beantwoord

Verbindingen vallen regelmatig weg

• 13 mei 2020
  • 4 reacties
  • 102 keer bekeken

@Jasper - Telfort

Ik heb hetzelfde probleem al twee maanden. 
Inmiddels ook alle kabels vervangen en een versterker gekocht. 
Mag ik aub deze ruilen voor een andere werkende router? Ik ben klant sinds 2014 en dit is de tweede. Aangezien mijn puber telkens ontploft als hij Fortnite aan het spelen is en de WiFi elke 15 minuten stopt is de sfeer in huis niet heel aangenaam. 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 19 mei 2020, 09:51

Hoi @Draak, niet fijn dat jouw verbinding wegvalt! Is dat alleen via de WiFi, of ook via de kabel? Ik sluit me bij Galdor aan, gamen is altijd het beste om via een kabel te doen. Het WiFi signaal gaat door de lucht waardoor het gevoeliger is voor omgevingsfactoren, als er dan een storingsbron in de buurt is merk je dat tijdens het gamen snel. Met een kabel gaat het signaal door en beschermde omgeving en heb je geen last van dat soort externe factoren. 

Los daarvan hoort de verbinding niet weg te vallen natuurlijk. Als de verbinding wegvalt, veranderen de lampjes op de Experia Box dan ook, of blijven die stabiel? Ik ben ook benieuwd hoe de Experia Box is aangesloten op het aansluitpunt. Is dat met een directe kabel, is deze plat of rond en hoe lang is deze?

Een wegvallende verbinding hoeft niet per se aan het modem zelf te liggen, het kan zijn dat er iets anders speelt waardoor het vervangen van het modem geen effect heeft. We horen de antwoorden op alle gestelde vragen vraag van je :slight_smile:

Bekijk reactie

4 reacties

Reputatie 8
Badge +18

Welk modem heb je precies en gaat het om een koper- of glasvezel aansluiting en wat heb je tot nu toe gedaan om het probleem op te lossen.

En welke versterker heb je gekocht 

En valt het signaal weg via de WiFi of bekabeld

Doe ook eens een speedtest en dan bedraad

Fortnite kan beter bedraad worden gespeeld, dat zal een boel rust geven. Een andere Experiabox is niet per definitie de oplossing als er via wifi wordt gespeeld.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Draak, niet fijn dat jouw verbinding wegvalt! Is dat alleen via de WiFi, of ook via de kabel? Ik sluit me bij Galdor aan, gamen is altijd het beste om via een kabel te doen. Het WiFi signaal gaat door de lucht waardoor het gevoeliger is voor omgevingsfactoren, als er dan een storingsbron in de buurt is merk je dat tijdens het gamen snel. Met een kabel gaat het signaal door en beschermde omgeving en heb je geen last van dat soort externe factoren. 

Los daarvan hoort de verbinding niet weg te vallen natuurlijk. Als de verbinding wegvalt, veranderen de lampjes op de Experia Box dan ook, of blijven die stabiel? Ik ben ook benieuwd hoe de Experia Box is aangesloten op het aansluitpunt. Is dat met een directe kabel, is deze plat of rond en hoe lang is deze?

Een wegvallende verbinding hoeft niet per se aan het modem zelf te liggen, het kan zijn dat er iets anders speelt waardoor het vervangen van het modem geen effect heeft. We horen de antwoorden op alle gestelde vragen vraag van je :slight_smile:

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Draak, ik heb geen reactie meer van je gezien. Heb je bovenstaande reacties nog gezien en kunnen proberen? Als we hierin nog iets voor je kunnen betekenen kan je hieronder reageren, dan kijken we met je mee.

Reageer