Verbinding verbroken

• 13 oktober 2020
  • 6 reacties
  • 130 keer bekeken

Op willekeurige momenten wordt schijnbaar de verbinding verbroken. Niets werkt er dan meer. Dit duurt enkele minuten. Lampje op de v10a kleurt rood. Wat is hier aan de hand. Glasvezel.

6 reacties

Reputatie 8

Het glasvezelkastje van de stroom afhalen, anderhalve minuut wachten en weer inschakelen.
Erna de V10A een volledige reset geven (met paperclip in resetgaatje). Wat levert dat op?

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Erik G, dat is een goede vraag! Hoe vaak gebeurt het dat de verbinding wegvalt? Is dat meerdere keren per dag, of om de paar dagen? Op het moment dat de verbinding wegvalt wordt het lampje op de V10a dus rood, maar wat doen de lampjes op het glasvezelkastje op dat moment? Blijven die wel branden? Ik heb je verbinding net namelijk nagekeken, en het glasvezelkastje zegt ruim 2,5 dagen online te zijn op dit moment. Als de verbinding voor jou in die tijd wel is weggevallen, lijkt het niet in de verbinding buitenshuis te zitten en weten waar we naar kunnen kijken. 

De verbinding is dus inderdaad wel weggevallen in die tijd. Kun je ook in de modem kijken naar een log oid. Want ik begrijp van dat log niets.

Reputatie 8
Badge +11

De logging van de modem zelf is voor mij niet in te zien, maar dat dat lapje rood wordt geeft wel aan dat de verbinding verloren wordt. Zou je het kabeltje tussen de Experia Box en het glasvezelkastje kunnen vervangen? Het lijkt ergens in die verbinding te zitten, de kabel is het makkelijkste te proberen als volgende stap.

Ik heb zojuist het snoertje vervangen. We wachten het een paar dagen af..

Reputatie 8
Badge +11

Dat is goed @Erik G, ik ben benieuwd hoe het daarmee gaat.

Reageer