beantwoord

Verbinding valt steeds weg

  • 1 april 2013
  • 32 reacties
  • 13090 keer bekeken

Badge
hoi hoi

ik heb nu 1 week interactieve tv en internet van telfort en nou valt heel vaak mijn tv en internet uit ik weet niet hoe vaak op een dag en het derder lampje van rechts blijft oranje/geel knipperen ethernet 4  ik weet niet wat het is wat kan ik hier aan doen? het is in kampen

groetjes linda
icon

Beste antwoord door Wieger DB 26 september 2017, 18:55

Wanneer je modem niet direct verbonden is met het aansluitpunt, dan komt dit de kwaliteit van de verbinding niet ten goede. Splitters, corrosie, aftakkingen op je kabel, kortsluiting of te lange kabels zorgen ervoor dat je verbinding wegvalt. Hierdoor komt het signaal verstoord binnen in het modem en zal je internet wegvallen. Controleer daarom je bekabeling en zorgt dat je modem op een kwalitatief goede aangesloten is.
Bekijk reactie

32 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Wanneer je modem niet direct verbonden is met het aansluitpunt, dan komt dit de kwaliteit van de verbinding niet ten goede. Splitters, corrosie, aftakkingen op je kabel, kortsluiting of te lange kabels zorgen ervoor dat je verbinding wegvalt. Hierdoor komt het signaal verstoord binnen in het modem en zal je internet wegvallen. Controleer daarom je bekabeling en zorgt dat je modem op een kwalitatief goede aangesloten is.
Badge
Maakt toch niet uit ze reageren dus anders had is het goed toch 😉
Reputatie 3
Badge
dit deel van het forum gaat over: Over dit forum en feedback

niet over verbindingen die wegvallen dus:)
Badge
En heb geen telefoon maar alles gaat toch via tel verbinding
Badge
Ik heb er geen splitter meer tussen de woningbouw is geweest en heeft een telefoon aan sluiting gemaakt maar met of zonder splitter het blijft het zelfde helaas
Badge +1
Waarom heb je die splitter er eigenlijk tussen zitten?
Je hebt toch Internet & bellen met iTV abonnement?
Dan moet die splitter er zelfs tussenuit!
Badge
Ik heb de woningbouw laten komen om een belaansluiting te laten maken en gelukt maar nou valt hij nog steeds uit ik ben vanaf 16 maart klant van jullie en sinds dat die aan gesloten is en uit valt zegt die code 303 bekabeling fout maar dat lijkt mij sterk me buren hebben ook telfort en na gekeken maar blijkt goed aan gesloten te zijn misschien dat witte kastje toch kapot???
Badge
Ik zou het niet weten maar ben naar de woning bouw geweest en ze gaan een verzondelijke aan sluiting maken hopen dat het dan op gelost is baal hier echt van maar het is pas volgende week woensdag dus moet maar heel vaak tot 10 gaan tellen en hopen dat het dat is
Reputatie 6
Badge +7
Die splitter is volgens mij alleen geschikt voor adsl als ik het goed lees en niet voor vdsl ? klopt dat ? ik dacht namelijk dat daar verschil in zat maar weet dit dus niet zeker.
Badge
En ja hoor weer het zelfde valt weer uit en het gaat 1 dag goed en dan gebeurt het weer helaas
Reputatie 8
Badge +17
Neem dan een utp-cat6 dubbel afgeschermde kabel, dan heb je de beste

Verder graag gedaan 
Badge
dat ben ik met je eens maar ik heb geen normale telefoon verbinding in de muur en ik had van tele2 ook een splitter er tussen en deed het goed maar zou wel verschil in zitten maar ik zou even kijken of ik zo'n lange ethernetkabel kan krijgen ergens dank u wel dat u mij hiermee wou helpen 
Reputatie 8
Badge +17
We wachten het even af , ik ben niet kapot van je aansluiting met die splitter ertussen beter is om 1 ethernetkabel van 1 lengte te nemen zonder splitter.

En een gouden regel in deze is vanaf ISRA punt naar modem kabel van max 50 cm
Badge
oke nou we zullen zien of het goed gaat anders moet ik maar even bellen
Reputatie 8
Badge +17
Lampje oranje/geel van ethernetpoorten betekent volgens mij dat je verbinding 100 Mbits is
Badge
opnieuw op gestart en het ethernet 4 knippert oranje/geel
Reputatie 8
Badge +17
wat staat er onder dat lampje, bedoel je poort 4

Start je laptop even opnieuw op
Badge
en hij geeft op de wifi op de laptop aan beperkt verbindin
Badge
ik heb opnieuw die koperen kabeltjes aan gemaakt dus we zullen zien wat die nou doet en ik kan hem toch niet rechtstreeks verbinden moet toch een splitter tussen maar ik weet ook niet of dat ook kwaad kan dat het derde lichtje van rechts oranje/geel knipperd?
Reputatie 8
Badge +17
Kun je vanaf het aansluitdoosje met een korter kabeltje en dat rechtstreeks op je modem aansluiten zonder dat koppelstukje.
Heb je de kopereindjes die aangesloten zijn op het ISRA punt goed ontdaan van beschermingen het is heel belangrijk dat die 100% blank zijn.
Badge
die verlengstuk had ik er eerst niet tussen en dan kan die net elkaar bevestigd worden
Badge
die van de muur tot de eerste verbinding is ongeveer 30 cm en vanaf die naar de verlengstuk is ongeveer 160 en de verlengstuk naar de modem dat ontvanger ongeveer 160 maar het is door de muur en ze hangen allemaal los dat je niet denkt dat ze ver uit elkaar staan
Reputatie 8
Badge +17
Hoe lang is het kabeltje op de eerste foto wat vanaf de aansluitdoos naar het modem loopt
Badge
ik had net weer geen verbinding en de stekker er maar weer uit gehaald en vanmiddag weer reset maar ik hoop dat je deze bedoelt maar die tussen stuk heb ik er een paar dagen geleden tussen gedaan maar bleef het zelfde probleem
Reputatie 8
Badge +17
De snelheid is in ieder geval voldoende ongeveer 27 Mb dus daar ligt het niet aan, ik zie wel dat het systeem kort geleden is herstart.
Heb je dat zelf gedaan of was dit een onderbreking waar je het over had.
Wil je in je volgende post een foto maken van je ISRA punt waar het modem is aangesloten

Reageer