Verbinding word steeds trager

• 27 januari 2016
  • 4 reacties
  • 491 keer bekeken

Al lid vanaf het Tiscali tijdperk maar nu toch vreemde problemen.
Met de Zyxel modems haalde ik altijd snelheden van rond de 24K met mijn verbinding.
Nu sinds een paar maanden de Experia Box V8 en het word met de dag slechter verbinding maximaal 14K.
Als ik op de website kijk met mijn postcode check kan ik ook ineens niet meer halen dan die 14K terwijl het dus altijd veel beter is geweest.
Ligt dit aan die Experia of is het in het algemeen teruggeschroefd?
Met deze snelheid ben ik na jaren geen tevreden klant meer.

4 reacties

Reputatie 8
Met "koper" deel je nu eenmaal met vele gebruikers de internet bandbreedte.
Met steeds zwaardere downloads door gebruikers (YouTube filmpjes etc.) blijft er netto dus steeds minder over in die bandbreedte om te verdelen. Te hopen voor je dat binnen niet al te lange tijd er updates zijn in de infrastructuur van internetaansluitingen.
Probleem zit volgens mij niet in het koper maar is zoals beschreven begonnen met de Experia Box V8.
Reputatie 8
Heb hier met de Experia Box werkelijk geen enkel probleem. Voorheen niet met ADSL (koper), en nu niet met glasvezel. Snelheid heeft niets met dat type modem te maken. Het is krachtig genoeg om alle snelheden die Telfort voor glasvezel aanbiedt daar in te voorzien. De Experia Box kan dat ruimschoots aan.

Het is gewoon een feit is, dat er steeds meer bandbreedte wordt opgeslorpt, zoals eerder omschreven, of je nu wilt of niet. Dus bij die infrastructuren die daar gevoelig voor zijn (koper), zul je dat het eerste merken.

Het is zelfs zo dat ikzelf bij een van de laatste aangelegde delen in de wijk op glasvezel zat. Bij andere delen was er reeds eerder een migratie van koper naar glasvezel. Dat was te merken in de snelheid van ADSL bij mensen die er nog wel opzaten. Met het overgaan van abonnementen van koper naar glasvezel werd het koper-net ontlast, en liep de snelheid voor ADSL-klanten die er nog wel op zaten in enkele maanden verder omhoog, omdat het procentueel met minder mensen werd (wordt) gedeeld.

Het uiteindelijke voordeel in snelheid was meer positief dan het algemeen toenemend zwaardere individuele internetverkeer als remmende functie had op het bandbreedtegebruik.
@Babylonia:

Je hebt 't over overboeking? Als dat hier het geval is zou men op tijden dat de meeste mensen niet streamen of downloaden, of wat men dan ook doet via de verbinding met het www, dus bijv 's morgens vroeg of 's avonds laat geen terugval in downloadsnelheid mogen verwachten.
Dus is de vraag aan TS: zijn er bepaalde tijden per dag dat je deze terugval in snelheid ervaart of is het gewoon in het algemeen huilen met de pet? Ik gok op dat laatste. 🙂

Reageer