beantwoord

Verhuizing van internetabonnement niet goed opgeleverd

• 14 mei 2018
  • 6 reacties
  • 73 keer bekeken

Beste lezer,

de vorige bewoner van ons huis had een kabel aansluiting. Telfort heeft daar geen opties voor, toch?
In de woonkamer heb ik een contact gevonden wat lijkt op en IS/RA punt (vier gaten, twee boven, twee iets dichter bij elkaar staande beneden).
Bij het aansluiten van de modem (meegenomen van de verhuizing) maakt de modem helaas geen verbinding met het internet. Ik heb het contactpunt uit de muur gehaald en het bevat de rode en blauwe draad op het juiste punt maar daarnaast een gele en een blauwe, ipv een oranje en een witte.

De vragen die bij me opkomen:
- Klopt de bedrading?
- Is de verhuizing bij telfort goed doorgekomen?
- Kunnen jullie signaal doormeten?

Ik heb geen ander IS/RA punt kunnen vinden (Meterkast/kruipruimte).

Ik hoor het graag. Alvast bedankt.

Groeten,
Marco

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid van je topic.
icon

Beste antwoord door Cindy - Telfort 16 mei 2018, 11:42

Hoi Jutten, welkom op het forum en wat balen dat je verhuizing niet is gelopen zoals dat zou moeten. Laat ik beginnen met mijn excuses aan te bieden, want die zijn hier op zijn plaats.

Fijn dat Enterprise en Kees-Jan je al te hulp is geschoten en al veel vragen hebben beantwoord en je op weg geholpen hebben. Ik heb net je gegevens erbij gepakt in onze systemen en zie dat er een monteur voor je staat ingepland om dit op te lossen. Wanneer komt de monteur langs bij je? Wil je daarna laten weten of het is opgelost? Daarna kijk ik ook graag met je mee naar een vergoeding.
Bekijk reactie

6 reacties

Reputatie 8
Badge +10
Telfort heeft inderdaad geen mogelijkheid om via een coaxkabel te verbinden.
Het signaal staat vermoedelijk op de gele en blauwe kabeltjes, dus probeer die eens.
Werken beide kleurcombinaties niet dan staat er nog geen signaal op de verbinding.
Heb je een datum van Telfort gekregen waarop de verhuizing van de verbinding opgeleverd zou zijn..?
Reputatie 8
Badge +17
Aléén blauw en rood aansluiten op de 2 bovenste punten, de rest allemaal loskoppelen.

mocht het écht niet gaan werken dan zal er een monteur naar moeten kijken.
Bedankt voor de snelle reacties! De verbinding zou 10 mei opgeleverd worden. Dan ga ik telfort maar vragen of zij het signaal kunnen doormeten.
Reputatie 8
Badge +10
Bedankt voor de snelle reacties! De verbinding zou 10 mei opgeleverd worden. Dan ga ik telfort maar vragen of zij het signaal kunnen doormeten.
Yep... ze kunnen in ieder geval zien of de verbinding is opgeleverd.
Ik zou wel de rode en blauwe kabeltjes erop houden en de modem aansluiten, dan kan Telfort actie ondernemen.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Jutten, welkom op het forum en wat balen dat je verhuizing niet is gelopen zoals dat zou moeten. Laat ik beginnen met mijn excuses aan te bieden, want die zijn hier op zijn plaats.

Fijn dat Enterprise en Kees-Jan je al te hulp is geschoten en al veel vragen hebben beantwoord en je op weg geholpen hebben. Ik heb net je gegevens erbij gepakt in onze systemen en zie dat er een monteur voor je staat ingepland om dit op te lossen. Wanneer komt de monteur langs bij je? Wil je daarna laten weten of het is opgelost? Daarna kijk ik ook graag met je mee naar een vergoeding.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Jutten, het is al even geleden, maar ik hoop dat geen nieuws goed nieuws is. Als ik nog iets voor je kan doen, dan hoor ik dat graag van je en help ik je verder.

Reageer