vraag

Vernieuwing glasvezelverbinding 5/7

• 28 juni 2019
  • 65 reacties
  • 1153 keer bekeken

Reputatie 2
Badge
Waarom kan de afspraken niet op 1 dag deel gedaan.
eerst komt er 1 die in de ochtend het netwerk gaat aanpassen.
en de tweede komt pas in de avond om de rest te doen.

Met andere woorden kan ik de heledag niks doen.
zou dit aangepast kunnen worden zoals dit ook afgesproken was dat ze allebij op de zelfde dag deel zouden komen. in de ochtend of middag

😡😡

Admin: Titel van je topic aangevuld i.v.m. vindbaarheid

65 reacties

Reputatie 8
Badge +9
Hoi @Stezie, ik begrijp dat jouw glasvezelverbinding en aansluiting binnenkort worden vernieuwd. Ik kan me wel voorstellen dat je dat het liefst in één keer geregeld wilt hebben, en ik lees ook dat je het daar eerder over hebt gehad.

Ik weet niet zeker of de monteur voor vernieuwen van de aansluiting, en de monteur die komt voor het installeren, op exact hetzelfde moment langs kunnen komen. Dat komt doordat de ene monteur zijn werk eerst moet doen voordat de ander aan de slag kan. Maar niet geschoten is altijd mis, en het lijkt me een goed idee om te kijken wat er mogelijk is! Ik raad je aan om te overleggen met de planning, je kunt hen bereiken op telefoonnummer 088-2000121. Zij zullen voor je nakijken wat er mogelijk is en dit met je doornemen!

Laat je weten hoe het is afgelopen?
Reputatie 2
Badge
Guidion wil niet mee werken
Reputatie 2
Badge
hij legt probleem het probleem neer bij Telfort
Reputatie 1
Beste Stezie

Als alles binnen één dag geregeld is, mag je de handjes dicht knijpen.
Afspraken zijn er om niet na te komen bij Telfort en Guidion.
Lees het forum er maar op na of Google maar een op Guidion.
Alles op één dag deel? ik hoop voor je dat alles binnen 1 week geregeld is.
Reputatie 1
Het beste is om niet teveel te verwachten van Telfort. Ze draaien het toch zo dat je hetzelfde moet organiseren. Dus veel bellen en niet afwachten. Dan heb je het snelst een oplossing.
Denk je dat dat de boel verbeterd door veel bellen en er achteraan zitten.

Op 1 dag gaat meestal wel goed, maar beide op een ochtend of middag gaat bijna nooit lukken, zijn 2 verschillende bedrijven die dat moeten doen.
Je kan een wonder verwachten, maar ze komen bijna nooit.

En tjonge jonge, een dagje "niks" kunnen doen, je kan zoveel doen, als je zo afhankelijk bent van internet zou ik een zakelijke verbinding adviseren, hoe moet het nu als er een paar dagen storing komt, of je modem begeeft het, zit je ook even zonder, onverantwoord als een poosje al te lang is.
Reputatie 1
Beste Doornekamp33

Dat het bij jou wel goed is gegaan, kan ook de uitzondering op de regel zijn en heb je geluk gehad.
Bij mij is al twee keer de afspraak niet door gegaan zonder dat ze de moeite nemen dit überhaupt te melden.
En nu is er een afspraak gemaakt zonder dit met mij te bespreken, en neemt het twee dagen in beslag.
Ik zou voor afgelopen woensdag gebeld worden door Guidion en woensdag werd door Bart van Telfort mij verzekerd dat ik zsm zou worden gebeld.
Nou het is nu zaterdag en ik wacht nog, dus het gaat meestal wel goed, zou ik niet durven zeggen. ( Google eens op Guidion of Telfort of lees alleen het forum eens, en dan ben ik er persoonlijk ook van overtuigd dat maar een heel klein gedeelte van de klachten op het web word gepost, maar de meeste klachten per telefoon worden afgehandelt )
Wat is goed gaan, van 16.00 tot 20.00 uur op een monteur wachten die geen zin meer had om te komen, en na de volgende dag contact te hebben gehad met Guidion die hem niet konden bereiken en hij toch aan het werk behoorde te zijn.

Weet niet of dat probleemloos is, gelukkig was er die dag een andere monteur bereid de boel aan te sluiten, anders had ik een poos zonder gezeten.

Maar er gaan er heel veel over op 1 dag via Guidion als daar 1% van mis gaat is dat een hele hoop die klagen op internet en lijkt het heel wat, maar het meeste gaat toch nog steeds goed en probleemloos, maar gaat het eenmaal fout is oplossen een heel probleem dat klopt meestal wel, en daar zit jij nu in, de probleem molen.

Als je de verbinding en aansluiten zo belangrijk vind zal je geen consumenten verbinding moeten nemen maar een zakelijke verbinding, daar betaal je voor een verbindings garantie en zit je hooguit een paar uur zonder diensten en word er alles aan gedaan om dat zo kort mogelijk te houden omdat de vergoedingen ook.wat hoger liggen.
Reputatie 1
Beste Doornekamp

Je geeft je mening niet een feit.
1%? Hoe weet je dat?
Daarbij gaat het over aansluitingen van oud naar nieuw terwijl verreweg de meeste klanten al op een nieuwe aansluiting zitten.
Maar dan nog, als je kijkt naar het aantal klachten hier (kijk eens naar het aantal topics hier ) en verder op het web.
Tel daarbij een ieder die niet de moeite neemt ( vele malen meer denk ik ) hier of überhaupt iets te posten, dan kan ik mij niet voorstellen dat jij gelijkt hebt.
Trouwens Google eens op Guidion, internet aansluitingen verpesten is niet het enige dat ze verpesten.
Maar het vreemdste aan jouw mening vind ik nog wel, dat als je niet kunt hebben dat Telfort er met de pet naar gooit moet je maar een zakelijke verbinding nemen?????
Reputatie 3
Dat er veel klachten over Guidion zijn zeker de laatste tijd is zonder meer een feit, en dat niet alleen bij Telfort-KPN maar ook bij andere providers waar Guidion voor werkt.
En of dat nou 1 of 20% is is niet relevant het is een dienstverlenend bedrijf en behoren zich dan ook als zodanig op te stellen.

Maar laten we zeker niet vergeten dat ook de providers op dit gebied nog heel veel kunnen verbeteren aan hun dienstverlening NIET EEN uitgezonderd.
Reputatie 1
Klopt helemaal, maar dit is een forum van Telfort en Guidion verricht werkzaamheden voor Telfort en over beide ben ik persoonlijk niet erg tevreden.
Beste @mercu1983 , in het bedrijfsleven is 1% foutmarge al aan de hoge kant, dus pak ik dat er zo ongeveer bij, laat het 5% zijn, wat veel te veel is, dan is er nog steeds een zeer grote meerderheid die goed gaat.
En dan is het nog de vraag of de fout bij Guidion zelf zit, kan ook bij Telfort of KPNnetwerk zitten.

En wat klachten betreft, het WWW staat er vol mee, zelfs de plaatselijke supermarkt heeft slechte recensie's waar jij elke dag met veel plezier komt en service ervaart, dus dat geeft voor mij een vertekend beeld, je kan er pas zeker van zijn als je de echte cijfers kent.

En wat betreft de zakelijke verbinding, als jij er zo afhankelijk van bent moet je eerst voordat je iets afsluit de voorwaarden eventjes lezen, dan weet je dat je bij een "goedkope" consumenten verbinding nu eenmaal een tijdje down kunt zijn, wil je dat niet zal je de zakelijke verbinding eens moeten bekijken, daar mag je hooguit een aantal uren zonder zitten en komt er een noodoplossing, want iedereen schreeuwt maar ik moet, wil eis, maar je moet ook eens naar de rechten kijken waar je zelf je "Handtekening" voor zet.

Dit is mijn mening en daar moet u het mee doen.😁
Reputatie 1
Beste Doornekamp33

Waar we het in ieder geval over eens zijn, beide kennen we de cijfers niet dus jou 1 of 5 % blijven aannames.
Waar ik mij persoonlijk erg aan stoor is de desintresse bij beide bedrijven en in de algemene voorwaarden staat erg duidelijk, dat de provider er alles aan doet om storingen en dergelijke zo snel mogelijk op te lossen.
Verder begrijp ik niet waarom je denkt dat ik niet zonder internet of tv zou kunnen, dit heb ik nooit gezegd.
Een tijdje down zijn bij een storing helemaal mee eens, maar dit is mij opgedrongen ik wil het niet eens, dat " goedkope abonnement " zoals jij het noemt word voor sommigen trouwens ook fors duurder dus zou je toch mogen verwachten dat ze iets meer moeite deden.
Maar schijnbaar vind jij het prima dat je na jaren trouwe klant te zijn geweest, word geschoffeerd, verkeerd voorgelicht, afspraken worden afgezegd zonder overleg, afspraken worden gemaakt zonder overleg die niet meer te verzetten zijn en de desintresse bij bijde bedrijven er afdruipt.
Ik zou nog een tijdje door kunnen gaan, maar volgens jou zou ik dus een veel duurder zakelijk abonnement moeten nemen om dit niet te hoeven ervaren. ( ik blijf dit een zeer vreemde mening vinden, maar dat zal aan mij liggen ).
Je doet het voorkomen alsof ik voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten, maar ik ben een oude klant van Lijbrandt en heb toendertijd gekeken wat het beste bij ons paste en veel minder naar de prijs.
En als laatste nee joh bij een zakelijk abonnement maak je dit nooit mee.😝
Reputatie 8
Bij een zakelijk abonnement is de serviceverlening echt beter, omdat je als klant veel makkelijker (gevolg)schade kunt declareren als men zich niet houdt aan de extra voorwaarden die in de overeenkomst zijn opgenomen ten aanzien van de garanties die men geeft om problemen op te lossen.

Heb dat zelf wel eens ervaren bij een organisatie waar ik netwerkbeheer doe. Bij een storing stond men binnen pakweg één - anderhalf uur bij de klant op de stoep, en werd het probleem adequaat opgelost. Klaar.
Dat heeft uiteraard wel een prijs en hangt van de afspraken af binnen de SLA( Service Level Agreement.)

@mercu1983 je bent wel heel veel topics aan het vol schrijven met je meningen, je goed recht maar wacht eerst het einde van de week af tot je zelf aan de beurt bent als dat niet gaat volgens afspraak dan mag je wat mij betreft elk topic belagen vooraf klagen werkt bij mij averechts. Dit is ook nog een beetje tegen de forum etiek.

Het feit blijft dat dit project door meerdere organisaties wordt uitgevoerd. En er op 2 plekken werkzaamheden verricht moeten worden, zonder de werkzaamheden buitenshuis kan er bij de klant niks getest worden eerst zal er de juiste vezel van licht voorzien moeten worden.

Dit kan zelfs voor bedrijven niet heel veel beter worden gepland.
Reputatie 1
Beste Galdorf

Dank je wel dat je dit allemaal vind, en dat ik dit volgens jou allemaal mag.
En lees eerst eens voor dat je op mij reageerd, de afspraak voor volgende week is niet met mij over een gekomen en is anders dan Telfort in een mail naar mij heeft bevestigd. ( Guidion denkt er anders over ).
Zelfs op de site van Telfort www.telfort.nl/monteursplanner staat anders vermeld, dus ik heb liever dat je dat belerende toonje voorbehoud aan je kinderen of je partner of weet ik wie, ik ben hier niet zo van gedient.
Er is mij vorige week maandag en woensdag belooft dat ik zou worden terug gebeld, nog steeds niet gebeurd, maar jij zou natuurlijk alles slikken?
En vooraf klagen, echt als je je eens zou in lezen voor je op mij reageerd het gaat al verkeerd en dat probeer ik te voorkomen.
En wat jij vind zal mij worst wezen,ondanks dat jij denkt nu ook al zoals Telfort en Guidion,iets over mijn tijd te zeggen hebt
Dat het niet naar wens verloopt bij jou is me duidelijk genoeg en simpelweg niet goed daar heb je helemaal gelijk in. En ik ben blij dat mij deze omzettings ellende bespaart blijft ik ben voortijds al overgegaan met tegenzin. Ik zou er zeker niet blij van worden als het niet op 1 dag rond zou zijn. Houd het gewoon in je eigen topic de situatie zal er echt niet door veranderen.
Reputatie 8
Badge +9
@Stezie Dat is jammer, heb je wel gesproken met de planning? Wat is er tijdens dat gesprek gebeurd? In het ergste geval komt de ene monteur in de ochtend en de andere in de avond, maar dan heb je alles wel op één dag in orde. Laat je me ook weten hoe de afspraken afgelopen zijn?

@mercu1983 Ik snap dat je je mening wilt delen en wilt kunnen uiten hoe je er in staat hier op het forum, daar is niets mis mee. Ik wil je alleen wel vragen dit verder binnen je eigen topic te houden, omdat de topicstarter hier een beetje 'ondergesneeuwd' raakt, en dat moet niet de bedoeling zijn. Laat je medegebruikers in hun waarde, iedereen hier reageert met de beste bedoelingen. Dit staat ook omschreven in onze huisregels.
Reputatie 2
Badge
Ik had gebeld naar dat nummer van de planning en kreeg iemand van Guidion aan de lijn,
die zei dat als de netwerkbeheerder langs is geweest Telfort 2 uur nodig heeft om mij over te zetten naar de nieuwe netwerk. ik heb hem aangegeven dat ik dit niet begrijp gezien tegen mij verteld was dat alles in 1 dag deel gedaan kon worden. Dit was mij verteld tijdens het maken van de afspraak.

Dit is dan ook voor mij raar dat dit nu ineens niet kan.
😡😡
Die 2 uur zal met het deel te maken hebben wat vanuit het netwerk gebeurd je krijgt over het algemeen ook een fysiek nieuw stuk hardware thuis er moet op 2 plekken fysiek een verandering plaatsvinden dat moet zo strak mogelijk worden gecoördineerd voor de minste overlast.

Hier zit het stukje meewerking vanuit Guidion die moeten een medwerker beschikbaar hebben gezien deze zelf op klussen in schrijven is dat lastig om naadloos elkaar op te volgen.
Reputatie 1
Beste Stezie

Leuk dat je dit wel wilt vertellen, maar de bevestiging waar ik op wacht, of de belofte van Telfort dat ik terug zou worden gebeld even vergeet te melden.
Dit is nog steeds niet gebeurd en ik wacht al een week!!!
Wie weet als er niet steeds op mij zou worden gereageerd of jullie nou eindelijk jullie beloften na komen?
Daarbij reageert hier iedereen op iedereen, Galdorf bv heeft 7511 reacties geplaatst en echt niet alleen in z'n eigen topic, maar ja die strijkt jullie niet zo tegen de haren in.
Daar zullen de moderatoren en vaste forum bezoekers anders over denken. Over het algemeen probeer ik inhoudelijk op een vraag te reageren wat in dit en andere topics gebeurt dwaalt daar ver vanaf. Ben ik het niet met de gang van zaken eens laat ik dit ook duidelijk weten.

Dit topic gaat over het probleem van @Stezie wat je nu doet is een topic kapen.
Reputatie 8
Badge +9
@Stezie Ondanks dat het antwoord niet helemaal is wat je hoopte te horen, goed dat je er contact over hebt gehad. Ze plannen er dus tijd tussen om zeker te weten dat de installatiemonteur, die later op de dag komt, jouw verbinding werkend kan achterlaten. Dat lijkt me juist een goed iets, om te voorkomen dat je later met problemen zit of de verbinding niet werkt.

@mercu1983 Wat Galdor aangeeft klopt, we proberen hier de topicstarter te helpen en dit is niet je eigen topic. Het is niet de bedoeling om een topic van een ander over te nemen (te kapen), want dat is wel wat er nu gebeurt. Daarom hierbij de eerste waarschuwing om het binnen jouw eigen topic te houden, tenzij je met jouw reactie de topicstarter helpt.
Reputatie 2
Badge
ik zie wel problemen gezien die dag,
Ik kan de hele dag hier niks doen voor mij werk en mijn kinderen kunnen dus thuis ook niks doen voor school. en als de werkzaamheden niet goed gaan heb ik dan de hele weekend dan niks of mag die gene niet eerder weg dan dat ik weer verbinding heb.

Ik ben hier zeer onte vreden over.

Had namelijk eerst een afspraak gemaakt voor vandaag maar door een of andere fout van Telfort was de datum niet goed vast gezet en moest ik eenn nieuwe datum vast zetten. en zie en hoor nu meer problemen dan dat dat mij blij maakt.

Nu heb ik bijvoorbeeld nog analoog om te kunnen kijken vrijdag als het verkeerd ga heb ik het hele weekend niks. hoop toch echt dat hij niet eerder weg mag dan dat de verbinding goed is.

😡😡😡

OOK is het irritant dat andere hier hun eigen problemen hier neer zetten
Reputatie 1
Admin: Reactie verwijderd i.v.m. spam/kapen van dit topic, niet in waarde laten van andere forumgebruikers, reactie in strijd met huisregels.

Reageer