beantwoord

Verbinding van 30 mb naar 22 mb sinds een week

• 7 september 2014
  • 10 reacties
  • 837 keer bekeken

Reputatie 1
Beste webcareteam,

Mijn ouders hebben ook een internet standaard abo , echter sinds een week traint de modem in op 22/2. Daarvoor was het altijd netjes 30/3. Kunnen jullie hier naar kijken. Via pm kan ik de gegevens doorspelen aan iemand van jullie, aangezien ik op dit moment vanuit mijn eigen huis dit bericht post.

Overigens is het modem rechtstreeks aangesloten op het israpunt met een kabel van een meter.
icon

Beste antwoord door Stephen 10 september 2014, 10:14

@Fiek,

Bedankt voor de gegevens. Ik heb zojuist de verbinding van je ouders gemeten. Zie onderstaand plaatje.

Het lijkt nu weer in orde 🙂. Je kunt dit ook controleren door op het modem in te loggen.
Heb je nog vragen of opmerkingen dan lees ik dit graag van je.

@Tuut-Tuut,

Bedankt voor het delen van de Zyxel topic. Deze is handig om in gedachten te houden bij dit soort issues.

Stephen
Bekijk reactie

10 reacties

Reputatie 1
je rekening ook met 25% terug laten brengen.
Reputatie 8
Badge +16
Ik schat in dat je een Zyxel modem hebt met de laatste firmware waar helaas een bug in zit. Hierdoor lijkt het alsof je download snelheid omlaag is gegaan. Doe eens een speedtest op speedtest.net met een bedrade aansluiting en post hier het resultaat.
Reputatie 1
Ik schat in dat je een Zyxel modem hebt met de laatste firmware waar helaas een bug in zit. Hierdoor lijkt het alsof je download snelheid omlaag is gegaan. Doe eens een speedtest op speedtest.net met een bedrade aansluiting en post hier het resultaat.

De bug waar je naar refereert is volgens mij niet aanwezig op de zyxel, maar op de Arcadyan. Ik heb zelf thuis dezelfde modem met dezelfde firmware en deze geeft wel de juiste snelheid aan. Ik zal vanavond een speedtest doen, maar denk zelf dat er een andere oorzaak is.
Reputatie 8
Badge +16

De bug waar je naar refereert is volgens mij niet aanwezig op de zyxel, maar op de Arcadyan. Ik heb zelf thuis dezelfde modem met dezelfde firmware en deze geeft wel de juiste snelheid aan. Ik zal vanavond een speedtest doen, maar denk zelf dat er een andere oorzaak is.

De snelheids bug zit wel degelijk in de ZyXEL ( lees hier maar https://forum.telfort.nl/modem-firmware-280/zyxel-firmware-v311tue6b5-ervaringen-44644/index1.html#post405203) en hangt samen met het feit of je een VDSL of een VVDSL verbinding hebt.
Zelf heb ik een VDSL verbinding en doet dit probleem zich niet voor. Uit mijn omgeving weet ik echter dat iemand met een VVDSL verbinding (aangesloten op een nieuwe straatkast) wel deze bug heeft.
Reputatie 1

De snelheids bug zit wel degelijk in de ZyXEL ( lees hier maar https://forum.telfort.nl/modem-firmware-280/zyxel-firmware-v311tue6b5-ervaringen-44644/index1.html#post405203) en hangt samen met het feit of je een VDSL of een VVDSL verbinding hebt.
Zelf heb ik een VDSL verbinding en doet dit probleem zich niet voor. Uit mijn omgeving weet ik echter dat iemand met een VVDSL verbinding (aangesloten op een nieuwe straatkast) wel deze bug heeft.

Excuses.Had beter moeten lezen. Ik zie nu inderdaad bij de postcode check dat op dat adres een maximale snelheid van 70 mb gehaald kan worden. Dit was voorheen 50 mb als ik me niet vergis.
Reputatie 8
Badge +16
@Fiek,

Wat vreemd dat de snelheid van de verbinding van je ouders is gedaald. Ik wil dit graag onderzoeken. Stuur mij de NAW-gegevens en een 06-nummer in een privébericht. Na ontvangst ga ik dan aan de slag hiermee.

Stephen
Reputatie 1
@Fiek,

Wat vreemd dat de snelheid van het modem van je ouders is gedaald. Ik wil dit graag onderzoeken. Stuur mij de NAW-gegevens en een 06-nummer in een privébericht. Na ontvangst ga ik dan aan de slag hiermee.

Stephen

De speedtest komt boven de 22 mb uit, dus ik denk dat het te maken heeft inderdaad met de door @tuut-tuut genoemde bug. Ik geef je voor de zekerheid wel de gegevens even.
Reputatie 8
Badge +16
@Fiek,

Bedankt voor de gegevens. Ik heb zojuist de verbinding van je ouders gemeten. Zie onderstaand plaatje.

Het lijkt nu weer in orde 🙂. Je kunt dit ook controleren door op het modem in te loggen.
Heb je nog vragen of opmerkingen dan lees ik dit graag van je.

@Tuut-Tuut,

Bedankt voor het delen van de Zyxel topic. Deze is handig om in gedachten te houden bij dit soort issues.

Stephen
Reputatie 8
Badge +16
De bug waar je naar refereert is volgens mij niet aanwezig op de zyxel, maar op de Arcadyan. Ik heb zelf thuis dezelfde modem met dezelfde firmware en deze geeft wel de juiste snelheid aan.

En nog ter aanvulling... de 'bug' treedt alleen op bij Vectoring VDSL-lijnen. Blijkbaar hebben je ouders wèl VVDSL en jij niet.
Reputatie 1
De bug waar je naar refereert is volgens mij niet aanwezig op de zyxel, maar op de Arcadyan. Ik heb zelf thuis dezelfde modem met dezelfde firmware en deze geeft wel de juiste snelheid aan.

En nog ter aanvulling... de 'bug' treedt alleen op bij Vectoring VDSL-lijnen. Blijkbaar hebben je ouders wèl VVDSL en jij niet.

Die conclusie had ik inderdaad getrokken. Mijn zwager en zus die twee straten verderop wonen ( inderdaad heel de familie heeft telfort ) , die halen sinds kort met de arcadyan een attainable rate van 80 mb. De mazzelaars. 😃

Van @enterprise heb ik een keer begrepen dat het voor mij er niet inzit omdat ik rechtstreeks ben aangesloten op de telefooncentrale. Ik moet het helaas voorlopig doen met 48 mb.

Bedankt iig voor je aanvulling.

Reageer