beantwoord

Verbinding valt steeds weg

• 1 april 2013
  • 32 reacties
  • 12938 keer bekeken

Badge
hoi hoi

ik heb nu 1 week interactieve tv en internet van telfort en nou valt heel vaak mijn tv en internet uit ik weet niet hoe vaak op een dag en het derder lampje van rechts blijft oranje/geel knipperen ethernet 4  ik weet niet wat het is wat kan ik hier aan doen? het is in kampen

groetjes linda
icon

Beste antwoord door Wieger DB 26 september 2017, 18:55

Wanneer je modem niet direct verbonden is met het aansluitpunt, dan komt dit de kwaliteit van de verbinding niet ten goede. Splitters, corrosie, aftakkingen op je kabel, kortsluiting of te lange kabels zorgen ervoor dat je verbinding wegvalt. Hierdoor komt het signaal verstoord binnen in het modem en zal je internet wegvallen. Controleer daarom je bekabeling en zorgt dat je modem op een kwalitatief goede aangesloten is.
Bekijk reactie

32 reacties

Badge
stekkers er uit gehaald opnieuw gereset niks doet het word er een beetje ziek 
Reputatie 8
Badge +17
poorten 3 en 4 zijn uitsluitend voor iTv

Heb je het modem al gereset via kleine gaatje achterin modem gedurende 30 sec indrukken.

En wat heel belangrijk is dat het modem zo dicht mogelijk bij het ISRA punt is aangesloten
Badge
alles is zo dicht mogelijk bij elkaar en heb hem al gereset achter in het kleine gaatje en niks wil helaas en volgens mij heb ik alles goed aangesloten anders had hij het denk ik niet gedaan maar toen ik hem aangesloten had heeft die hooguit 2 dagen het heel goed gedaan en toen kwamen de problemen
Reputatie 8
Badge +17
Is de tv ontvanger bekabeld aangesloten of via draadloze adapters
Badge
hij is bekabeld aangesloten
Reputatie 8
Badge +17
Kun je eens inloggen op je modem http://192.168.1.254 gebruikersnaam admin wachtwoord 1234 en dan in eerste scherm klikken op pijltje system info en de gegevens die je dan ziet in je volgende post zetten
Badge
System Info

Device Information
Host Name: router
Model Name: P-2812HNU-F1
MAC Address: fc:f5:28:8f:aa:c0
Firmware Version: V3.10(TUE.3)
WAN 1 Information:  (VDSL WAN 1)
  - Mode: IPoE
  - IP Address: 82.170.90.129
  - IP Subnet Mask: 255.255.252.0
  - Gateway: 82.170.91.254
  - DNS Servers: 195.241.77.55,195.241.77.58
WAN 2 Information:  (VDSL WAN 2)
  - Mode: Bridge
  - IP Address:
  - IP Subnet Mask:
  - Gateway:
  - DNS Servers:
LAN Information: 
  - IP Address: 192.168.1.254
  - IP Subnet Mask: 255.255.255.0
  - DHCP Server: Server
WLAN Information: 
  - Channel: 1
  - WPS Status: Unconfigured
SSID1 Information: 
  - SSID: Zy_private_JXCFVP
  - Status:  On
  - Security Mode:  WPA2-PSK

Interface Status
Interface Status Rate
VDSL WAN Up 27008/3080 kbps
LAN 1 Down N/A
LAN 2 Down N/A
LAN 3 Down N/A
LAN 4 Up 100Mbps
WLAN Up 300Mbps
3G Disabled N/A

System Status
DSL Type: VDSL2
Datapump version: 5.3.5.2.1.6
DSL Up Time: 5 min
System Up Time: 7 min
Current Date/Time: Mon Apr 1 17:10:46 CEST 2013
System Resource: 
  - CPU Usage:

1.0%
  - Memory Usage:

53.7%

USB Status
Type Status
Storage N/A
Printer N/A

Registration Status
Account Action Account Status URI
SIP 1  In-Active [email]ChangeMe@tel.telefoniedienst.nl[/email]
SIP 2  In-Active [email]ChangeMe@tel.telefoniedienst.nl[/email]
SIP 3  In-Active [email]ChangeMe@tel.telefoniedienst.nl[/email]
Reputatie 8
Badge +17
De snelheid is in ieder geval voldoende ongeveer 27 Mb dus daar ligt het niet aan, ik zie wel dat het systeem kort geleden is herstart.
Heb je dat zelf gedaan of was dit een onderbreking waar je het over had.
Wil je in je volgende post een foto maken van je ISRA punt waar het modem is aangesloten
Badge
ik had net weer geen verbinding en de stekker er maar weer uit gehaald en vanmiddag weer reset maar ik hoop dat je deze bedoelt maar die tussen stuk heb ik er een paar dagen geleden tussen gedaan maar bleef het zelfde probleem
Reputatie 8
Badge +17
Hoe lang is het kabeltje op de eerste foto wat vanaf de aansluitdoos naar het modem loopt
Badge
die van de muur tot de eerste verbinding is ongeveer 30 cm en vanaf die naar de verlengstuk is ongeveer 160 en de verlengstuk naar de modem dat ontvanger ongeveer 160 maar het is door de muur en ze hangen allemaal los dat je niet denkt dat ze ver uit elkaar staan
Badge
die verlengstuk had ik er eerst niet tussen en dan kan die net elkaar bevestigd worden
Reputatie 8
Badge +17
Kun je vanaf het aansluitdoosje met een korter kabeltje en dat rechtstreeks op je modem aansluiten zonder dat koppelstukje.
Heb je de kopereindjes die aangesloten zijn op het ISRA punt goed ontdaan van beschermingen het is heel belangrijk dat die 100% blank zijn.
Badge
ik heb opnieuw die koperen kabeltjes aan gemaakt dus we zullen zien wat die nou doet en ik kan hem toch niet rechtstreeks verbinden moet toch een splitter tussen maar ik weet ook niet of dat ook kwaad kan dat het derde lichtje van rechts oranje/geel knipperd?
Badge
en hij geeft op de wifi op de laptop aan beperkt verbindin
Reputatie 8
Badge +17
wat staat er onder dat lampje, bedoel je poort 4

Start je laptop even opnieuw op
Badge
opnieuw op gestart en het ethernet 4 knippert oranje/geel
Reputatie 8
Badge +17
Lampje oranje/geel van ethernetpoorten betekent volgens mij dat je verbinding 100 Mbits is
Badge
oke nou we zullen zien of het goed gaat anders moet ik maar even bellen
Reputatie 8
Badge +17
We wachten het even af , ik ben niet kapot van je aansluiting met die splitter ertussen beter is om 1 ethernetkabel van 1 lengte te nemen zonder splitter.

En een gouden regel in deze is vanaf ISRA punt naar modem kabel van max 50 cm
Badge
dat ben ik met je eens maar ik heb geen normale telefoon verbinding in de muur en ik had van tele2 ook een splitter er tussen en deed het goed maar zou wel verschil in zitten maar ik zou even kijken of ik zo'n lange ethernetkabel kan krijgen ergens dank u wel dat u mij hiermee wou helpen 
Reputatie 8
Badge +17
Neem dan een utp-cat6 dubbel afgeschermde kabel, dan heb je de beste

Verder graag gedaan 
Badge
En ja hoor weer het zelfde valt weer uit en het gaat 1 dag goed en dan gebeurt het weer helaas
Reputatie 6
Badge +7
Die splitter is volgens mij alleen geschikt voor adsl als ik het goed lees en niet voor vdsl ? klopt dat ? ik dacht namelijk dat daar verschil in zat maar weet dit dus niet zeker.
Badge
Ik zou het niet weten maar ben naar de woning bouw geweest en ze gaan een verzondelijke aan sluiting maken hopen dat het dan op gelost is baal hier echt van maar het is pas volgende week woensdag dus moet maar heel vaak tot 10 gaan tellen en hopen dat het dat is

Reageer