beantwoord

verhuizing bevestigd; nieuwe aansluiting werkt niet; MijnTelfort: 'bestelling is geanuleerd'....

• 17 december 2016
  • 3 reacties
  • 360 keer bekeken

Onlangs heb ik een verhuizing doorgegeven. Deze is bevestigd, ik ben o.a gebeld door Telfort om e.a. te bespreken en heb bevestigende mails ontvangen..

Nu, na de verhuisdatum, werkt internet en telfonie op het nieuwe adres niet. Op het modem blijft het 'internetlampje' rood en het 'adsllampje' blijft oranje. Ook na het reseltten van het modem, het herstarten van het modem en aansluiten zonder splitter (zoals door de telefonische helpdesk gevraagd). Mijn conclusie is: er is helemaal geen aansluiting geactiveerd.

Op 'MIjnTelfort' zie ik zojuist (tot mijn verbazing) onder bestelstatus: 'bestelling geannuleerd', zonder een datum en verdere toelichting. Doordat er geen datum of verdere toelichting te vinden is, is het uiteraard een totaal niet te interpreteren bericht, maar het zou een verklaring kunnen zijn voor het niet werken van de verbinding.

De bestelling is zeker niet geanuleerd door mijzelf. Verder heb ik ook geen telefoontje, mail of ander bericht ontvangen over een annulering........

Ik annuleer bij deze graag mijn complete Telfort aansluiting. Graag contact met een mod.
icon

Beste antwoord door engelsejohn 28 december 2016, 20:23

Helaas geen reactie van de mods ontvangen...... Dat vind ik een beetje jammer.

Des te mooier dat ik wel (kennelijk pro-actief!) gebeld werd door Telfort (een andere afdeling neem ik aan; 1e lijn?) 'omdat men zag dat het modem niet online kwam' terwijl de lijn wel aangesloten was en zou moeten werken.

In dat telefoontje werd al snel de conclusie getrokken dat er een monteur gestuurd moest worden, want nog steeds had ik geen verbinding.

Via een prettig proces (sms en vervolgens een keuze in dag en tijdstip via een website) een afspraak gemaakt (flexibel, keuzevrijheid!). Ik heb updates/herinneringen ontvangen per sms één dag en 15 minuten voor de aankomstijd tijd van de monteur. Netjes! Goede communicatie.

De monteur vond een verstopt ISRA-punt in de meterkast waardoor hij uiteindelijk in de muurcontactdoos het juiste aderpaar kon aansluiten. Daarna werkte alles spoedig zoals het hoorde.

Goede service dus! Dank daarvoor!
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

3 reacties

Beste mods,

Binnen hoeveel dagen pakken jullie een melding op? Ik hoop op een spoedige reactie.......
Helaas geen reactie van de mods ontvangen...... Dat vind ik een beetje jammer.

Des te mooier dat ik wel (kennelijk pro-actief!) gebeld werd door Telfort (een andere afdeling neem ik aan; 1e lijn?) 'omdat men zag dat het modem niet online kwam' terwijl de lijn wel aangesloten was en zou moeten werken.

In dat telefoontje werd al snel de conclusie getrokken dat er een monteur gestuurd moest worden, want nog steeds had ik geen verbinding.

Via een prettig proces (sms en vervolgens een keuze in dag en tijdstip via een website) een afspraak gemaakt (flexibel, keuzevrijheid!). Ik heb updates/herinneringen ontvangen per sms één dag en 15 minuten voor de aankomstijd tijd van de monteur. Netjes! Goede communicatie.

De monteur vond een verstopt ISRA-punt in de meterkast waardoor hij uiteindelijk in de muurcontactdoos het juiste aderpaar kon aansluiten. Daarna werkte alles spoedig zoals het hoorde.

Goede service dus! Dank daarvoor!
Reputatie 8
Badge +2
Hi John,

Sorry voor deze 'mosterd-na-de-maaltijd- reactie'. :)

Super dat Telfort proactief heeft opgemerkt dat de verbinding niet goed aangesloten kon worden. Bij een automatische meting nadat de verbinding is opgeleverd, komt dit vaak aan het licht.

Ik zou willen zeggen: veel plezier ervan en een prettige jaarwisseling!

Mocht je nog iets kwijt willen, laat je dit dan weten in een nieuw topic? We help je dan alsnog graag verder.

Hier gaat nu een slotje op.