beantwoord

Verschillende resultaten met dezelfde speedtest

• 1 december 2019
  • 8 reacties
  • 235 keer bekeken

Reputatie 1

Ik zou 100 mb moeten hebben

Als ik meet via telfort kom ik op kpn speedtest en krijg ik hogere waarden dan als ik zelf naar  kpn ga en dezelfde speedtest draai

Door wie word ik hier bedrogen?  

icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 7 december 2019, 18:16

@freeway Dat is goed om te weten.

Fijn dat je gegevens al in je profiel staan. Ik heb je verbinding voor de zekerheid nagekeken, maar deze ziet er prima uit van kwaliteit en stabiliteit. Dat betekent dat het er sterk op lijkt dat het in de WiFi verbinding zit. Wat @Franzki hierboven aangeeft klopt ook helemaal, om een objectief resultaat te krijgen van een snelheidsmeting, moet deze via een kabel worden gedaan.

Als dat mogelijk is, raad ik je aan om de meting nogmaals met een kabel te doen. Daarnaast raad ik je ook aan om de WiFi instellingen na te kijken en aan te passen. Je kan dit doen aan de hand van een WiFi analyzer, zodat je kan zien wat de beste instellingen zijn. WiFi is een draadloos signaal dat gemakkelijk verstoord kan worden door storingsbronnen en andere signalen in jouw omgeving. Juist daarom is het heel belangrijk om na te kijken wat de beste instellingen zijn, zodat je daarmee je eigen verbinding zo optimaal mogelijk kunt instellen.

Bekijk reactie

8 reacties

Reputatie 8
Badge +16

Test je via Wifi of bedraad?

Wordt er tijdens het uitvoeren van je speedtest ook gedownload of gestreamd via je verbinding?

Reputatie 8

Door wie word ik hier bedrogen? 

Ik vermoed door jezelf  :nerd:
Neem de achterliggende antwoorden in de vraagstelling van @Franzki mee in het waarom.
Voor een betrouwbare speedtest, maak uitsluitend gebruik van een bekabelde verbinding.
(Geen WiFi)

Speedtest als ik naar de KPN speedtest website ga, via de Telfort verwijzing:
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/internetsnelheid-testen.htm

Speedtest als ik naar de KPN speedtest website ga, via de KPN verwijzing:
https://www.kpn.com/internet/speedtest.htm

Als ik test via de “Ookla” speedtest website (wellicht naar een andere server dan die bij KPN):
https://www.speedtest.net/

Specifiek een heel andere server gekozen dan gebruikelijk, vandaar een langere ping-tijd.
Maar maakt voor de uiteindelijke snelheid binnen de gangbaar praktische marges niets uit.
→  Server in Duitsland - Berlijn

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @freeway, ik snap wel dat die verschillende resultaten verwarrend zijn. Goed dat je het hier op het forum aankaart!

Ik zie dat Franzki en Babylonia je al op weg geholpen hebben, dat is fijn. Ik sluit me aan bij de uitleg die hierboven is gegeven en ben daarom benieuwd naar de antwoorden op de vragen die ze je stellen. Laat je het ons weten? Dan kunnen we vanaf daar verder kijken.

Reputatie 1

ik teste via wifi. via bedraag heb ik bijna niks meer, alle mobile’s hadden geen snelle verbinding, iPhone’s  maar ook android’s

En wifi is wat ik het meeste gebruik, ik heb een apple router voor de wifi  deed het altijd prima

Reputatie 8
Badge +16

Om een goede analyse te kunnen maken, is het noodzakelijk dat je eerst bekabeld een Speedtest uitvoert. Want nu is niet duidelijk waar de bottleneck zit, in je WiFi of in je internetaansluiting.

Reputatie 8
Badge +11

@freeway Dat is goed om te weten.

Fijn dat je gegevens al in je profiel staan. Ik heb je verbinding voor de zekerheid nagekeken, maar deze ziet er prima uit van kwaliteit en stabiliteit. Dat betekent dat het er sterk op lijkt dat het in de WiFi verbinding zit. Wat @Franzki hierboven aangeeft klopt ook helemaal, om een objectief resultaat te krijgen van een snelheidsmeting, moet deze via een kabel worden gedaan.

Als dat mogelijk is, raad ik je aan om de meting nogmaals met een kabel te doen. Daarnaast raad ik je ook aan om de WiFi instellingen na te kijken en aan te passen. Je kan dit doen aan de hand van een WiFi analyzer, zodat je kan zien wat de beste instellingen zijn. WiFi is een draadloos signaal dat gemakkelijk verstoord kan worden door storingsbronnen en andere signalen in jouw omgeving. Juist daarom is het heel belangrijk om na te kijken wat de beste instellingen zijn, zodat je daarmee je eigen verbinding zo optimaal mogelijk kunt instellen.

Reputatie 1

Bekabled gaat het goed, Ik heb de freq. aangepast, wifi  is beter nu. 

Reputatie 8
Badge +11

@freeway Fijn dat het beter gaat na het aanpassen van de instellingen! Super dat je het laat weten hier, mogelijk zijn andere forumbezoekers hier ook weer mee geholpen :slight_smile:  Mocht je toch iets opmerken of als je vragen hebt, laat het gerust weten.

Reageer