beantwoord

Verbinding werkt niet, nog geen monteur geweest

• 11 januari 2019
  • 17 reacties
  • 304 keer bekeken

Reputatie 1
Zaterdag 5 januari meldden wij een storing. Een monteur sturen deden jullie niet. Het probleem zou toch echt in de modem liggen. Dinsdag 8 januari kwam deze modem. Dit bleek ook het probleem niet te zijn (wat voor ons niet als verrassing kwam). Een monteur inboeken mocht nu wel, maar kon niet op korte termijn. Op woensdag was er de hele dag iemand thuis. Als jullie zaterdag al besloten hadden een monteur langs te sturen, kon dit wel. Helaas. We hebben nu pas maandag 14 januari een monteur. Hiervoor moet een van ons vrij nemen van werk. Deze kosten worden natuurlijk niet vergoed. Wat ik prima vind, als jullie direct een monteur sturen. Niet pas na 10 dagen. Heel jammer dit. O ja, de schuldige in jullie ogen dat dit zo lang duurt? Het monteursbedrijf dat jullie zelf inhuren.
Wij zijn JULLIE klant en niet die van Guidion. Had dan ook verwacht dat jullie geen verstoppertje zouden spelen. Als er een multinational (of jullie eigen CEO) zonder diensten zitten, doen jullie er dan ook tien dagen over? Vast niet, dan zitten jullie tot over je nek in hun juristen. Een kleine, in jullie ogen misschien onbelangrijke, klant kan gewoon wachten. Ik ga er van uit dat jullie ruimschoots, bovenop de wettelijke vergoeding, gaan vergoeden. De wettelijke vergoeding lijkt me op zijn plaats bij klachten waar jullie je daadwerkelijk hebben ingespannen om zo snel mogelijk de problemen op te lossen. In dit geval laten jullie ons bungelen.
We mogen wat extra data kopen, hiermee krijgen we echter alle producten die we wel betalen en niet geleverd krijgen niet terug. Zorgen jullie ervoor dat we alle gemiste programma's die voor ons van belang zijn, ook van de commerciële omroepen, terug kunnen kijken? Als het even kan, met doorspoelen van reclame. Dat had ik namelijk ook gekund als jullie je product en dienst gewoon hadden geleverd. Maar programma's opnemen behoort nu helaas al 7 dagen niet tot de mogelijkheden. Ik heb er inmiddels heel erg veel spijt van. Bij moederconcern kpn blijven en dan maar wat meer betalen had achteraf een hoop gezeur gescheeld.
Als we guidion bellen om een afspraak te maken of om ons verhaal te doen, wordt er al zuchtend opgenomen. Ook daar is de service dus ver te zoeken. Jullie willen namens ons wel een klacht indienen. De verwerking hiervan duurt ook weer een aantal werkdagen. De klacht zou van jullie uit moeten komen. Jullie zijn hun opdrachtgever.
Helaas, wie we ook bellen of berichten, niemand van jullie kant schijnt ons te willen helpen. Terwijl wij toch echt aan ons deel van de overeenkomst, de betaling, voldoen. Nu jullie nog. Levering graag. En als het even kan, nog voor jullie wel weer van je weekend met tv en internet kunnen gaan genieten en je ons voor de tweede week laat spartelen.

Admin: topic verplaatst naar juiste categorie en titel aangepast i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 4 februari 2019, 19:02

Ik heb de vergoeding die we overeengekomen zijn ingevoerd. Deze zal je in de Mijn Telfort op een tussentijdse factuur terugzien en binnen een week zal het op je rekening worden bijgeschreven.
Als we nog iets anders voor je kunnen doen weet je ons te vinden.
Bekijk reactie

17 reacties

Reputatie 1
O ja, oprecht niet mijn excuses voor het ietwat kribbige bericht. Dit gebeurt als je een week van het kastje naar de muur wordt gestuurd. Erger dan hangry dit...
Reputatie 1
Badge
O ja, oprecht niet mijn excuses voor het ietwat kribbige bericht. Dit gebeurt als je een week van het kastje naar de muur wordt gestuurd. Erger dan hangry dit...

Welkom bij de club van guidion....hier was het ook prutswerk 9 dagen zonder gezeten..

Ze leren het bij telfort toch niet.. ..vorig jaar zelden liedje...
Reputatie 1
Een reactie van telfort zou ook vriendelijk zijn. Die zijn heel goed in stommetje spelen afgelopen week.
Reputatie 8
Badge +17
Een reactie van telfort zou ook vriendelijk zijn. Die zijn heel goed in stommetje spelen afgelopen week.

Op het forum wordt je tussen de 2 en 5 dagen geholpen, wat je alvast kunt doen is je klantnummer en postcode + huisnummer invullen op je forumprofiel dan ziet webcare meteen wie je bent zodra je topic aan de beurt is
Reputatie 1
Met alle respect. Als telfort nu nog niet weet met welke casus ze flink achter de feiten aanlopen is er nog meer mis dan ik al dacht...
Reputatie 8
Badge +11
Feit is gewoon dat je moderators aan de hand van de gegevens in je profiel 'de zaak' erbij kunnen pakken. Domweg op goed geluk een probleem uit de lijst pikken lijkt me niet erg productief. Je bent niet de enige met een probleem.
De gevraagde gegevens kun je veilig in je profiel zetten. Welke velden alleen voor jou en Telfort zichtbaar zijn staat duidelijk aangegeven.
Reputatie 8
Badge +10
Hallo @Irisb88, ik kan me voorstellen dat het vervelend is als je verbinding zo lang niet werkt! Guidion is inderdaad een externe monteurspartner, waarbij wij geen invloed hebben op de planning. Ik wil de situatie voor je bekijken, maar daarvoor heb ik de gegevens die jimny en GJC noemen wel nodig op je forumprofiel. Als je dat gedaan hebt hoor ik het graag van je, dan kan ik met je meekijken.
Reputatie 1
Het forum profiel is aangevuld. Het contract staat op naam van mijn vriend. Zijn gegevens staan bij de opmerkingen.
Reputatie 3
Badge +1
Het forum profiel is aangevuld. Het contract staat op naam van mijn vriend. Zijn gegevens staan bij de opmerkingen.

Zou wel even je adres verplaatsen van "Waar woon je nu" naar "Extra informatie" nu is het voor iedereen zichtbaar
Reputatie 1
Badge
Hallo @Irisb88, ik kan me voorstellen dat het vervelend is als je verbinding zo lang niet werkt! Guidion is inderdaad een externe monteurspartner, waarbij wij geen invloed hebben op de planning.

Dt kunnen jullie wel..... kies een betere externe monteurspartner die de zaakjes goed op orden hebben.

Uiteindelijk gaan jullie een contract aan met de klant die telfort kiest niet wij met een externe party.... loop er niet van weg ipv prutsen
Reputatie 1
@Jasper - Telfort jullie bieden ons data aan, als we toevallig telfort mobiel hebben. Dit hebben we, en ik denk nu alleen maar gelukkig, niet.
TV signaal van KPN, wat het wel gewoon deed de afgelopen jaren, op jullie kosten weer voor een paar dagen aanzetten schijnt ook niet te kunnen. Gek, dit is jullie moederbedrijf en zou dus niet zo ingewikkeld moeten zijn.
Afijn, geen tv dus. Ook geen extra data omdat we niet zo stom zijn geweest om ook telfort mobiel af te sluiten.
Het lijkt wel of onze klachten niet verder doorgezet worden dan de eerste lijn klanten"service" medewerkers die duidelijk getraind worden in het sturen van klanten van het kastje naar de muur zonder met een daadwerkelijke oplossing te komen.
Jullie hebben hier duidelijk steken laten vallen. Jullie wijzen naar Guidion als schuldige. Mijns inziens hebben jullie de afspraken met Guidion gewoon niet helder. Het kan niet zo zijn dat klanten 10 dagen op een monteur moeten wachten. Dit komt niet eens door hun bezetting, maar door het feit dat jullie pas na een halve week besluiten dat er een monteur langs moet komen. Als jullie deze inschattingsfout niet hadden gemaakt, weet ik zeker dat Guidion veel eerder langs had kunnen komen.
Ik heb op jouw verzoek de informatie op het profiel aangevuld, toch blijft het radiostilte vanaf jullie kant.
Mijn vraag is dan ook, wat gaan jullie doen als de monteur de klachten maandag niet weet op te lossen? Nog langer zonder tv en internet is geen optie. Graag hoor ik wat jullie plan dan is.
Reputatie 8
Badge +10
Data aan een abonnement toevoegen is een mogelijkheid inderdaad in zo'n geval, een andere optie is een noodpakket sturen met onder andere een Digitenne ontvanger. Doordat het nu zo kort voor het weekend was en de monteur vandaag kwam zouden we dat niet meer op tijd bij je kunnen bezorgen. Ik zie dat de monteur inmiddels is geweest en volgens zijn notitie heeft hij het daarbij kunnen verhelpen door het aansluitpunt te vervangen en een wijziging te doen in de wijkkast. Is de verbinding daarbij weer helemaal werkend voor jou?
Reputatie 1
Toch grappig. De eerste volle week worden we van het kastje naar de muur gestuurd en is er niets mogelijk. Geen tv mogelijk, extra data alleen als we Telfort zouden hebben. Als het probleem eindelijk is opgelost na 10 dagen, zouden we een extra databundel kunnen krijgen, tv kunnen kijken met digitenne.. Schermen jullie opeens met het weekend als oorzaak dat dit niet mogelijk was.
Gelukkig heeft de monteur het probleem inderdaad kunnen verhelpen. Ik ga er vanuit dat jullie met een riante vergoeding komen voor alle ergernissen en vertraging die dit heeft gekost bovenop de wettelijke standaard vergoeding.
Reputatie 8
Badge +10
Als ik het op dat moment aangeboden zou hebben zou het een dode mus zijn, daar zou je dan ook niets aan gehad hebben. Daarom heb ik het toen niet genoemd.
Ik heb je een privébericht gestuurd met een voorstel voor de vergoeding, ik hoor je reactie daarop daar graag van je.
Reputatie 1
@Jasper - Telfort , je onderschrift is: "Stuur je een privébericht? Dan ontvang je binnen 3 werkdagen een reactie.Op ongevraagde privéberichten ontvang je geen reactie."
Je vraagt zelf in je bericht om een reactie: "Wat vind je daarvan? Ik hoor het graag van je."
Toch hebben we al 5 dagen niets gehoord... Het tellen van het aantal dagen dat we zonder jullie aanbod gezeten hebben was ook al niet jullie kwaliteit. Wat gaat er hier fout?
Reputatie 8
Badge +10
Mijn reactie op het privébericht is inderdaad wat later dan die genoemde 3 werkdagen, doordat het momenteel druk is door ziekte van collega's moest ik keuzes maken. Omdat jullie storing is opgelost en we met de vergoeding bezig zijn, gaf ik mensen die helemaal geen verbinding hadden even een hogere prioriteit. Zodat zij, net zoals jullie, ook weer een werkende verbinding kunnen krijgen. Ik heb je privébericht nu van een antwoord voorzien.
Reputatie 8
Badge +10
Ik heb de vergoeding die we overeengekomen zijn ingevoerd. Deze zal je in de Mijn Telfort op een tussentijdse factuur terugzien en binnen een week zal het op je rekening worden bijgeschreven.
Als we nog iets anders voor je kunnen doen weet je ons te vinden.

Reageer