beantwoord

Vervangen Modem en opnames lopen vast tijdens downloaden

• 15 april 2017
  • 34 reacties
  • 1050 keer bekeken

Is het mogelijk om een vervangend modem voor de V8 te krijgen? Ik heb alleen maar problemen met slechte verbinding, zowel bekabeld als wifi. Daarnaast moet ik hem soms vaker herstarten omdat dit het ene moment netjes 50mbit binnenhaalt...en het andere moment niet hoger komt dan 3mbit.

Ook zodra ik maar een kleine wijziging wil doorvoeren via de webinterface loopt het apparaat vast en kan ik nergens meer een verbinding krijgen.

Graag zie ik het modem vervangen (lieft voor een V10 ivm wifi), is dit mogelijk?
Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door RoyWinkelmolen 22 augustus 2017, 21:06

Hallo Roy, zie privébericht.

Thanks, ben blijkbaar gebeld maar toen was ik lekker op vakantie :)
Heb m'n nummer achtergelaten dus hoor het wel..

p.s. met het modem sinds vervanging overigens geen enkele problemen meer gehad ^^
Bekijk reactie

34 reacties

Webcare, die deze vraag kan beantwoorden, is er de paasdagen weer.
Reputatie 8
Badge +18
Plaats eens foto van je ISRA punt en vernieuw in ieder geval je aansluitkabeltje van max 50 cm
Reputatie 4
Badge +6
Goedemorgen Roy! Bedankt voor je bericht. Ik zie inderdaad dat je verbinding niet stabiel is. Vandaar dat je een slechte verbinding bekabeld en via WiFi ervaart! Ik verwacht niet dat een nieuw modem de issue oplost. Vaak helpt het als je het modem terugzet naar fabrieksinstellingen aan de hand van deze link. Mocht dat niet helpen, dan kan je inderdaad het beste de tip van @jimmy opvolgen, door het aansluitkabeltje te vervangen. Dat is de kabel vanaf de hoofdaansluiting naar het modem. De kabel mag niet langer zijn dan 1,5 meter. Kan je me laten weten of de tips hebben geholpen?
Kabel vervangen (zat overigens altijd al de bijgeleverd kabel bij, aangesloten door monteur) en modem is al een keer naar fabrieksinstellingen gezet..

Verwacht niet dat het opgelost wordt, maar goed..wordt vervolgd.

p.s. zoals in mn eerst bericht aangegeven loopt het modem ook vast bij doorvoeren van wijzigingen, lijkt me niet echt aan de "aansluiting" te kunnen liggen 😉
Reputatie 4
Badge +6
Hi RoyWinkelmolen, bedankt voor je bericht! Je mag zeker verwachten dat het opgelost wordt. Hier wil ik je graag mee helpen. Het vastlopen van het modem kan vaak worden verholpen door het terugzetten van de fabrieksinstellingen of het vervangen van de kabel vanaf de hoofdaansluiting. Ik zie dat het terugzetten van de fabrieksinstellingen nog niet is doorgekomen. Heb je het gedaan aan de hand van deze link? Je kan dit doen door de resetknop aan de achterkant van het modem met een paperclip of pen ingedrukt te houden totdat het powerlampje rood brandt. Heb je de bijgeleverde kabel die vanaf de hoofdaansluiting naar het modem loopt vervangen? Het is namelijk mogelijk dat de kabel toch defect is:(. Ik ben benieuwd!
Ik zal vanavond nog eens kijken naar de reset, kabel vanaf hoofdaansluiting naar modem is inderdaad vervangen.

"Verwacht niet dat het opgelost wordt" Hiermee bedoelde ik meer het vervangen van de kabel en resetten van het modem mee, dat dit niet de oplossing zal bieden aangezien het modem zelf ook regelmatig vast loopt. 🙂 En het vastlopen van het modem lijkt mij toch echt niet door de hoofdaansluiting te komen aangezien het een interne verbinding is en ik niet via de hoofdaansluiting praat met het modem.

Ook een directe lan verbinding met het modem (zonder een switch ertussen) zorgt voor vastlopers, vandaar ook het verzoek tot vervangend modem. Ook lopen opgenomen uitzendingen bv. regelmatig vast of werken niet altijd naar behoren (had ik misschien in het eerste bericht ook even moeten vermelden).
Reputatie 4
Badge +6
Bedankt voor je snelle reactie en de extra informatie Roy! Kun je me laten weten of de reset heeft geholpen? Het is mogelijk dat je modem aan vervanging toe is, alleen ik wil je toch vragen om eerst een reset uit te voeren. Vaak is een reset voldoende! Mocht je modem na de reset nog steeds vastlopen, kun je dan laten weten welke lampjes op het modem branden als je modem vastloopt? Je kunt ook een foto van de lampjes op het modem sturen door onder je bericht te klikken op de linkerknop. Met die extra informatie kan ik je beter verder helpen 😳.
Ga ik doen, ik laat het z.s.m. weten.
Zojuist modem naar fabrieksinstellingen gezet, verbinding is vervolgens op orde.
Na doorvoeren van enkele instellingen (WLAN en enkele vaste IP-adressen voor forwarding) valt de verbinding weer compleet weg (forwardings konden nog niet eens gemaakt worden en webinterface was niet meer te benaderen) en haal ik nog maar max 3Mbit binnen. Herstarten bied geen oplossing en maar weer opnieuw resetten.

Modem lijkt dus alles behalve in orde te zijn 😞
Reputatie 6
Badge +7
Zelf denk ik dat Telfort eens een lijnmeting moet doen daar kunnen ze al heel wat gegevens uithalen.
Zelf denk ik dat Telfort eens een lijnmeting moet doen daar kunnen ze al heel wat gegevens uithalen.

Verwacht dat dit weinig uithaalt, de lijn zelf lijkt gewoon stabiel te zijn maar het modem loop telkens vast.
Een reset lost het direct op. Wanneer het aan de lijn van telfort zou moeten liggen, zou dit niet mogen werken. Daarnaast benader ik het modem intern, niet extern, en zelfs dat gaat vrij lastig.
Reputatie 6
Badge +7
heb je geen kennis (buurman) of vriend die toevallig ook Telfort heeft dan zou je dat modem eens kunnen proberen dan weet je het zeker.

Maar ik denk als Telfort dit meeleest dat ze je wel een vervangend modem opsturen. we wachten even af wat Telfort voorstelt.
heb je geen kennis (buurman) of vriend die toevallig ook Telfort heeft dan zou je dat modem eens kunnen proberen dan weet je het zeker.

Maar ik denk als Telfort dit meeleest dat ze je wel een vervangend modem opsturen. we wachten even af wat Telfort voorstelt.

Helaas niet, anders had ik dit wel kunnen doen ja 😉 Even afwachten wat telfort ervan zegt inderdaad.
Als ze modem vervangen hopelijk direct voor een V10 zodat Wifi bereik en al ook stuk beter is, vind het maar belabberd op de V8.
Reputatie 6
Badge +7
Ben met je eens dat de v8 niet alles is (maar de v10 ook niet hoor maar heeft idd wel betere wifi) maar dat heeft gelukkig niks met dit probleem te maken laten we eerst zorgen dat dat in orde komt toch?
Ben met je eens dat de v8 niet alles is (maar de v10 ook niet hoor maar heeft idd wel betere wifi) maar dat heeft gelukkig niks met dit probleem te maken laten we eerst zorgen dat dat in orde komt toch?

Heeft inderdaad niet erg veel met dit probleem te maken, maar zo lossen we wel meteen 2 dingen op 😃
Reputatie 4
Badge +6
Hi RoyWinkelmolen, bedankt voor het resetten van het modem. Ik zie nu dat de reset is doorgekomen. Aangezien het terugzetten van de fabrieksinstellingen niet heeft geholpen, vermoed ik inderdaad dat je modem niet meer goed functioneert:S. Ik ga er voor zorgen dat je een nieuw modem ontvangt! 😳 Je kan verwachten dat het modem morgen of overmorgen wordt geleverd. Kan je me laten weten of het nieuwe modem voor verbetering heeft gezorgd?

@cobus,

Thanks voor het meedenken! 🆒
Hi RoyWinkelmolen, bedankt voor het resetten van het modem. Ik zie nu dat de reset is doorgekomen. Aangezien het terugzetten van de fabrieksinstellingen niet heeft geholpen, vermoed ik inderdaad dat je modem niet meer goed functioneert:S. Ik ga er voor zorgen dat je een nieuw modem ontvangt! 😳 Je kan verwachten dat het modem morgen of overmorgen wordt geleverd. Kan je me laten weten of het nieuwe modem voor verbetering heeft gezorgd?

@cobus,

Thanks voor het meedenken! 🆒

Top! Ik zie het wel verschijnen. Is dit overigens meteen een V10? :D:D
Reputatie 4
Badge +6
Super Roy 😳 Je ontvangt hetzelfde modem (de V8) en zorgen we dat je een modem kan gebruiken waarmee je een goede verbinding hebt. Bovendien wordt de V10 tijdelijk niet uitgeleverd.
Nieuwe modem ontvangen en alles lijkt alweer een stuk beter te werken. Modem reageert zelf ook weer stuk beter.

Wel heb ik nog altijd een probleem met het kijken van opnames. Dit gaat goed totdat ik op mijn computer begin te downloaden. De opnames lopen dan vast of beginnen te haperen. Dit speelt op beide recorders en zijn ook beide meerdere keren gereset (en software opnieuw ingeladen).

Ik heb 2 screenshots toegevoegd van 2 speedtesten. 1 is zonder download (wel met kijken van opname) en 1 is met download (en kijken van opnamen + vast lopen hiervan). Zoals je zit zou ik met 38Mbit meer dan genoeg over moeten hebben om de opnames te kijken, dit werkt voorheen op onze oude adres met een 30Mbit ADSL lijn ook zonder problemen (downloaden + opnames kijken) via Telfort. Momenteel hebben wen een 50/50 glaslijn

Ik heb hier toevallig dit topic over gevonden maar er staat geen oplossing in (wel zelfde probleem): https://forum.telfort.nl/tv-338/opname-gemist-opname-haperen-downloaden-57932

Kan hier ook naar gekeken worden? Alvast bedankt!

p.s. Oude modem komt z.s.m. retour, komende dagen zal ik voor de zekerheid nog controleren.
Reputatie 4
Badge +6
Goedemorgen RoyWinkelmolen. Goed om te lezen dat het nieuwe modem voor verbetering heeft gezorgd 😳. Met de opname issue wil ik je zeker ook graag helpen. Je verbinding zou inderdaad goed genoeg moeten zijn om haper-vrij opnames te kunnen bekijken. Om je te helpen, heb ik een aantal vragen. Krijg je een bepaalde foutcode als een opname vastloopt? Werkt je live verbinding wel goed? Zijn je tv-ontvangers bekabeld aangesloten of door middel van een tv-verbindingsset? Lopen alle opnames vast of alleen bepaalde? Alvast bedankt voor je antwoorden!
Goedemorgen RoyWinkelmolen. Goed om te lezen dat het nieuwe modem voor verbetering heeft gezorgd 😳. Met de opname issue wil ik je zeker ook graag helpen. Je verbinding zou inderdaad goed genoeg moeten zijn om haper-vrij opnames te kunnen bekijken. Om je te helpen, heb ik een aantal vragen. Krijg je een bepaalde foutcode als een opname vastloopt? Werkt je live verbinding wel goed? Zijn je tv-ontvangers bekabeld aangesloten of door middel van een tv-verbindingsset? Lopen alle opnames vast of alleen bepaalde? Alvast bedankt voor je antwoorden!

Tijdens het vastlopen krijgen we geen foutcodes, de opname loopt gewoon vast (stil) of begint te haperen. Live TV werkt zonder enige problemen (ook tijdens downloaden). Beide zijn bekabeld aangesloten en betreft alle opnames.
Reputatie 4
Badge +6
Bedankt voor je snelle reactie Roy! Aan de hand van je antwoorden kan ik nog geen oorzaak vinden. Voor klanten met dezelfde opname issue, is het opgelost door aanpassingen in het downloadprogramma. Welk download programma gebruik je?
Bedankt voor je snelle reactie Roy! Aan de hand van je antwoorden kan ik nog geen oorzaak vinden. Voor klanten met dezelfde opname issue, is het opgelost door aanpassingen in het downloadprogramma. Welk download programma gebruik je?

In dit geval wat het uTorrent, maar ook gewoon een reguliere download vanaf een website (bv. driver update) geeft problemen. Heb de max. brandbreedte al eens aangepast naar max. 1MBps en zelfs dan blijven de problemen aanhouden.

Daarnaast heb ik deze problemen nooit gehad toen we gebruik maakte van een 30Mbit ADSL lijn en de instellingen zijn nooit aangepast.
Reputatie 4
Badge +6
Hey Roy, aangezien je de maximale bandbreedte al hebt aangepast ga ik het intern uitzetten. Ik had gehoopt dat ik het nog samen met je kon oplossen, alleen de klachten zijn helaas gekoppeld aan een lopende storing 😞. Zodra ik meer weet, dan laat ik dat weten.

De titel van je topic heb ik trouwens aangepast in verband met twee onderwerpen.
Is goed, ik hoor het graag 🙂

Reageer