Verschillende speedtests geven verschillende Internetsnelheden

Toon het eerste bericht

56 Reacties

Galdor68
Hoe heb je beide routers eigenlijk aangesloten. Aangezien je net als ik klant bent op het oude systeem ga ik ervan uit dat je TV regelrecht uit de NT komt.
Dus zou je genoeg hebben aan 1 router de TP link voor boven. Tenzij je vanwege de wifi en de smart tv beneden de sitecom gebruikt, handiger dan voor de tv een kabel naar beneden te trekken. Dan dus de vraag hangt de TP aan de sitecom of beide samen met de smartv via een switch naar de NT?

Ps jouw netflix verbinding is beter dan hier oudere tv 26.15Mbps de helft van mijn abo bedraad gemeten
PedroQ
Hi Galdor68, Bedankt voor je info over de wlr-3100. Ik had nog niet uitgezocht hoe de specs zijn, maar die zijn dus minder dan de wlr4100. Niet dezelfde dus ! Ik zou het daarom op prijs stellen als Telfort dan toch maar een andere wlr-4100 opstuurt; kan Wieger dat regelen ? Bedankt alvast. Ik heb e.e.a. als volgt aangesloten: de TV zit bekabeld rechtstreeks aan het glasvezelmodem (aparte uitgang daarop). Vanuit een andere uitgang op dat modem gaat een kabeltje naar de WAN-poort van de TP-link-router en vanuit deze router gaat een kabel naar mijn pc's boven. Ook gaat er vanuit de TP-Link-router een aparte kabel naar mijn 2e router boven, die bedoeld is voor betere WiFi op bepaalde plekken. Die kabel gaat in een van de poorten van de 2e router (niet de WAN), die ik op andere IP-adressen heb ingesteld dan de TP-Link-router. Dat werkt goed.
Galdor68
Persoonlijk zou ik de TP beneden houden en de Sitecom als switch en wifipunt, dan heb je in theorie de beste verbinding naar buiten.
Zoals Wieger zelf al aangaf heeft hij er geen invloed op welke Sitecom verzonden wordt.

Als je de 4100 nog niet hebt terug gestuurd zou ik die houden, en de 3100 terugsturen.
Wieger
Reputatie 7
Badge +13
Hoi PedroQ, ik heb geen invloed op welke model router er verstuurd wordt bij de oude glasvezelpakketten. De kans is aanwezig dat ik je weer een WLR3100 toestuur als ik een vervangende router. Ik heb nog een keer een vervangende router aangevraagd, maar weet niet of dit het gewenste model gaat worden.
PedroQ
Galdor68, bedankt voor je tips en Wieger, bedankt voor het nogmaals aanvragen van een vervangende router; afwachten wat er komt. Wordt vervolgd !
PedroQ
Zoals Wieger al aangaf heeft hij er geen invloed op welke Sitecom verzonden wordt. Dat klopt ! Ik kreeg weer een 3100. Ik heb inmiddels beide 3100's teruggestuurd naar Telfort.
Galdor68 tipte om mijn eigen TP-router beneden te houden en de oude 4100-router als wifipunt boven. Dat vind ik op dit moment ook de beste aanpak. Telfort kan blijkbaar niet de nieuwste routers verstrekken, dus dan doe ik het maar zo en houd ik de oude 4100-router in de hoopp dat deze het doet, na teruggezet te hebben naar fabrieksinstellingen. Als ik e.e.a. heb geinstalleerd, dan kom ik hier weer terug met mijn bevindingen.

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)