beantwoord

Verhuizings- en Migratie verslag

• 18 juli 2018
  • 102 reacties
  • 1602 keer bekeken

Als alles gaat zoals het moet krijgen we binnenkort de sleutel van een andere woning.
Helaas houdt dit dus in geen catv meer maar dat neem ik op de koop toe.

Wat ik vooruitlopend zou willen weten klopt het dat er standaard 2 weken voor staan?

En moet op het nieuwe adres ook de NT gewisseld worden er hangt al een nieuwer model zonder coax, uit mijn hoofd met een KPN logo.

De rest zal ik de verhuislijn voor bellen mij gaat het nu om de standaard verhuis termijn hoe lang van te voren doorgeven is het beste?

Admin: topic naar juiste categorie verplaatst
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 20 juli 2018, 15:32

Ha Galdor, bij een verhuizing is het inderdaad slim om dit soort dingen van te voren te checken zodat je op het moment zelf niet voor onverwachte verrassingen komt te staan. Gefeliciteerd met je nieuwe woning als eerste natuurlijk! :)
Wat knorde zegt over het doorgeven klopt inderdaad, hoe eerder je dat doet, hoe meer tijd we hebben om het goed aan te sluiten. Of de NT verwisselt moet worden durf ik zo niet te zeggen, het type aansluiting wat je nu hebt leveren we niet meer dus het kan zijn dat je bij de verhuizing omgezet moet worden naar een nieuwer glasvezelpakket. De verhuislijn zal je daar een definitief antwoord op kunnen geven.
Bekijk reactie

102 reacties

Reputatie 5
Badge +4
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/verhuizen-binnen-nederland-2.htm
"Geef je verhuizing kosteloos aan ons door
We horen graag zo snel mogelijk van je wanneer je gaat verhuizen. Houd er rekening mee dat het ongeveer 2 weken duurt voordat de verhuizing van je aansluiting geregeld is."

Het zal dus inderdaad ongeveer 2 weken zijn. Ik raad je wel aan het z.s.m. door te geven en niet pas 2 weken van tevoren. Echter moet je dan wel de datum weten dat je het werkend wilt hebben op het nieuwe adres.

Alvast gefeliciteerd met je nieuwe woning 🙂
@knorde Danku. Gister handtekening gezet nu nog de sleutel.

Op tijd doorgeven zit inderdaad in de planning
Rest de vraag de wisseling van de NT.
Reputatie 8
Badge +11
Ha Galdor, bij een verhuizing is het inderdaad slim om dit soort dingen van te voren te checken zodat je op het moment zelf niet voor onverwachte verrassingen komt te staan. Gefeliciteerd met je nieuwe woning als eerste natuurlijk! :)
Wat knorde zegt over het doorgeven klopt inderdaad, hoe eerder je dat doet, hoe meer tijd we hebben om het goed aan te sluiten. Of de NT verwisselt moet worden durf ik zo niet te zeggen, het type aansluiting wat je nu hebt leveren we niet meer dus het kan zijn dat je bij de verhuizing omgezet moet worden naar een nieuwer glasvezelpakket. De verhuislijn zal je daar een definitief antwoord op kunnen geven.
Reputatie 8
En moet op het nieuwe adres ook de NT gewisseld worden er hangt al een nieuwer model zonder coax, uit mijn hoofd met een KPN logo.
Als de NT zelf maar één ethernetaansluiting heeft, hoeft die in principe niet uitgewisseld te worden.

Nu bij een verhuizing voor jouzelf van oud naar nieuwe propositie, wordt er een nieuw pakket toegestuurd met andere modem/router dan wat je nu hebt, zit daar mogelijk ook reeds een NT in het pakket?
Heb je er twee, (kun je de ene als reserve bewaren).

KPN logo zou me verbazen. Ben ik nog niet eerder op NT-kastjes tegengekomen.
Maar wie weet is dat inmiddels anders?
Wat het logo betreft kan ik in de war zijn met de Experiabox van de huidige bewoners en inderdaad maar 1 ethernet aansluiting op de NT.

De vraag was ook meer als bevestiging van de informatie die ik zelf al had gevonden. En naar aanleiding van een aantal situaties waar het minder snel verliep.

De huidige bewoners hebben er 9 maanden gezeten dus ga ik er vanuit dat deze al nieuw glasvezel hebben.

8 augustus krijgen we de sleutel maar ik zal inderdaad op tijd contact opnemen met de verhuislijn, mede omdat ik wel mijn 50/50 wil houden om maar iets te noemen.
Reputatie 8
Met 8 augustus voor de deur zou ik persoonlijk zeker al pakweg "twee weken terug" een verhuisbericht hebben doorgegeven.
Tot afgelopen woensdag was nog niks zeker dus twee weken terug zou iets te voorbarig zijn. De daadwerkelijke verhuisdatum zal zeker 2 tot 3 weken (5 weken na nu) daarna zijn maar nu er wel meer zekerheid is zal het zeker verstandig zijn om de boel in gang te zetten.
Nummer maar vast achter gelaten dat zal wel maandag worden.
Wel jammer te moeten melden dat via de website niet wil.
Constant de melding onjuiste invoer ondanks dat alles correct wordt ingevoerd ook vreemd dat op de plek voor het nieuwe adres de gegevens van het huidige adres staan ingevuld.
:$:$oeps typefout maar omdat dit pakket niet leverbaar is ook via netjes de melding bel ons of laat je nummer achter, nu zal er zaterdags niet in een halfuur worden teruggebeld.
Probeer je de chat. Heb je eea meteen op "papier".
Probeer je de chat. Heb je eea meteen op "papier".
Goede tip helaas kreeg ik daar te horen dat ze daar geen authorisatie voor hebben dus toch maar zelf bellen.
Ook voor verhuizingen kan je in het weekend dus terecht tot 17:00, de terugbel verzoeken hebben blijkbaar wat achterstand.
Ik dacht eigenlijk dat dit een andere dienst was dan de gewone klanten service.
@Jasper - Telfort Alles is in gang gezet wel jammer dat de KS medewerkster blijkbaar op het verkeerde knopje drukte zodat de verbinding meteen verbrak en ik geen beoordeling kon geven. Dus bij deze netjes te woord gestaan alle veranderingen tussen oud en nieuw glas goed uitgelegd. Nu wist ik dit uiteraard al. Ook de vraag voor het behoud van de upload aanbod gekomen. Nu de bevestiging afwachten.

Fun fact op het moment dat ik zelf wou bellen ging de huislijn over.
Reputatie 8
Badge +11
Dat was een goede timing om te bellen dan 🙂 Ik zie de notitie van het gesprek staan en de verhuizing zelf ook staan. Ik heb jouw beoordeling doorgestuurd naar de bewuste collega, zodat zij het zelf ook weet.
Bevestigings email ontvangen alles wat besproken was vermeld. Helaas maar te verwachten wel hogere maandelijkse lasten (over 6 maanden) mede vanwege de upload behoud en de behouden vaste telefoon. Omdat ik ook nog het dvb-c verlies en minder regionale omroepen krijg is dit wel een heel groot verschil.

Ik bedenk me net dat de verandering op tv gebied niet ter sprake is gekomen. Dus het complete pakket (basis en uitgebreid) wat wij nu hebben zonder de extra kosten, het pluspakket als zijnde combivoordeel gaat wel mee. Dit extra pakket is ons de €5,00 niet echt waard dus dat laten we dan maar zo. Of ik moet daar nog eens over bellen om dat toch als compensatie voor het verplicht overstappen naar nieuw glasvezel actief te houden.

Edit ik kan meteen niks meer zien zoals de factuur historie in Mijn Telfort toch een klein min puntje.
Ik heb gister 21-7-2018 onze aanstaande verhuizing door gegeven dat er dan een regeltje te zien is u kunt nu niks wijzigen dat snap ik,
Maar dat het factuur overzicht verdwenen is en de huidige NAW gegevens eigenlijk alles dat vind ik dan wel vreemd.
Nu ga ik wel over naar een nieuw contract maar ik had toch inzage verwacht tot aan de verhuisdatum/ingang nieuw contract.
Reputatie 8
Badge +11
De pakketprijzen zijn in de loop der tijd veranderd inderdaad. Doordat we je huidige abonnement niet meer aanbieden kon die niet behouden blijven.
Dat je de historie niet meer kunt zien in de MijnTelfort is vreemd, de verhuizing staat namelijk nog in de wacht en die heeft nog geen dingen aangepast. De facturen zijn hier nog wel zichtbaar, zijn ze nu voor jou ook weer zichtbaar en was het een klein hikje?
@Jasper - Telfort Helaas gaat het nog niet goed hier wat ik via de app zie.
Hoi Jasper, ik ben toch even gaan rekenen en vergelijken ik snap en begrijp de veranderingen maar het brengt wel meer kosten mee dat is eigenlijk het grootste struikelblok. Voor het zelfde aanbod wat ik nu heb gaat mijn maand bedrag flink omhoog en daar komt er eigenlijk niks tegenover te staan voor alles wat verdwijnt. Dat zit in het feit dat bestaande klant komende van dit systeem toch als nieuwe klant wordt gezien, dat is jammer. Deze verhuizing kwam net te laat anders was het verschil minder geweest.

€ 2,50 extra betalen voor het behoud van mijn synchrone snelheid ( 1 van de redenen waarom ik voor glasvezel heb gekozen)
€2,50 extra om gebeld te kunnen worden op een vaste lijn. (Maak dit € 5,00 en reken geen belkosten want zover ik weet word dit als datapakketen verstuurd en voor data transport betalen we al)
€5,00 voor 2 kanalen uit het uitgebreid pakket.
Verlies van het aanbod aan regionale omroepen dat stel ik op een verminderde waarde van €2,50
Het verlies van de DVB-c signaal gaat per tv €5,00 kosten dus voor mij een waarde vermindering van €5,00
Het niet of lastig gebruik maken van eigen apparatuur.( niet onoverkomelijk de zelf gekochte router is nog in te zetten als acces point/switch)

Ik zal toch zoals ik al schreef contact opnemen met het 0900 nummer of er nog iets mogelijk is.
Elke provider heeft zijn voor en nadelen zo ook het alternatief die ik op het oog heb maar per saldo na afloop van de kortings periode verhoudings gewijs net iets voordeliger.

Verder totaal niet als klacht ofzo bedoelt puur een opsomming van de veranderingen en kosten wat in het vergelijkings overzicht niet staat maar wel te berekenen is op basis van alle gegevens. Nogmaals ik wist deels wat me te wachten stond maar weten en beleven is toch verschillend.
Reputatie 8
Al die "minnen" die je opnoemt, maakt het voor iemand die verhuist en daarmee naar een ander pakket moet, inderdaad erg onaantrekkelijk. Het is dat ik zelf op een ouder pakket zit.

Maar mocht ik zelf verhuizen, wordt de overstap naar een andere provider toch wel erg aantrekkelijk.
Dit probleem zojuist telefonisch ter sprake gebracht. Het systeem heeft blijkbaar inderdaad de hik, omdat er twee orders lopen.
1. De verhuizing zelf
2. De daarmee verband houdende overgang naar het nieuwe glasvezel systeem.

Er bestaat een kans dat het via de app allemaal weer inzichtelijk wordt maar het kan ook nog duren tot het nieuwe adres opgeleverd is.
Het beste wat de vriendelijke dame kon doen was het nieuwe uitgebreide pakket 3 maanden gratis aanbieden, boven de korting die ik de eerste 6 maanden krijg. In mijn ogen een klein pleistertje op de wonde maar toch mee akkoord gegaan.

@Babylonia En voor klanten op het nieuwe glasvezel zou het alleen om de kosten voor het behoud van de telefoonlijn gaan en eventueel het uitgebreide pakket dat is €90 op jaarbasis, dat zijn in mijn geval 2 maand bedragen extra dus heel simpel gezegd een 13e en 14e maand.

Het DVB-c verlies kan ik mee leven daar zijn genoeg vervangers voor, orienteren op een dab of ander internetradio vorm eventueel in een 5,1 systeem dus ook extra bijkomende kosten maar niet meteen een must.

Het eerder genoemde extra moeten betalen voor opties die ik al heb weegt zwaarder.

Wat ik nog moet bekijken of er loze leidingen zijn want de dvs oplossing van de huidige bewoners ben ik niet echt voor te vinden. Dus tel er nog de aanleg van kabels en leidingen bij plus het werk daaraan.

Waar ik aan denk is als deze aanwezig is (woonkamer op 1e etage) de telefoonlijn (rj 11)vervangen met utp cat6e rj45 en dan de experia daar plaatsen. Omdat het een huurwoning betreft laat ik de coax lijn liever met rust dat vind ik not done. Net als alle onvindbare isra punten in de diverse topics dat laat je toch met rust of het nu huur of koop is.

De tweede optie is de experia beneden laten voor het wifi signaal daar, mijn zelf gekochte router in de woonkamer eventueel in combinatie met de gs105E switch voor de tv ontvanger en een andere gekochte router uit mijn ziggo periode op de boven verdieping. Dit om de apparaten die ik heb nuttig te gebruiken, en de aanschaf van 1 of 2 accespoints uit te sparen.

Kortom genoeg te doen op dat gebied.
Reputatie 8
Waar ik aan denk is als deze aanwezig is (woonkamer op 1e etage) de telefoonlijn (rj 11)vervangen met utp cat6e rj45 en dan de experia daar plaatsen. Omdat het een huurwoning betreft laat ik de coax lijn liever met rust dat vind ik not done.....
Dat lijkt erg veel op de situatie die ik hier zelf ook heb. Een huur bovenwoning.
Heb de coax om die reden ook laten zitten. De leiding die aanvankelijk alleen werd gebruikt voor een telefoon RJ11 kabel, heb ik zoals eerder aangegeven zelf de kabels doorgetrokken.

Die "Rj11" leiding is nu voorzien van glasvezel **EN** een afgeschermde telefoondraad.
Dus zelfs de oude "telefoon" infrastructuur is aanwezig, met alleen nu een meer geschikte kabel die beter geschikt is voor hoog frequente internet data-signaal (of eventueel een enkel "telefoonsignaal").

Dat "ADSL"-signaal wordt niet meer ge-upgrade, omdat er glasvezel is. Dus ondanks ik er wel rekening mee heb gehouden, zal naar ik vermoed die "telefoondraad" aanvoer nooit meer worden gebruikt.

Maar in principe voldoe ik nog altijd aan de originele infrastructuur zoals die eerder is geleverd.
Mer daarbij als extra nu een FTU glasvezel aansluiting op de eerste verdieping.

Mocht je geïnteresseerd zijn, hoe dat enkele jaren terug is aangelegd, zie:
Uitvoerige beschrijving met foto's < DEEL 1 > en vervolgreacties naar beneden.
Verdere uitbouw < DEEL 2 > en < DEEL 3 >
Als de kabel door PVC-buis getrokken moet worden, gebruik dan kabelvet:
< HIER uitvoerige beschrijving >

Elders heb ik een vreemde structuur met coax (wat niet de originele set-up was) uitgewisseld met een dubbele ethernet bekabeling door de leiding heen. Waarbij met een slimme wijze van aansluiten een VDSL internetverbinding, via twee aders van een afgeschermde UTP-kabel heen gaat.

Twee andere aders worden dan weer gebruikt als retourleiding om telefoon "via de meterkast" weer naar andere kamers te leiden, waarbij de aansluitingen van die kamers expliciet de telefoonaansluiting hebben "via de meterkast".
Inderdaad dat had je al aangegeven in een ander topic. Die luxe zullen wij niet hebben, ik overweeg ook nog een gecombineerde rj11/rj45 dit heb ik hier ook zo voor de pc en de telefoon. Wie hier na ons in komt hoeft weinig te doen, tenzij ik toch alles leeg trek.

Je hebt me op wat ideeën gebracht van de NT beneden kabel naar boven de Experia tactisch plaatsen voor de tv ontvanger, de eenvoudige netgear met 2,4 ghz wifi op de beneden etage, de uitgebreidere 5 ghz sitecom boven of in het trappenhuis.

Ik had al een analyzer sessie gedaan behoorlijk woud van signalen verhoudings gewijs sterker dan nu op de tweede etage van ons huidige apartementen complex.

Zal daar nog eens over nadenken afhankelijk van wat aanwezig is en het makkelijkst te realiseren.

Ik zie net je aanvullingen die zal ik zeker bekijken en eens kijken wat hier haalbaar en noodzakelijk/wenselijk is.

Ik meen Deel 1 al eens eerder gezien/gelezen te hebben vermoedelijk toen hier het FttH ging spelen.
Het kost een paar knaken maar met die kabelgoten ziet alles er wel beter uit.
Reputatie 8
Ik meen Deel 1 al eens eerder gezien/gelezen te hebben vermoedelijk toen hier het FttH ging spelen. Het kost een paar knaken maar met die kabelgoten ziet alles er wel beter uit.
Dat met die kabelgoten is slechts het laatste stuk. Maar omdat ik hier nog wel wat doorloop heb met een balkondeur (foto deel 3), wilde ik dat wel netjes wegwerken.

Van de begane grond, naar de eerste etage is via de bestaande PVC leiding (ca. 15 meter)..
Ter info Ik mag onze gemeente wel dankbaar zijn om zelf het glasvezel initiatief te hebben genomen en de wooncorporatie voor hun brieven aan de huurders om zoveel mogelijk mee te werken. Als onze onderburen niet hadden meegewerkt hadden we nu geen glasvezel.
Op dit adres niet heel erg.

Hier het toekomstige adres

Met koper zou ik dus maandelijks net zoveel kwijt zijn geweest maar bedraad nog niet eens de helft haalbaar van de 50Mb.
Ik snap dus heel goed de reacties over de lage dsl snelheden en betalen voor de volle mep.

Alvast onze huidige 2,4 ghz wifi omgeving ik had op het andere adres vergeten een screenshot te maken.

Op het nieuwe adres waren alle signalen even hoog, ik kon de in de kamer de wifispot er niet uithalen, dus dat zal me benieuwen want behalve de tv en pc doen we toch meer via wifi.

Reageer