Verbinding valt 2x per dag weg (Straatkast Probleem?)

  • 24 februari 2015
  • 15 reacties
  • 853 keer bekeken

Badge
Aan de Webcare.

Is het mogelijk dat iemand van de 2de lijn contact opneemt met mijn.

Het gaat namelijk om het volgende.

De verbinding van zowel mijn ouders als van mij eigen vallen de laatste week / 2 weken op vaste tijdstippen weg.
ik heb hierover al de standaard klantenservice gebeld en hun konden niks vinden en gaven aan dat het probleem niet bij Telfort (KPN) lag

Na dat ik vertelde dat ik zelf ook bij mijn eigen thuis last ervan had en mijn ouders op dezelfde straatkast zijn aangesloten namelijk : Ap-C, Ap-C-AD
en het melden dat er de laatste paar dagen veel KPN Monteurs bezig zijn erin , werd ik even in de wacht gezet met het verhaal wat ze bijna kopierde
van mij dat KPN last heeft van storingen in straatkasten , kwam daar dus het euvel vandaan


Mijn vraag nu is :

Zou iemand van de 2de lijn (Techinische Dienst) contact op kunnen nemen en hierna kunnen kijken dan de standaard klantenservice?

Hierbij even de log uit het modem van mijn ouders van een half uur geleden:
=======================================================

02/24/2015 11:33:17 NTP Date/Time updated.
08/22/2014 00:02:30 Get system time from NTP server:195.241.76.236.
08/22/2014 00:02:07 192.168.2.3 Admin login success
08/22/2014 00:01:46 DHCP Client: [ATM1]Receive Ack from 82.171.191.254,Lease time=7200
08/22/2014 00:01:46 DHCP Client: [ATM1]Domain name = telfort.nl
08/22/2014 00:01:46 DHCP Client: [ATM1]Send Request, Request IP=82.171.78.77
08/22/2014 00:01:46 DHCP Client: [ATM1]Receive Offer from 82.171.191.254
08/22/2014 00:01:46 DHCP Client: [ATM1]Domain name = telfort.nl
08/22/2014 00:01:46 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
08/22/2014 00:01:38 DSL Media Up !
08/22/2014 00:01:04 sending ACK to 192.168.2.3
08/22/2014 00:01:00 sending ACK to 192.168.2.10
08/22/2014 00:00:23 sending ACK to 192.168.2.1
08/22/2014 00:00:20 sending ACK to 192.168.2.8
08/22/2014 00:00:20 sending ACK to 192.168.2.4
08/22/2014 00:00:19 sending OFFER to 192.168.2.8
08/22/2014 00:00:19 sending ACK to 192.168.2.4
08/22/2014 00:00:19 sending ACK to 192.168.2.8
08/22/2014 00:00:15 sending ACK to 192.168.2.8
==================================================

Met vriendelijk Groet
Chris

15 reacties

Reputatie 4
Badge +3
@christiaandrielsma,

Ik heb je zojuist al een privébericht verstuurd, had het topic nog niet gezien, excuus. Het streven is om binnen 48 uur een reactie op je vraag te krijgen, om zo de andere forumleden ook een kans te geven om te reageren. 🙂

Zojuist deze vraag doorgezet naar de tweede lijn, om te bepalen wat er precies aan de hand is. De gegevens van je ouders heb ik nu voor me. Ik zal je in ieder geval op de hoogte houden hier, en aangeven als ze gaan bellen.

Zullen we hier verder gaan, in plaats van op Facebook?

Henk
Badge
Beste Henk

Is helemaal prima , ik wacht U antwoord af hier op dit forum ...

Ik zal ondertussen zelf ook even me ouders op de hoogte stellen dat er aan gewerkt wordt.

Mijn eigen gegevens zal ik later even via PB doen als het blijkt niet aan de straatkast te liggen :)

Chris
Reputatie 4
Badge +3
@christiaandrielsma,

Er is gisteren, na jouw bericht, een storingsmelding aangemaakt voor de problemen die jouw ouders ook ervaren.

Voor meer informatie en updates met betrekking tot de oplossing, kun je onze storingspagina in de gaten houden.

Henk
Badge
@henk

Hallo Henk,

Het bericht klopt niet helemaal om precies te zijn op jullie storingspagina.

Mijn Ouders die gebruiken wel jullie standaard modem de Arcadyan VGV7519 en dat klopte wel om de 12 of 24 uur

Zelf heb ik op jullie aansluiting een Fritzbox 7340 aangesloten die het om de 48 uur doet (deed)

Ondertussen is namelijk de verbinding stabiel en zijn beide modems (zowel bij mijn ouders als bij mij al 1,5 tot 2 dagen Up en Online zonder verbreking

Ik zie ook dat hier vanochtend de straatkast voor VDSL helemaal open lag der was 1 persoon heel erg druk in aan het rommelen na jullie storingsmelding

mvg
Chris
Badge
een Update van deze kant :

Na dat ik gisteren hier vertelde dat zowel het modem van mijn ouders (Arcadyan) als mede mijn eigen Fritzbox 7340 al 2 dagen up en online waren begon gisteravond het gezeur weer.

Om 19:08 verbrak mijn modem de Fritzbox 7340 spontaan de verbinding na 2 Dagen en een paar uur online te zijn geweest,
en ik zie nu net in de Logs van het Arcadyan modem van me ouders dat dit modem ook vannacht om 00:01 uur weer zijn verbinding verloren is.

Dus het probleem is er nog steeds helaas 😞
Reputatie 8
Badge +2
@christiaandrielsma,

Dit kan helaas kloppen. Het probleem is nog niet opgelost aangezien de concrete boosdoener nog niet bekend is.
Zodra het probleem is opgelost zullen we dit mededelen op onze storingspagina.

Michael
Reputatie 3
Badge +2
@Michael

puur ter informatie ! , hoef geen reactie

bij mij heeft dit probleem zich nu nu 3 achtereenvolgende dagen voorgedaan.
om de 24 uur en om circa 17:15 uur .
postcode 3607
Ter info, postcode 6713 ook het zelfde probleem, gemiddeld om de 12 uur een spontane (Arcadya) restart.
Is er soms een software update geweest ?
Reputatie 3
Badge +2
@Steve

Volgens mij niet is ( bij mij ) nog steeds versie 132v2W4 , dat was ook het eerste waar ik naar keek toen dit probleem
opdook.
( heb ADSL2+ volgens het Arcadyan modem 16mb maximaal haalbaar)
Bij ons het zelfde probleem.
Iedere dat 19.50 uur een spontane reboot.
En volgens mij ook nog een keer in de nacht. Maar daar heb ik wat minder moeite mee. Overigens postcode 5049
Hier ook al het zelfde probleem in Hoogeveen postcode 7904 bij ons altijd om 20:40 we worden er erg flauw van gaat nou al zo beetje 2 weken aan en is erg vervelend hopen dat ze snel met een oplossing komen
Reputatie 8
Badge +16
Is er eigenlijk bekend met welke firmware het misgaat en onder welke omstandigheden?

Hier draait het nu (nog) goed met 02.00.132v2W4 firmware.
Reputatie 3
Badge +2
@Franzki

Heb exact dezelfde versie firmware , (met ADSL2+ lijn ) en telkens om 17.15 treedt dit probleem op.
Modem start helemaal opnieuw op en na 1,5-2minuten heb ik weer beeld en geluid ( en wifi )
Is niet echt storend, hoop wel dat het deze week toch wel is opgelost
Reputatie 8
Badge +2
@Franzki,

Voor zover bekend kampt uitsluitend de 02.00.132v2W4 firmware hiermee..

Michael
Reputatie 8
Badge +16
Is de herstart steeds 24 uur na de laatste start? Dan helpt het misschien om het modem een keer op een ander moment te herstarten. Dan is de dagelijkse onderbreking misschien op een moment dat het minder storend is.

Het klinkt overigens als een soort watchdog functie of time-out die elke 24 uur optreedt. Misschien gekoppeld aan een bepaald type/softwareversie in de DSLAM.

Reageer