vraag

Verhuizen van abbonnement lukt niet, geen verbinding

• 15 september 2020
  • 14 reacties
  • 158 keer bekeken

Reputatie 1

Goedemiddag , 

Afgelopen vrijdag de 11e was onze verhuisdag.

Dat hadden wij op 18 Augustus telefonisch doorgegeven en helaas bleek dat intern niet goed doorgezet waardoor wij geen internet en tv hebben.

Gelukkig goed geholpen door klantenservice , er zou de volgende dag al een noodpakket komen waardoor we tot de nieuwe verhuisdatum internet en tv zouden hebben.

Helaas tot de dag van vandaag geen noodpakket gezien.

Vanochtend een sms gekregen dat de verhuizing al rond is en we kunnen gaan aansluiten. We hebben de experia V8 aangesloten zoals het hoort.

Maar nu nog steeds geen verbinding met internet. Wat is hier aan de hand ? Zit al dagen zonder !!

Wie kan mij alsjeblieft helpen 

Met vriendelijke groet ,

Wesley 

14 reacties

Reputatie 8
Badge +18

Gaat het om een koperverbinding

Reputatie 1

Goedemorgen 

De aansluiting gaat via Is/ra En is aangesloten met het rode en blauwe draad.

Ook heb ik oranje en witte draad geprobeerd uiteraard

Dsl Kabel vervangen dit had ook geen effect

Op De modem branden het lampje van Power en wireless groen en verder niets

Gisteren Contact gehad met klantenservice en sturen een nieuwe modem op gezien deze wat verouderd is maar dat is het probleem ook niet omdat in het ander huis de modem wel werkt als ik hem daar nu aansluit

Het zou niets met glasvezel te maken kunnen hebben gezien er twee kastjes hangen en de meterkast voor glasvezel dat deze is afgesloten in de wijk kast ofzo?

Met Vriendelijke groet

Wesley

Reputatie 8
Badge +18

Vul je forum profiel aan met je nieuwe postcode en huisnummer en klantnummer dan ziet webcare wie je bent zodra je topic aan de beurt is.

Hoe ziet het binnenwerk van het ISRA punt eruit zie  je daar iets van corosie in

Reputatie 8
Badge +11

Hallo @Wes86, jouw verhuizing gaat nog niet heel soepel begrijp ik! Ik ben meteen voor je gaan kijken en ik zie inderdaad dat er gisteren een nieuw modem naar je is gestuurd. Daarnaast valt me nog iets anders op, ik zie namelijk een opleverdatum van het signaal staan met de datum van morgen. Die datum spreekt de sms die je hebt gehad tegen, mogelijk was de sms te vroeg verzonden of er wordt een verkeerde datum getoond. Het lijkt me wel het beste om die datum even af te wachten, mocht het morgen in de loop van de dag nog niet werken kunnen we een volgende actie doen.

Ik zie ook dat er een noodpakket naar je is gestuurd, dat is natuurlijk niet hetzelfde als je echte verbinding, maar op die manier ben je als het goed is niet helemaal zonder verbinding nu.

Reputatie 1

Goedemorgen @Jasper - Telfort 

Dank voor de informatie!

Dan wachten we inderdaad even morgen af.

Helaas hebben wij het noodpakket ook nog niet ontvangen en zitten wij nog steeds zonder internet en tv. Dat was al prettig geweest.

Hierdoor gaan mijn GB's van mijn mobiel abbo er hard doorheen , omdat je hele dag op 4g aan het draaien bent ipv Wi-Fi. Zit straks ook een week zonder mobiel data hierdoor.

Met vriendelijke groet ,

Wesley 

Reputatie 8
Badge +11

Jammer dat het noodpakket er niet is, ik zie meldingen van de 11e dat die verstuurd zou worden. Die had er dan al wel moeten zijn. Ik kan me voorstellen dat jouw bundel nu hard gaat inderdaad! Gaat het om het 06-nummer dat in je profiel staat? Dat nummer is bij KPN actief zo te zien, ik kan laten kijken of we daar iets aan toe kunnen voegen.

Ik ben benieuwd hoe het morgen gaat met de verbinding, daarvoor kan je het nieuw opgestuurde modem gebruiken. 

Reputatie 1

@Jasper - Telfort 

Dat was ons ook verteld inderdaad dat hij de 12e bezorgd zou worden , maar helaas.

Ik heb wel nog gebeld vrijdagavond met klantenservice en toen werd er verteld dat het 5 werkdagen kon duren.

Mijn telefoonnummer is inderdaad correct. Die verhuizing naar KPN is wel goed gegaan gelukkig. Het zou fijn zijn als u wilt kijken of er iets aan de data bundel gedaan kan worden  , dat wordt zeer gewaardeerd.

Ik hou u op de hoogte wat betreft morgen met de nieuwe modem en de hoogstwaarschijnlijke opleverdatum.

Tot zover bedankt 👍

Reputatie 8
Badge +11

Meestal gaat de verzending wel sneller, meestal is het 2-3 werkdagen voordat het er is, uiterlijk. Er lijkt iets anders misgegaan te zijn, maar wat is moeilijk te zeggen. Noodpakketten worden niet via het reguliere proces verzonden waardoor we daar geen track&trace code van kunnen vinden.

Voor jouw mobiele abonnement heb ik er nu 1 GB aan toegevoegd, die is 31 dagen geldig. Daarmee kan je weer even vooruit. Mocht je een berichtje krijgen dat er kosten voor gerekend worden, geen nood, die worden op de volgende mobiele factuur weer weggestreept :slight_smile:

Reputatie 1

Goedemiddag @Jasper - Telfort 

De modem v10 is binnen en deze is nu aangesloten.

Maar helaas , geen verbinding. Ik heb de oude modem ook nog even aangesloten om eea uit te sluiten  , maar ook deze krijgt geen verbinding.

Ook het noodpakket is nog steeds niet binnen na bijna 1 week. Dat vinden wij erg jammer , dan hadden we nu tenminste nog iets gehad. 

Als ik een programma op videoland wil kijken via mobiel dan kost mij dat 1,5G Data , dat wil ik niet meer verbruiken voor 1 programma. Maar goed dat is nu niet belangrijk.

Wat is de volgende stap die we kunnen nemen om de verbinding in orde te krijgen ? 

En hoe komen we nu aan het noodpakket? Ik hoop dat deze alsnog is verzonden naar ons!! daar ik erg bang ben dat we ook komend weekend zonder tv en internet zitten. 

Met vriendelijke groet , 

Wesley

Reputatie 8
Badge +16

Heb je nog even de draadjes op de andere kleur geprobeerd?

Reputatie 8
Badge +11

Dat is balen @Wes86! Ik was op het moment dat je het plaatste ook net een uurtje vrij en vandaag heb ik alleen de avond waardoor ik je bericht nu pas zie. Zo te zien heb je vanmiddag nog contact gehad met de klantenservice en hebben zij gedaan wat ik ook in gedachten had als het nog niet werkte; een monteur inplannen. Die afspraak staat voor maandag, vermoedelijk omdat er eerder geen monteur beschikbaar was. Is het noodpakket inmiddels wel bezorgd?

Reputatie 1

Goedenavond @Jasper - Telfort 

Helemaal geen probleem,  iedereen heeft zijn rust nodig:)

Klopt as maandagochtend was pas de eerste mogelijkheid voor de monteur helaas.

Ook het noodpakket is nog niet ontvangen. Gelukkig heeft de dame van technische dienst ervoor gezorgd dat we dit weekend sowieso wat tv kunnen kijken via mobiel netwerk , daar zijn wij al heel erg blij mee !

We wachten maandag even af , een monteur ter.plaatsen kan wellicht al meer uitsluiten en hopelijk de oorzaak vinden en het kan fixen. Ik houd je op de hoogte maandag.

Goed weekend alvast !

Reputatie 1

Goedemorgen @Jasper - Telfort 

Vanochtend ineens groene lamp op de modem :)

1 minuut later belde de monteur aan en die was eerst in de wijkkast gaan kijken en vond daar een losse kabel.

Maar de verbinding was nu erg wisselend. 

De monteur heeft nog wat metingen verricht en is weer in de wijkkast gaan kijken of de snelheid omhoog kon want die was erg laag.

Uiteindelijk de nieuwe modem vervangen en toen werkte alles in een keer helemaal goed.

Wij zijn uiteraard blij!!

Alleen vertelde de monteur dat we max. 23mbps hebben. Terwijl wij een abbo betalen voor 50mbps omdat op ons vorig adres de lijn is geüpgraded vorig jaar naar vele hogere snelheid. 

Wordt de lijn nog geüpgraded of betalen we nu teveel voor het aantal mbps op ons nieuw adres?

Met vriendelijke groet ,

Wesley

Reputatie 8
Badge +11

Dat is een goed bericht inderdaad @Wes86, die losse kabel verklaart een hoop waarom het signaal niet binnen kwam! Goed om te lezen dat het na zijn bezoek allemaal goed werkte.

De snelheid is wat lager dan 50 Mbit/s, dat klopt. Met de kabels in de grond is er maximaal 23-24 Mbit/s mogelijk op dit adres. Het abonnement is tot een bepaalde snelheid, daardoor betaal je niet teveel. Er is geen abonnement met een lagere tot-snelheid. Het kan zijn dat er op het vorige adres meer mogelijk was, dat zal toen ook tot 50 geweest zijn. Als er meer snelheid mogelijk is dan het abonnement, zal het niet meer dan de 50 van het abonnement worden.

Ik heb gekeken of er op jouw adres werkzaamheden gepland staan, dat is zo te zien niet het geval. Wel is er pairbonding beschikbaar. Bij Telfort is pairbonding niet mogelijk, maar nadat jouw abonnement is omgezet naar KPN zal je het makkelijk kunnen (laten) wijzigen naar een KPN pakket. Daarmee is een snelheid tot 48 Mbit/s mogelijk op het adres. 

Reageer