beantwoord

Verbinding tussen modem en internet valt vaak kort weg

• 31 juli 2020
  • 16 reacties
  • 235 keer bekeken

Zowel op laptops als mobieltjes als smart tv geconstateerde storingen waarbij betreffend apparaat nog steeds zegt verbonden te zijn met de experiabox  maar geen externe internet verbinding heeft. Dit kan heel kort duren maar grote gevolgen hebben. Als dit bv gebeurt terwijl ik in Facebook een bericht typ, kan ik overnieuw beginnen. Als het gebeurt terwijl ik aan een wikipedia lemma werk, merk ik er tijdens het typen niets van maar nadat ik mijn bewerking heb opgeslagen blijkt deze door een anonieme gebruiker te zijn opgeslagen terwijl ik voordat ik begon te typen wel was ingelogd. Als ik op bv de canal digitaal app een film zit te kijken, stopt de stream of springt zelfs naar het beginscherm van de app. Als ik de film dan weer opstart begint deze vanaf het begin. De meeste films mag je niet voor- of achteruit spoelen en dezelfde film 2x kijken om bij het eind te komen is ook geen pretje.

We hebben kort geleden een experia 10 gekregen omdat ik dacht dat het aan de oude experia 8 lag

icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 18 augustus 2020, 08:54

Ik lees van de monteur dat hij het probleem heeft opgelost. Heel fijn. 

Mocht er nog weer iets zijn, laat het dan vooral weten. 

Bekijk reactie

16 reacties

Het wordt steeds erger, regelmatig moet ik het modem opnieuw opstarten. Ook al een bericht op facebook achtergelaten. Hier reageert niemand, daar ook niet. Ik zie hier op dit forum verdacht veel soortgelijke klachten.

Reputatie 8
Badge +12

Hoi @maggy111, excuses voor de wat late reactie.

Ik zie dat je inmiddels reactie hebt ontvangen via Facebook. Hebben de tips geholpen? Zo niet, wil je dan het modem eens een reset geven? Zorgt dat voor verbetering? 

Nog steeds valt internet van tijd tot tijd weg, soms herstelt de verbinding vanzelf, soms moet het modem even uit en dan weer aan. Na het Facebook bericht heb ik ook met een paperclip gereset, daarna nog een storing gehad. Het enige wat ik nog niet gedaan heb is jullie bellen. Ook de kabel is al een paar keer vervangen door ongebruikte kabels. Het probleem deed zich al voor met de Experia 8. Sinds we de experia 10 hebben, zouden we sneller internet moeten hebben, speedtest geeft dat ook aan maar door de vele storingen is het een grote bron van ergernis

Reputatie 8
Badge +12

Ook het nieuwe modem zorgt dus nog niet voor een stabiele verbinding. Of in middels wel? Ik zie tot en met de 8e inderdaad verbrekingen. sindsdien niet meer. Ervaar je dat ook zo?

Wanneer het alleen WiFi is, dan wil ik je aanraden om de WiFi check eens te doorlopen. 

Vandaag inderdaad nul onderbrekingen opgemerkt, maar dat zegt niet veel. Er zijn regelmatig betere en slechtere dagen. De wifi check is al uit den treure keer op keer gedaan. Het signaal meet ik ook regelmatig, fan zie ik ook dat van al onze buren, maar die zitten ons signaal echt niet in de weg

Reputatie 8
Badge +12

Het is nog stabiel toch. De WiFi dan ook? Anders kan je het modem nog een reset geven. Dat is nog niet gebeurd zie ik. Hopelijk zorgt dat voor verbetering en valt de verbinding helemaal niet meer weg. 

Hoezo niet gereset? Tig keer aan en uit gezet, dat helpt in de regel om de verbinding te herstellen. Een paar dagen geleden zeker ten minste éénmaal met een paperclip erin geprikt. Bij het vorige modem heb ik dat zeker vaker gedaan. Of ik het bij dit modem 1x of vaker gedaan heb, weet ik niet zeker.

Reputatie 8
Badge +12

Uit en aanzetten is geen resetten. Dat is echt met de paperclip tot het lampje gaat knippern. Je geeft aan het wel gedaan te hebben, maar het is nog niet helemaal goed gegaan. Ik zie het nog niet terug namelijk. Ik wil je vragen om het nogmaals te doen. Ik hoor graag als je het gedaan hebt en hoe het daarna gaat. 

Zojuist, 15:15 gedaan, lichtje ging zeker knipperen. Onhandig dat je aan de achterzijde moet priegelen en de  voorzijde in de gaten moet houden

Rond 15:10 en rond 12:40 en ergens tussen die twee tijden in zijn er totaal 3 x korte storingen geweest waarbij de verbinding vanzelf herstelde. De eerste keer zat ik op CanalDigitaal app een film te kijken. Bij zo'n storing kun je alleen de hele film weer vanaf het begin starten. Doorspoelen kan niet. Dus de film opnieuw gestart en in het uur dat ik al gezien had radio geluisterd. Vervolgens bleek dat de film weer was vastgelopen.

Dat dit echt internet storingen zijn, hebben we vaak vastgesteld omdat dan ook direct de mobieltjes en laptops aangeven nog wel kontakt met het modem te hebben, maar niet meer met het internet.

Reputatie 8
Badge +12

Ik zie het. Nu is het gelukt. Ik ben nu wel benieuwd of je na die tijd nog weer problemen hebt ervaren. Zo ja, dan moeten we verder kijken. Kun je dan ook gelijk vertellen hoe het modem is aangesloten op het hoofdaansluitpunt? Is dat met een ronde kabel van maximaal 1,5 meter zonder splitter?

Ja hoor, vanmorgen weer geprobeerd een film te streamen, weer een crash.

De situatie in de meterkast: uit de grond komt een dikke kabel naar boven met een soort plastic knop erop. Daar komen een rood en een blauw dun draadje uit die meteen een wit vierkant doosje ingaan waar ADSL met viltstift opgeschreven staat, met zowel vier ronde gaten voor een ouderwetse telefoonstekker als een modulair contra waar de ronde grijze draad (zeker niet meer dan 1,5 meter) naar het modem inzit.

Naast dat doosje zit nog een ander doosje waar met viltstift telefoon opstaat. Daar gaat modulair de platte groene draad uit het modem in en vanuit dat doosje met een grijze draad naar de dect telefoon in de huiskamer.

verder zitten bedraad uiteraard voeding en met een CAT5 kabel een heel klein kastje voor de CV.

Halaat o @maggy111 , kun je eens een foto van de geschetste situatie plaatsen?

Reputatie 8
Badge +12

Lijkt mij goed als er eens een monteur komt kijken. Maandag 17 augustus komt hij tussen 1200-1400 uur. Ik hoor graag hoe dat bezoek verlopen is. 

Reputatie 8
Badge +12

Ik lees van de monteur dat hij het probleem heeft opgelost. Heel fijn. 

Mocht er nog weer iets zijn, laat het dan vooral weten. 

Wat de monteur gedaan heeft, ziet er keurig uit. Er heeft op een Android app een live stream de hele nacht gelopen zonder te crashen. Dat is voor het eerst in 10 jaar, hoopgevend.

Als er toch nog klachten zijn, laat ik het horen.

Reputatie 8
Badge +12

Dat klinkt helemaal super. Heel veel plezier ervan!

Reageer