Vertraagde downloadsnelheid direct na overschakeling.

• 13 januari 2012
  • 3 reacties
  • 1968 keer bekeken

Ik was vandaag een bestand aan het downloaden van ongeveer 10 gigabyte en ik was middels een brief op de hoogte gesteld dat vandaag mijn internetsnelheid overgeschakeld zou worden van het 'oude' 20mbps-pakket naar het vernieuwde VDSL 25mbps-pakket.

Vorige week heb ik het nieuwe modem geïnstalleerd en veranderde er verder niets. Ik was zelfs erg blij met de 300N-draadloze verbinding en de bekabelde gigabit-poorten. 🙂

Zoals ik al zei, was ik vandaag een bestand aan het downloaden van 10GB; de continue snelheid (van een nieuwsserver) was 2,3 MB/s. Terwijl die download bezig was ontving ik van Telfort een felicitatie-mail dat mijn nieuwe pakket geactiveerd was. Aangezien ik geen verschil zag in de downloadsnelheid dacht ik: ik reset het modem. *Knop uit. 15 seconden wachten. Knop aan*. Aangezien hij iets sneller zou moeten gaan, gezien de bandbreedte.

Nadat het modem weer verbonden was ging de download verder en tot mijn verbazing kwam deze niet meer boven de 2,0 MB/s uit! Ik heb de postcodecheck gedaan op Telfort.nl en deze geeft 27mbps aan op mijn adres.

Wat is hier aan de hand?

Edit: na een beetje rondneuzen op dit forum heb ik ook de DSL-line status even opgezocht binnen m'n modem, deze heeft (volgens mij) ook hoger gelegen, maar staat nu op 18008/2044 kbps. Moet dit niet hoger zijn? Aangezien de postcodecheck maar liefst 27mbps aangeeft?

3 reacties

Startprofiel, wat in ca een week de maximale waarde bereikt.

Zie ook http://forum.telfort.nl/post221743.html#p221743
Badge +7
@am.vandenbergh,

De snelheid van uw verbinding is inmiddels al een stap omhoog gegaan. Het modem traint nu in met 22008 / 2040. Zolang het modem stabiel online blijft zal de snelheid gauw doorschakelen.

Henk
Ik heb het gezien! Bedankt!

Reageer