beantwoord

Verbinding valt steeds kortstondig weg

• 27 juni 2017
  • 9 reacties
  • 347 keer bekeken

Reputatie 1
Beste,

Sinds enige tijd (inmiddels een halfjaar) valt mijn internet regelmatig kortstondig weg. Dit geldt zowel voor bekabeld als WiFi. Ik ging er eigenlijk vanuit dat het aan mijn router zou liggen. Deze heb ik inmiddels vervangen, maar de klachten blijven.

Ik heb reeds enkele keren de (genexis glasvezel) modem stroomloos gemaakt (ruim een half uur). Helaas biedt dat ook geen oplossing. Graag uw advies...

alsvast mijn dank, groet, Martin
icon

Beste antwoord door Wally1969 4 juli 2017, 21:55

Op mijn Asus router heb ik alternatieve firmware (Merlin) geïnstalleerd. Hiermee lijkt het probleem verholpen!
Bekijk reactie

9 reacties

Reputatie 8
Wissel de ethernet kabels eens uit met een ander exemplaar (en dan met name tussen de Genexis en de router).

Om te testen, heb je toevallig een andere stroom adapter voor de Genexis en/of router met dezelfde specs voor voltage en ongeveer (hoeft niet precies) voor Ampere?
Reputatie 1
netwerk kabel gewisseld. Voor de adapter heb ik helaas geen alternatief en gezien het feit dat IPTV geen problemen geeft denk ik niet dat het daar in zit...

keep you posted
Reputatie 1
Helaas, een nieuwe kabel maakt geen verschil 😢
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Wally1969, goed dat je al het een en ander hebt uitgesloten. Kan me voorstellen dat het knap lastig is als je internet kortstondig weg valt. De tips van Babylonia zijn een heel goed startpunt. Mocht dit niet werken, dan zou ik je willen vragen of je voor de zekerheid ook een met laptop of PC direct op het modem kan testen. Dit is om te zien of dan de verbinding ook nog weg valt. Zou je ook een klein logboekje bij kunnen houden over de momenten waarop je verbinding weg valt? Kan je ook via een bericht het MAC adres van je laptop of PC en je IP adres kunnen doorsturen? Deze vraag je op in Windows bij je 'netwerkcentrum', dan klik je op 'lan-verbinding' of 'ethernetverbinding' en dan kies je voor details. Je MAC-adres is het fysiek adres, je IP-adres is je IPv4 adres. In een Apple apparaat vind je dit als volgt: Apple logo te klikken > Voorkeuren > Netwerk. Selecteer nu Geavanceerd > Hardware en je ziet je MAC-adres staan.

@Babylonia goed advies, thanks!
Reputatie 1
Hallo Wieger,

Dank voor je bericht. Ik zal het porberen met een laptop rechtstreeks aan de glasvezel modem. Ondertussen heb ik je een privébericht gestuurd...

groet, Wally
Reputatie 7
Badge +13
Hey Wally, dankjewel voor je berichten. Die informatie is al fijn om voor handen te hebben! Ik hoor graag van je wat met je laptop rechtstreeks op het modem gebeurt. Het aanpassen van je DNS kan alleen verschil maken als je problemen hebt met het vinden van webpagina's. Als je internetverbinding weg valt, dan kan je kijken of je wel met het IP adres van www.google.nl kan verbinden, dan omzeil je de DNS namelijk. Dit doe je door 216.58.205.227(het ip-adres van www.google.nl) bovenin je browser in te vullen. Kom je dan op die website uit, dan is het een probleem met je DNS. Kom je dan niet op de website uit, dan is het een probleem met je verbinding.
Reputatie 1
Hi Wieger,

Rechtstreeks op de modem gaat vlekkeloos. Vrees dat het probleem dan toch in mijn ASUS modem zit. Ik heb zojuist de alternatieve Asus Merlin Firmware geïnstalleerd. Eerste testen zijn bemoedigend. Ik ervaar op dit moment geen haperingen!

Ik zal over een paar dagen nog een berichtje posten als/of de boel stabiel gebleven is!

Dank voor je hulp Wieger en Babylonia!
Reputatie 1
Op mijn Asus router heb ik alternatieve firmware (Merlin) geïnstalleerd. Hiermee lijkt het probleem verholpen!
Reputatie 7
Badge +13
Hey Wally, mooi om te horen dat je probleem verholpen lijkt. Leuk dat je dat nog doorgeeft! Geniet van je internet! 😃

Reageer