6 mogelijk slechte contacten.
@GJC
DDe verbinding PTT kabel naar de meter verlengkabel zal wel niet veel beter zijn dan deze.
Reputatie 8
Badge +11
Goed opgemerkt, maar daar zien we maar een klein stukje van. Het lijkt er op dat die ook niet helemaal aan de eisen van de huidige techniek voldoet.
Weer een knap isra punt lijkt me de kortste klap.
Reputatie 8
Badge +12
Ik ben even in jouw verbinding gedoken. Ik meet zo geen bijzonderheden. Het lijkt dus allemaal goed. Ik heb alleen nog niet duidelijk of je het modem al eens een reset hebt gegeven. Zou je dat nog willen doen? Aan de hand daarvan kan ik de vervolgstappen bepalen.
Reputatie 1
Heb de router 11:55 uur gereset
Reputatie 1
Na de reset werkt de telefoon niet lampje Voice is uit op de router.
Reputatie 8
Badge +12
Dat meen je niet Joop. 😞 Ik zie dat je inmiddels al contact hebt gehad. Het internetprobleem is opgelost en mijn collega heeft melding gemaakt met betrekking tot geen telefonie. Hiervoor komt een nieuw modem jouw kant op. Wil je het laten weten of alles hierna weer werkt?
Reputatie 8
Badge +12
Heb je het modem al ontvangen? Heb je weer telefonie?
Reputatie 1
Nee nog niet, maar vanmiddag gebeld, er was een logestiek probleem is bij PostNL.
Maar als het goed is moet ik de router over 2 dagen in mijn bezit heb hebben.
Reputatie 8
Badge +12
Dat is jammer. 😞 Ik hoor het in ieder geval graag als je deze hebt ontvangen. Ik ben erg benieuwd of de telefoon weer gaat werken.
Reputatie 8
Badge +12
Is het modem inmiddels wel aangekomen? Werkt de telefonie weer? Ik ben benieuwd.

Reageer