Verhuis misère

Goedendag,
Op 14 mei heb ik doorgeven dat ik vanaf 1 juni verhuis. Sindsdien is mijn nieuwe adres nog steeds niet doorgevoerd in het systeem. Dit blijkt samen te gaan met een nieuwe glasvezel verbinding, die ik net opnieuw heb aangevraagd na aanvankelijk
weigeren van mijn buurvrouw om het de monteur door haar huis te laten leggen. Nu mag het toch, dat is heel fijn.

Maar, deze wijziging is niet het ingewikkelde in het verhaal. De wijzigingen zijn zoals genoemd nog steeds niet (na een maand, en dus ca. 2 weken na mijn verhuizing) niet doorgevoerd. Dit bleek te komen omdat de medewerker de eerste keer alleen mijn mobiele nummer had overgezet naar het nieuwe adres!
Internet duurt blijkbaar langer...
Er ligt hier een prima adsl aansluiting, dus ik dacht, als glasvezel zo lang duurt (en later: als glasvezel niet kan), dan neem ik toch adsl internet?
Dat blijkt niet te kunnen omdat de order van mijn verhuizing nog niet klaar is, en pas als dat zover is, kan er weer iets gewijzigd worden.
Nu belde ik wéér, want mij was gezegd dat 12 juni de order klaar zou zijn, blijkt dat deze order gekoppeld is aan de glasvezel order! Die dus geannuleerd was omdat het niet gelegd kon worden!!

Ik verwacht nu gauw een telefoontje van de afdeling KLO (?), die het blijkbaar op zou moeten lossen.

Telfort, wat is hier toch aan de hand, en wanneer is het nu eindelijk geregeld?! Om thuis te kunnen werken is internet nodig!

Toen ik op de website keek naar informatie over verhuizen met Telfort, leek het allemaal zo goed geregeld...

15 reacties

Reputatie 5
Badge +7
Fouten kunnen gemaakt worden! maar Telfort zal jou vast wel verder helpen en daarvoor moet je even wachten totdat dit topic aan de beurt is.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo S. Loi, ik betreur het dat de verhuizing is misgegaan. De Afdeling KLO neemt zo spoedig mogelijk contact met jou op. Helaas kan ik hun agenda niet inzien maar ze pakken deze cases dagelijks op.
Mocht je uiterlijk vrijdag niet zijn gebeld laat dan even een reactie achter in dit topic. Excuses voor het ongemak.
Hallo Stephen van Telfort,

Helaas is spoedig niet snel gebleken. Ik ben niet gebeld. Wel heb ik zelf even gebeld, maar kon niet worden doorverbonden.

Ik hoop dat we eruit komen! Tot nu toe was ik een heel tevreden klant, en dat hoop ik ook snel weer te worden (liefst nog bij Telfort)!

Vriendelijke groet,
S.L.
Reputatie 8
Badge +16
Wat vervelend dat je nog steeds niet bent gebeld. Helaas is de afdeling vandaag niet beschikbaar. Ik kan hier dus pas maandag weer op terugkomen. In de tussentijd kan ik je alvast een noodpakket sturen bestaande uit een mobiel met mobiel internet, Digitenne tuner en mobiele WiFi router. Ik hoor graag van je of je hiervan gebruik wilt maken.
Stephen - Telfort schreef:

Wat vervelend dat je nog steeds niet bent gebeld. Helaas is de afdeling vandaag niet beschikbaar. Ik kan hier dus pas maandag weer op terugkomen. In de tussentijd kan ik je alvast een noodpakket sturen bestaande uit een mobiel met mobiel internet, Digitenne tuner en mobiele WiFi router. Ik hoor graag van je of je hiervan gebruik wilt maken.

Hallo Stephan,
Ik weet niet precies wat daarmee kan...
Ik heb mobiel internet, maar kan ik met de mobiele router dan met mijn laptop gebruik maken van internet?

En is dit een tegemoetkoming van Telfort, of worden er kosten voor in rekening gebracht?

Mocht het niet (veel) extra kosten, en ik er eindelijk weer mee thuis kan werken, dan maak ik er graag gebruik van in de tussentijd.
Reputatie 8
S.Loi schreef:

Ik heb mobiel internet, maar kan ik met de mobiele router dan met mijn laptop gebruik maken van internet?

Op zichzelf kan elke mobiele verbinding gebruikt worden om daar draadloze apparaten mee te verbinden, door de "hotpsot" functie van een mobiel te benutten. Legt je laptop een WiFi-verbinding met de hotspot van de smartphone. Die heeft vervolgens connectie met internet via het mobiele netwerk.

Ik vermoed dat de mobiele router op vergelijkbare wijze werkt om er meer apparaten mee te kunnen verbinden.

Dat geldt als tegemoetkoming van Telfort.
Dus het kost je dan geen geld, waarbij je toch vooruit kunt met internet.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo S.Loi, bedankt voor je reactie. Het noodpakket is inerdaad een tegemoetkoming. Hiervoor worden er dus geen kosten in rekening gebracht. Ik hoor graag van je indien je deze toch nog wilt ontvangen.
Ik zie dat mijn collegas geprobeerd hebben om jou vanmiddag te bellen maar helaas zonder succes. Zij hebben jou daarom een mail gestuurd. Indien je nog vragen of opmerkingen hierover hebt stel ze dan gerust.

Hallo S.Loi, bedankt voor je reactie. Het noodpakket is inerdaad een tegemoetkoming. Hiervoor worden er dus geen kosten in rekening gebracht. Ik hoor graag van je indien je deze toch nog wilt ontvangen.
Ik zie dat mijn collegas geprobeerd hebben om jou vanmiddag te bellen maar helaas zonder succes. Zij hebben jou daarom een mail gestuurd. Indien je nog vragen of opmerkingen hierover hebt stel ze dan gerust.

Hallo Stephen,

Dank voor je bericht! Ja, ik maak er graag gebruik van, en heb de email ontvangen. Jammer dat we elkaar niet gesproken hebben, je collega en ik. Klopt het dat ik nu weer een nieuwe afspraak kan maken voor het leggen van de glasvezel verbinding?
Reputatie 8
Badge +16
Ik heb zojuist het noodpakket voor je aangevraagd. Je ontvangt een bericht zodra deze wordt verstuurd. Er moet wel een monteur langskomen om het glasvezelmodem aan te sluiten als je dat bedoelt.
Goedemiddag,
Omdat ik op mijn werk ben overdag, ben ik niet vaak bereikbaar. Net is mij in een voicemail gevraagd op het forum door te geven wanneer ik wel bereikbaar ben. Vandaag ben ik de rest van de dag goed bereikbaar en morgen tussen 9:00 en 11:30.
Hopelijk tot gauw!
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor het melden! Dit heb ik doorgegeven.
Hallo,

Vandaag zou het noodpakket geleverd worden. Is ergens terug te zien hoe laat? Ik ben namelijk niet de hele dag thuis.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo S.Loi, ik heb helaas geen track en tracecode van de verzending. Heb je deze inmiddels al mogen ontvangen?
Zo niet, dan kijk ik graag voor je of mijn collega hier wel aan kan komen.

Hallo S.Loi, ik heb helaas geen track en tracecode van de verzending. Heb je deze inmiddels al mogen ontvangen?
Zo niet, dan kijk ik graag voor je of mijn collega hier wel aan kan komen.

Hallo Stephen,
Het is inmiddels aangekomen. En met uren ploeteren lijkt het nu ook te werken (meestal)!
Reputatie 8
Badge +16
Fijn dat het is ontvangen. Je kunt mij in de tussentijd tot je verbidning is hersteld gerust benaderen voor vragen of opmerkingen. 🙂

Reageer