Verschillende snelheden tijdens postcode check (Maand ertussen)

  • 14 oktober 2012
  • 5 reacties
  • 1740 keer bekeken

Badge
Beste Telfort / Mede Telforters,

toen ik mijn abbo afsloot en de postcode check deed gaf deze (snelheid op jouw adres: 24 Mb/s) aan.
Nou las ik op het forum dat het soms even duurt voordat de snelheid opgang is etc..
Maar ik deed vandaag de postcode check nog is, en tot mijn verbazing gaf deze nu (snelheid op jouw adres: 14 Mb/s) aan.

Maar deze snelheid had ik hiervoor ook, en zelfs nog sneller!

Hoe kan dit nu zo verschillen tot aan ongeveer een maand geleden?
Want op deze manier ben ik er dus op achteruit gegaan, inplaats van vooruit.

Hopelijk kunnen jullie mij hiermee helpen.

Met vriendelijke groet.

5 reacties

Reputatie 8
Badge +10
De postcodecheck is op zijn zachts gezegd niet '100% betrouwbaar'...
Of je er op achteruit bent gegaan kan je zelf checken door in de modem te controleren wat je werkelijke snelheden zijn.
Badge
Nou als ik mijn oude download snelheid (in grabit) bekijk was deze 2565 Kb/s
Nu is mijn download snelheid (met Itv uit) een kleine 1881 Kb/s
En met (Itv aan) een kleine 1601 Kb/s
Reputatie 8
Badge +10
Nou als ik mijn oude download snelheid (in grabit) bekijk was deze 2565 Kb/s
Nu is mijn download snelheid (met Itv uit) een kleine 1881 Kb/s
En met (Itv aan) een kleine 1601 Kb/s


Grabit, torrentsites e.d. zijn geen graadmeter voor snelheid.
Welke snelheden geeft je modem zelf aan..?

How to: ga in je browser naar het adres 192.168.1.254.
Klik op 'System Info' en kijk bij 'Interface Status' wat de echte snelheid is.

Uitgebreidere informatie vind je in de modem onder:
Maintenance/Diagnostic/DSL Line/DSL Line Status.

Kopiëer deze tekst en plaats die hier even...
Badge
Hierbij de informatie van mijn DSL line

Current Firmware Version: V3.10(TUE.4)-20120807
DSL version information: 5.4.8.0.0.6
DSL near end inventory information:
nReturn=0 nDirection=0 G994VendorID=IFTNT SystemVendorID=LANTIQ VersionNumber=5.4.8.0.0.6 SerialNumber=ZyXEL 2812HNU-F1B0B2DC9AEBE8 SelfTestResult=0 XTSECapabilities=(00,00,00,00,00,00,00,07)

DSL far end inventory information:
nReturn=0 nDirection=1 G994VendorID=IKNS SystemVendorID=IKNS VersionNumber=6.7.1.6.8IK00501 SerialNumber= SelfTestResult=0 XTSECapabilities=(00,00,00,00,00,00,00,00)

noise margin upstream: 7 db
output power downstream: 2 db
attenuation upstream: 0 db
noise margin downstream: 8 db
output power upstream: 14 db
attenuation downstream: 29 db
loop length is 1924m
SRA upstream: init
SRA downstream: init
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
current rate upstream: 1200 kbps
interleaving delay upstream: 4.25 ms
impulse noise protection upstream: 1.0 symbols
current rate downstream: 17872 kbps
interleaving delay downstream: 8.50 ms
impulse noise protection downstream: 1.0 symbols
attainable rate upstream: 1328 kbps
attainable rate downstream: 17882 kbps
linetype: VDSL2
Profile: 8b
operational uptime: 2 days,  1:56
CodeViolations near end: 1415
FEC near end: 742597211
CodeViolations far end: 1
FEC far end: 0
Bandborders upstream:
nReturn=0 nDirection=0 nNumData=2
Reputatie 8
Badge +10
Waardes zijn goed, maar niet voor de door de postcodecheck 'beloofde' 24 mbits.
Oorzaak ligt dus niet in verstoorde verbinding of iets dergelijks.
Gezien de grote afstand naar de wijkcentrale (bijna 2 kilometer) had de eerste postcodecheck nooit 24 mbits mogen inschatten.

Wellicht dat Telfort (webcare) hier iets over kan zeggen..?

Reageer