beantwoord

Verhuisplannen

• 14 augustus 2018
  • 5 reacties
  • 76 keer bekeken

Ik ben op mijn huidige adres op zoek naar nieuw internet, wellicht dat van Telfort. Ik had nog geen eigen wifi) internet thuis. Nu ga ik zeer waarschijnlijk binnen 1/2 / 1 jaar verhuizen en zeer waarschijnlijk naar een plek waar geen Telfort internet zal zijn. Hoe werkt het als ik verhuis naar een locatie waar dit niet kan? Ik heb geen zin om nog kosten te betalen die ik niet gebruik. Hoe gaat dit in zijn werk bij Telfort?
En als er wel internet van Telfort geleverd kan worden kan ik deze wel overnemen heb ik begrepen? Ik ga geen abonnement nemen als ik dit niet zeker weet..
Graag reactie, vriendelijk dank
icon

Beste antwoord door Babylonia 16 augustus 2018, 11:09

Die situatie kan ik me eerlijk gezegd best voorstellen.
Er zijn mensen die bijv. naar "vakantiehuisjes" verhuizen, afgelegen in het buitengebied.
Is het maar zeer de vraag of er "koper" ligt.

Verhuizen naar een appartement in een verzorgingstehuis / verpleeghuis. Ook daar kan Telfort vaak niet leveren, omdat de organisatie van die tehuizen daar meestal hun eigen internet/telefoon/TV voorzieningen hebben, en men individuele aansluitingen van bewoners door derden niet toestaat.

Voor die gevallen dat Telfort geen internet kan of mag leveren, is in de leveringsvoorwaarden een uitzondering opgenomen. In dat geval wordt de overeenkomst beëindigd, Ook al zou de termijn van verhuizing binnen een jaarcontract liggen van een internet-account bij Telfort.
Die uitzondering geldt overigens bij elke provider.

Men moet dan wel een bewijsstuk overleggen waaruit blijkt dat men is verhuist naar een plek waar Telfort niet kan/mag leveren. Bijv. bij een verhuizing naar een verpleeghuis een kopie van de inschrijving / aanvang van opname bij het verpleegtehuis. Of bijv. een afschrift van de gemeentelijke basisadministratie van het nieuwe woon-adres, waar achter dat adres dan de vestiging van een verzorgingstehuis / verpleeghuis zit.
Bekijk reactie

5 reacties

Misschien kan je eerst de Postcode Check doen op de website?

Dan weet je alvast of Telfort op het nieuwe adres beschikbaar is.
Reputatie 2
Misschien denk ik verkeerd. Maar Telfort leverd (A)DSL wat via een telefoonlijn werkt. Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat er in nl locaties zijn waar er geen telefoon aansluiting zit
Reputatie 8
Er zijn mensen die bijv. naar "vakantiehuisjes" verhuizen, afgelegen in het buitengebied.

Verhuizen naar een appartement in een verzorgingstehuis / verpleeghuis. Ook daar kan Telfort vaak niet leveren, omdat de organisatie van die tehuizen daar meestal hun eigen internet/telefoon/TV voorzieningen hebben, en men individuele aansluitingen van bewoners door derden niet toestaat.

Voor die gevallen dat Telfort geen internet kan of mag leveren, is in de leveringsvoorwaarden een uitzondering opgenomen. In dat geval wordt de overeenkomst beëindigd, Ook al zou de termijn van verhuizing binnen een jaarcontract liggen van een internet-account bij Telfort.
Die uitzondering geldt overigens bij elke provider.

Men moet dan wel een bewijsstuk overleggen waaruit blijkt dat men is verhuist naar een plek waar Telfort niet kan/mag leveren. Bijv. bij een verhuizing naar een verpleeghuis een kopie van de inschrijving / aanvang van opname bij het verpleegtehuis. Of bijv. een afschrift van de gemeentelijke basisadministratie van het nieuwe woon-adres, waar achter dat adres dan de vestiging van een verzorgingstehuis / verpleeghuis zit.
Reputatie 2

Ok, idd situaties waar ik niet aan gedacht heb.
Reputatie 8
Badge +12
Hoi Melodica, welkom op het Forum. Ik dacht dat ik je al een antwoord had gegeven. Dit is niet helemaal goed gegaan. Excuses hiervoor.

Wanneer je een contract bij ons aangaat is dat voor een jaar. Wanneer je intussen verhuist, dan kan je het pakket meeverhuizen.
Als je verhuist en we kunnen niet leveren, dan zijn er inderdaad uitzonderingen zoals Babylonia aangeeft. Wanneer leveren niet mogelijk is dan kan er ontbonden worden wanneer je dit kan aantonen.

Reageer