beantwoord

Verbinding valt regelmatig weg

  • 21 april 2016
  • 19 reacties
  • 741 keer bekeken

Hoi,

Onze verbinding valt regelmatig weg. Tv, internet en telefonie. Het valt ons op dat dit regelmatig in de avond uren en in het weekend is.
Er is hier al iemand langs geweest vanuit telfort om alles door te meten en die heeft geconstateerd dat de bekabeling enz in huis goed was.
Nieuwe modem gekregen van zyxell naar een V8 want deze zou de snelle internetverbinding 80 mbs beter aankunnen. Voor de overgang van adsl naar vdsl eigenlijk nooit last gehad, mar nu echt regelmatig. eerst dachten we dat als we aan t gamen waren dat de load te veel werd maar het gebeurd ook gewoon bij een simpel YouTube filmpje of als we gewoon wat surfen op onze telefoon. Alles klapt eruit..
Telfort zou ons adres ook een paar dagen in de gaten houden en nog terug koppeling krijgen, nooit niks meer gehoord. Bel je er over weten ze van niets.
Ik heb een medewerker aan de lijn gehad en terwijl ik met hem aan de telefoon zat zag hij dat de ping en stutter ineens absurd omhoog schoot terwijl hij zeker daarvoor 20 min stabiel was.
Ik maak hier ook uit op dat het probleem waarschijnlijk bij de wijkkast ligt, dit vermoede de monteur namelijk ook..
We hebben vooral instabiliteit klachten op piek momenten, voor de rest is ie stabiel en de snelheid is ook goed.

Verder hebben meer mensen in onze omgeving Goirle en Tilburg dezelfde soort klachten..
Wij willen hier graag op korte termijn een oplossing voor, we zijn al jaren een tevreden klanten van telfort en we hebben alles van Telfort, tv, internet, telefoon en mobiel. Maar dit begint ons toch echt te vervelen.

We hebben ons laatst met de over stap naar vdsl 80 mbs internet weer voor een jaar vast gelegd, maar als er niets aan de verbinding wordt gedaan wil ik als opzeggen omdat telfort in gebreken blijft en stap ik liever over naar een provider die mij wel de kwaliteit kan beloven.

We horen het graag.

Met vriendelijke groet,

Familie van den Brand
icon

Beste antwoord door Stephen 2 mei 2016, 20:37

Beste Gilles, bedankt voor het uitvoeren van de harde reset. Ik heb begrijpen dat er een monteur is aangestuurd om de lijn buitenshuis na te kijken. Het is even afwachten totdat de monteur is geweest. Mocht je in de tussentijd nog vragen of opmerkingen hebben dan zie ik deze graag tegemoet. Excuses voor het ongemak.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

19 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Webcare Telfort leest altijd mee dus is het even wachten tot ze dit topic oppakken
Reputatie 8
Badge +7
Hallo Gilles83, welkom op het forum! Vervelend dat jullie nog steeds problemen ervaren met de verbinding na het vervangen van het modem en een bezoekje van de monteur. Ik ontvang graag je naw-gegevens in een privébericht. Na ontvangst ga ik voor jou op zoek naar een oplossing.
Reputatie 8
Badge +7
Bedankt voor jouw gegevens! Ik zie dat je het modem nog geen harde reset hebt gegeven. Dat is handig in zulke situaties zoals jij ervaart. Kun je het modem bij deze een harde reset geven? Ik verneem graag van je of dit heeft geholpen.
Harde reset is ook al meerdere malen toegepast. Helpt niets. De plotselinge hoge ping veroorzaakt de problemen waardoor de verbinding tidelijk wordt verbroken omdat de router zich dan reset.
Als je ons dossier leest zal dit ook vernoemt worden mits hier aantekeningen van gemaakt zijn. Nu hebben we een vdal verbinding zonder pair bonding mogelijk als er gebruik worst gemaakt van pair bonding vdsl dat de stabiliteit dan wel goed is omdat er dan over meersere aderen de verbinding loopt.minder storing/fout gevoelig met de hoge snelheden die kpn door de oude kopere bedraading schiet.
Reputatie 8
Badge +7
Hallo Gilles, zou je nogmaals de harde reset willen uitvoeren aub? Mocht dit niet helpen dan kan ik het issue intern uitzetten voor nader onderzoek.
Nee dat helpt niet, dat hebben we nu al zo vaak gedaan. Het is nu aan Telfort om eens een keer serieus de zaak op te pakken. Gisteren zat ik feyenoord-utrecht te kijken, en mijn vrouw op internet, pats klapt er alles weer uit.. Er is al een bedrijf bij ons langs geweest om alles door te meten en alles was bij ons goed, enigste wat het kon zijn was of het aansluitdoosje van kpn, router of de wijkkast. We hebben al een nieuwe router gehad, aansluit kastje kan dan nog, maar ik heb zo het vermoeden dat het verder ligt.
En het antwoord even je router resetten is geen oplossing aanbieden, We hebben al zo vaak contact opgenomen, krijg je weer iemand van de help desk, ohh wij zien niets.. Kun je een reset uit voeren, is ie bekabeld, het standaard verhaaltje.. De verbinding is gewoon stabiel, goeie poing, jitter, snelheid enz.. Alleen hij klapt er soms tussen uit, ping knalt omhoog en veel package lossed..
70 % van de tijd is ie stabiel maar de overige 30% niet, heb het idee dat het vooral tijdens piek momenten gebeurd (als de hele buurt online gaat). Of als er veel gevraagd wordt met games. Maar er is geen peil op te trekken omdat gisteren als voorbeeld alleen tv gekeken werd en een beetje surfen.. Misschien eens proberen of pair bonding geen oplossing is zodat de lijn stabieler wordt.
Reputatie 8
Badge +7
Hallo Gilles, om je verder van dienst te zijn wil ik je toch vriendelijk verzoeken om mee te werken en alsnog de harde reset uit te voeren. Mocht dit niet hebben geholpen dan graag testen met een andere DSL-kabel (kabel tussen modem en IS/RA punt) bij voorkeur met een lengte van 50 cm. Het is noodzakelijk dat wij eerst deze stappen uitvoeren zodat wij je verder van dienst kunnen zijn.
Beste Stephen, harde reset al zo vaak gedaan afgelopen maanden. Ben er een beetje klaar mee, kabel ook naar gekeken en gewisseld. Zoals ik al eerder heb geschreven is hier al iemand voor langs gekomen en die heeft geen afwijkingen gevonden. Dus om dit weer door te lopen vind ik een beetje onzin. Ben al maanden bezig, nog steeds geen oplossing. Denk dat ik maar een klachten prpcedure moet starten om serieus te worden genomen.
Reputatie 8
Badge +7
Beste Gilles, in het systeem zie ik dat er deze maand helemaal geen harde reset heeft plaatsgevonden. Vandaar dat ik je nogmaals verzoek om de harde reset uit te voeren. Om je verder van dienst te zijn is dat namelijk een stap die uitgevoerd moet worden.
Nou Ik heb een hard reset voor je gedaan, zoals ik al vaker de afgelopen maanden heb gedaan. Maar zoals ik al verwachte maakt dit niets uit. De verbinding klapte er vanochtend alweer eruit. Zoals ik al had aangegeven heeft Telfort de verbinding problemen binnen huis al uitgesloten, via test en de specialist die langs is geweest. Telfort geeft aan dan KPN de verbinding buiten moet na kijken.
En een Hard reset van de router doet hier niets aan zoals ik al aan gaf, raak hier ook wel een beetje geïrriteerd door.
Ik ben hier niet een weekje mee bezig, al sinds begin februari!
Nu wordt de vdsl verbinding via 2 draden naar het huis gestuurd, VDSL staat bekend dat dit een instabieler verbinding is als adsl.
Als vdsl over pair bonding wordt gestuurd wat in houd over alle ader draden (4 stuks)gebruikt worden, dit de stabiliteit van de verbinding te goede komt.
Dit is al meerdere malen bewezen, dezelfde techniek wordt ook thuis toegepast met de homeplugs, waar dat ze nu de aarde draad als extra verbinding gebruiken waardoor hogere snelheden en meer stabiliteit mogelijk is.

Maar met antwoorden van een hard reset proberen enz daar kan ik niks mee, dat hebben we al zo vaak gedaan en nu weer en het maakt niets uit. Het probleem ligt buiten.
Voor pair bonding moet je echt bij de KPN zijn, dat is tot nu toe de enige provider die aan pair bonding doet.
Dus als je dat echt wilt, als het op jouw adres al mogelijk is, zal je moeten overstappen naar KPN
Wederom een reactie waar je niks mee kunt. Dit weekend meerdere hard reset gedaan. Blijft maar uitvallen, zaterdag avond nieteens fatsoenlijk tv kunnen kunnen kijken. Telfort doe er iets aan! Of zullen we maar het contract ontbinden als je er niks aannkunt doen?
Je kunt er wel iets mee met die reactie maar je wilt het niet horen dat is het verschil.
Je blijft maar hameren in onderstaande reacties dat pair bonding een oplossing zou kunnen zijn maar Telfort doet NIET aan pair bonding. Nou kan je daar wel over blijven praten en vragen maar dat is net zou effectief als bij Telfort om een half gesneden bruin vragen, dat verkopen ze namelijk ook niet!

Als je dus wel pair bonding wilt dan moet je deze club vaarwel zeggen, zo simpel is het.
Maar ik denk persoonlijk dat als je een instabiele lijn samenvoegt met nog een aderpaar dat de lijn nou niet veel stabieler wordt.

https://forum.telfort.nl/gebruiken-267/verbinding-valt-regelmatig-weg-56527?postid=492530
Nu hebben we een vdal verbinding zonder pair bonding mogelijk als er gebruik worst gemaakt van pair bonding vdsl dat de stabiliteit dan wel goed is omdat er dan over meersere aderen de verbinding loopt.minder storing/fout gevoelig met de hoge snelheden die kpn door de oude kopere bedraading schiet.

https://forum.telfort.nl/gebruiken-267/verbinding-valt-regelmatig-weg-56527?postid=493120
Misschien eens proberen of pair bonding geen oplossing is zodat de lijn stabieler wordt.

https://forum.telfort.nl/gebruiken-267/verbinding-valt-regelmatig-weg-56527?postid=493673
Nu wordt de vdsl verbinding via 2 draden naar het huis gestuurd, VDSL staat bekend dat dit een instabieler verbinding is als adsl.
Als vdsl over pair bonding wordt gestuurd wat in houd over alle ader draden (4 stuks)gebruikt worden, dit de stabiliteit van de verbinding te goede komt.
Als eerste vind ik uw reactie aan de arrogante kant en klantonvriendelijk.

Ten tweede hamer ik biet op pair bonding maar droeg ik dit aan als mogelijke oplossing. Aangezien telfort dit niet aan biedt is dit geen oplossing als ik klant van telfort blijf.

Ten derde ik vraag om een oplossing ivm de onstabiele verbinding sinds de overstap naar vdsl van adsl.

Ten vierde wordt er door jullie geen oplossing aan geboden. Ja een hard reset, wat ik al maanden heb uitgeprobeerd, en op verzoek nog een aantal maalnde afgelopen dagen. Met nul resultaat.

Ten vijfde er is al lang door een specialist die door telfort langs is gestuurd geconstateerd dat het probleem niet binnen huis ligt.

Ten zesde ook is er al een nieuwe router geleverd wat het probleem ook niet heeft opgelost.

Ten zevende als jullie nu de moeite hadden genomen om ons dossier te lezen (of uberhaupt mijn verhaal te lezen) dan waren jullie al tot de conclusie gekomen dat het al lang speelt en er al vanalles is geprobeerd zonder succes.

Ten achtste ik vraag aan jullie om een oplossing niet om kritiek. Ik vraag aan jullie of jullie mijn vraag/klacht door te zetten naar iemand die hier technisch iets van af weet.

Ten negende als jullie of telfort hier geen oplossing voor weet dan is het idd beter dat het contract worst ontbonden wegens niet leveren van de kwaliteit die belooft wordt. En datbik dan bij een concurrent kan gaan kijken of die dat wel kunnen leveren.

Ten tiende wil ik een compensatie voor de vele storingen en contacten de afgelopen maanden.

Sowieso verdient dit geen schoonheidsprijs en moeten jullie zelf afvragen of je wel op de juiste plek zit!
@Gilles83

Even 'n klein misverstand opruimen: PedroN werkt helemaal niet voor of bij Tefort hoor 🙂 Hij is gewoon klant net als jij en ik en de meeste anderen hier op dit forum.
Leek me belangrijk dit te melden.
Haha dat verklaard een hoop
Beste Gilles83

Bij deze royeer ik je als klant zijnde!
O, wacht, ik ben niet van Telfort zoals Nisan al opmerkte maar dat had je zelf ook wel kunnen zien denk ik.:D

Ik weet het, de molens draaien soms traag bij Telfort en de in jouw ogen overbodige stappen zullen toch vaak genomen moeten om tot een oplossing te kunnen komen. Ook ik heb wel eens met dat bijltje moeten hakken voordat de uiteindelijke oplossing kwam, soms heb je (engelen)geduld nodig. Ook moet er soms eerst een handje vol monteurs aan te pas komen om het daadwerkelijke probleem te vinden. Is dat leuk, nee maar het is even niet anders.

Maar succes met de oplossing van je storing.
Pedro
een doodnormale klant van Telfort, zonder ook maar enige binding met - of aandelen in Telfort
Reputatie 8
Badge +7
Beste Gilles, bedankt voor het uitvoeren van de harde reset. Ik heb begrijpen dat er een monteur is aangestuurd om de lijn buitenshuis na te kijken. Het is even afwachten totdat de monteur is geweest. Mocht je in de tussentijd nog vragen of opmerkingen hebben dan zie ik deze graag tegemoet. Excuses voor het ongemak.