beantwoord

Verplichte- automatische overstap naar KPN

• 10 maart 2020
  • 17 reacties
  • 286 keer bekeken

Reputatie 1

Ik zit nu met 4 mobiele abonnementen bij Telfort , ook heb ik Internet+vaste tel+ Tv bij Telfort incl 2 Tv ontvangers .En last but not least 1 mobiel abonnement bij KPN .Nu is mijn vraag dan ook al mijn abonnementen gaan automatisch over naar KPN waardoor ik uiteindelijk 5 mobiele abonnementen heb bij KPN + het Internet all-in pakket . Maar behoud ik bij de verplichte overname ook mijn 2 tv ontvangers incl opname mogelijkeid en de verdubbelaar op alle 4 abonnementen  nl 1 is uit mij zelf afgesloten bij de KPN ik weet nl niet over daar ook de verdubbelaar van toepassing is. voor mij is het allemaal wat onoverzichtelijk inzake wat win je en wat verlies je als alles onder het dak van KPN gaat huishouden . Er is altijd een mogelijkheid om over te stappen naar een andere provider . Zeker wat betreft het trage internet van KPN is dat een issue die een rol speelt . wie heeft een goede leidraad voor mij ?

Admin: titel aangevuld i.v.m. volledigheid

icon

Beste antwoord door JanD 10 maart 2020, 16:04

Hallo @JanMiddel , het is allemaal relatief simpel.

Als je 1 of meerdere mobiele abo's bij Telfort had, zijn die op 26 januari 2020 automatisch overgezet naar KPN onder dezelfde Telfort voorwaarden en -prijzen, dus alles blijft hetzelfde.

Het mobiele KPN-abo staat heeft zijn eigen KPN-voorwaarden en prijzen. Toen je het mobiele KPN-abo afsloot heb je waarschijnlijk aan kunnen geven dat je met mobiel en thuis óók al klant bent van Telfort en daardoor een vorm van (combinatie)-korting hebt gekregen.

Het thuisabo van Telfort wordt medio dit jaar omgezet naar KPN, ook onder dezelfde Telfort-voorwaarden en -prijzen.

Als je nu in plaats van automatisch bewust je thuis-abo omzet naar een KPN-abo raak je jeTelfort-voordelen en -prijzen kwijt inclusief je email-account(s) en val je onder de KPN-voorwaarden en -prijzen.

Laat je het allemaal t.z.t. automatisch gebeuren behoud je je voordelen en e-mail-account(s).

Bekijk reactie

17 reacties

Reputatie 8

...heb ik de test uitgevoerd met als resultaat ping 5 / download 47.1 / upload 54.2. op zich is het netjes conform het contract begrijp ik. Maar bij ons is het gebleken dat het als zeer traag wordt ervaren . Nu is mijn vraag wat zou je mij adviseren  om een veel sneller internet verbinding te verkrijgen ? Wel met dien verstande dat ik mijn Telfort voordelen niet kwijtraak ..

Je kunt in “Mijn Telfort” als onderdeel van je huidige contract  (dus met alle voordelen die je hebt en de voorwaarden die eraan verbonden zijn), simpelweg de snelheid verhogen (of weer teruggaan naar je basis snelheid), en dat per maand veranderen.  Probeer dat gewoon eens een keer uit, dan te speculeren of het voldoende is voor je gezin of niet. Kom je er vanzelf achter.

Eerst naar 100 Mbps, en als dat nog niet genoeg blijkt, kun je nog naar 200 Mbps.

Zelf heb ik het extra 100/100 Mbps pakket.

Reputatie 8
Badge +11

Dank voor het adres @JanMiddel, daarmee heb ik je verbinding nagekeken en die ziet er wel goed en stabiel uit. Zoals jimny al vermoedde heb je inderdaad een 50/50 glasvezelpakket, het is geen 100/100 pakket. 

Als je nu een bekabelde speedtest doet, wat is het resultaat dan? 

Hallo @JanMiddel , het is allemaal relatief simpel.

Als je 1 of meerdere mobiele abo's bij Telfort had, zijn die op 26 januari 2020 automatisch overgezet naar KPN onder dezelfde Telfort voorwaarden en -prijzen, dus alles blijft hetzelfde.

Het mobiele KPN-abo staat heeft zijn eigen KPN-voorwaarden en prijzen. Toen je het mobiele KPN-abo afsloot heb je waarschijnlijk aan kunnen geven dat je met mobiel en thuis óók al klant bent van Telfort en daardoor een vorm van (combinatie)-korting hebt gekregen.

Het thuisabo van Telfort wordt medio dit jaar omgezet naar KPN, ook onder dezelfde Telfort-voorwaarden en -prijzen.

Als je nu in plaats van automatisch bewust je thuis-abo omzet naar een KPN-abo raak je jeTelfort-voordelen en -prijzen kwijt inclusief je email-account(s) en val je onder de KPN-voorwaarden en -prijzen.

Laat je het allemaal t.z.t. automatisch gebeuren behoud je je voordelen en e-mail-account(s).

Zeker wat betreft het trage internet van KPN is dat een issue die een rol speelt . wie heeft een goede leidraad voor mij ?

Wat is er traag? Als het om een DSL/koper verbinding gaat zal enkel, een kabelprovider sneller zijn.

Verder kan je het beste niks doen, dan blijft alles zoals je gewend bent.

Ik zou verhogen naar 100 Mb voorstellen. Een 4k stream kan al 15 tot 25 Mbps op snoepen.

Tel daar wat ander gebruik bij op met meer dan 2 gebruikers is 50 Mb al snel krap.

Het hangt echt van het gebruik af om hier iets zinnigs over te zeggen.

Reputatie 8
Badge +18

Wat geeft onderstaande link aan op jou adres en wil je de uitslag hier plaatsen en persoonlijk zou ik wachten totdat Telfort wordt overgezet naar KPN

Het lijkt erop dat je een 50 / 50 verbinding hebt op dit moment

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/

Reputatie 8
Badge +11

Als het een glasvezelverbinding is, zou 100 zeker via de kabel gehaald moeten kunnen worden. Wij gebruiken hetzelfde netwerk als KPN, waardoor dat geen verschil zou moeten maken in de haalbare snelheid. Bij beide zou 100 gewoon gehaald moeten kunnen worden. Zou je jouw postcode en huisnummer op je forumprofiel kunnen toevoegen @JanMiddel? Dan kan ik ook een blik werpen op de verbinding tot en met de Experia Box.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @JanMiddel, JanD slaat de spreekwoordelijke spijker al op de kop. Jouw mobiele Telfort abonnementen zijn op 26 januari al overgegaan naar KPN, waardoor je nu dus 5 KPN abonnementen hebt. 4 daarvan hebben nog gewoon de Telfort voordelen en houden die ook zolang je niets veranderd aan het abonnement. Telfort CombiVoordeel/Compleet blijft daarbij ook actief. De verdubbelaar die je noemt zal je ook gewoon behouden hebben dus. Als je de mobiele (oud-)Telfort abonnementen wilt zien kan je nu terecht in MijnKPN, daar kan je ook dingen wijzigen. Aan het mobiele KPN abonnement wat je al hebt zal niets veranderen, die blijft gewoon hetzelfde.

Het Telfort Thuispakket is nog wel bij ons, Telfort. Later dit jaar zal die ook overgezet worden naar KPN, maar daar zal je tegen die tijd nog over worden geïnformeerd. Ook daarbij zal het abonnement meegenomen worden zoals je het nu hebt. We gebruiken het netwerk van KPN nu ook al, dus als je nu een bepaalde snelheid hebt zal je er niet op achteruit gaan na de overgang naar KPN.

Reputatie 1

Als het een glasvezelverbinding is, zou 100 zeker via de kabel gehaald moeten kunnen worden. Wij gebruiken hetzelfde netwerk als KPN, waardoor dat geen verschil zou moeten maken in de haalbare snelheid. Bij beide zou 100 gewoon gehaald moeten kunnen worden. Zou je jouw postcode en huisnummer op je forumprofiel kunnen toevoegen @JanMiddel? Dan kan ik ook een blik werpen op de verbinding tot en met de Experia Box.

Ik heb mijn postcode en Huisnummer toegevoegd aan mijn profiel, ik hoop dat je er iets aan hebt Jasper 

Reputatie 1

Wat geeft onderstaande link aan op jou adres en wil je de uitslag hier plaatsen en persoonlijk zou ik wachten totdat Telfort wordt overgezet naar KPN

Het lijkt erop dat je een 50 / 50 verbinding hebt op dit moment

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/

Internet Snelheid

Koper/DSL

48 Mbit/s

Bonded Koper/DSL

96 Mbit/s

Technologie

Internet Snelheid

Fiber

1000 Mbit/s

Wat

Sneller Internet Buitengebied

Beschikbaar

small_red_cross-3971008bf4614020d515611fa7c045c7618cabd46495b9ec6016814022847891.png

Uitvalredenen

Snelheid >= 30Mbps, Geen buitengebied, FttH gebied

Reputatie 1

Zeker wat betreft het trage internet van KPN is dat een issue die een rol speelt . wie heeft een goede leidraad voor mij ?

Wat is er traag? Als het om een DSL/koper verbinding gaat zal enkel, een kabelprovider sneller zijn.

Alles is traag het internet via een netwerkkabel alsook de wifi die soms zelfs helemaal wegvalt.Ondanks dat het een Glasvezel verbinding is .

Reputatie 1

Dank voor het adres @JanMiddel, daarmee heb ik je verbinding nagekeken en die ziet er wel goed en stabiel uit. Zoals jimny al vermoedde heb je inderdaad een 50/50 glasvezelpakket, het is geen 100/100 pakket. 

Als je nu een bekabelde speedtest doet, wat is het resultaat dan? 

Hallo Jasper bedankt voor je blik op het contract , zoals gevraagd heb ik de test uitgevoerd met als resultaat ping 5 / download 47.1 / upload 54.2. op zich is het netjes conform het contract begrijp ik. Maar bij ons is het gebleken dat het als zeer traag wordt ervaren . Nu is mijn vraag wat zou je mij adviseren  om een veel sneller internet verbinding te verkrijgen ? Wel met dien verstande dat ik mijn Telfort voordelen niet kwijtraak ..

Hallo @JanMiddel  als je bijvoorbeeld met 5 mensen een 50/50Mbit/s verbinding deelt heb je de man theoretisch 10Mbit/s per persoon beschikbaar, dat is voor normaal thuisgebruik meer dan voldoende, maar voor sommige toepassingen kan het te langzaam lijken, maar dat zit in de regel tussen de oren.

Reputatie 1

Wat traag is is het internet   zowel bedraad als onbedraad (Wifi)  de aansluiting betreft  een Glasvezelaansluiting van 100 maar de downloadsnelheid komt amper op 50 upload is beter die komt op 67 .

Ik had overwogen om over te stappen naar Ziggo maar na het lezen van de voorwaarden heb ik mij teruggetrokken .nl: de marketeers beloven je veel maar garanderen je op een goede werkende Wifi na niets.

Ze praten over de marketing snelheid die in de koptekst staat, maar dat zegt niets de voorwaarden aldaar garanderen een minimum snelheid van 40% van de de afgesloten snelheid bv 40% van 300 resulteert in een snelheid van 120 .Tevens is er een maximale snelheid voor download nl: 80% van 300 wat resulteert in 240 alles weergegeven in Mbit/s. Als je de context anders leest dan geeft Ziggo je maximaal 240  en bij een download snelheid van minder dan 120 kun je juridisch iets ondernemen.

Nu vraag ik mij af heeft KPN betere abonnementen via de glasvezelkabel met wel een gegarandeerde snelheid die gelijk ligt aan de Marketingsnelheid waar ze mee adverteren ? En stel ik ga naar de KPN met  mijn internet en TV  blijft dan ook mijn verdubbelaar staan bij de mobiele abonnementen of moet ik afwachten dat ook dit abonnement wordt automatisch wordt omgezet, waardoor ik dan alleen de snelheid hoef te wijzigen om  de voordelen van Telfort te behouden ? 

Reputatie 1

Ik zou verhogen naar 100 Mb voorstellen. Een 4k stream kan al 15 tot 25 Mbps op snoepen.

Tel daar wat ander gebruik bij op met meer dan 2 gebruikers is 50 Mb al snel krap.

Het hangt echt van het gebruik af om hier iets zinnigs over te zeggen.

Wij zijn met 2 volwassenen die gelijktijdig `video`s bekijken ,tevens drie pubers die ook nog eens netflix kijken op hun mobiel bv. Ook staat de tv nog te te spelen in de zelfde tijd dus in het ergste geval laten de kinderen ook nog eens aan de zijlijn de tv meedraaien. Ik heb het niet bedacht , maar vandaag de dag is een gewoonte geworden en dat kost energie en data m.a.w. een file op de kabel. Maar ik had begrepen dat een glasvezelkabel wel een heel leger bataljon kon verwerken. Ergens moet een bottelneck zijn waarom een normale woonhuisaansluiting zo beperkt is. 

Hallo @JanMiddel , een xDSL-aansluiting van 100Mbit/s kan net zoveel verwerken als een ‘glas’-verbinding van 100Mbit/s, daar zit het 'm niet in.

Als ik lees wat je binnen je gezin er mee doet zou ik 200Mbit/s adviseren, dat is ook het maximum dat TFT kan leveren op jouw verbinding.

Reputatie 8
Badge +11

Het verhogen van de internetsnelheid is dan een mogelijkheid inderdaad. Bij jouw abonnement heb je in Mijn Telfort als het goed is dezelfde mogelijkheden als het screenshot van Babylonia laat zien. Lukt het om het daar te verhogen? :slight_smile:

Reageer