beantwoord

verbinding nakijken

• 15 oktober 2012
  • 27 reacties
  • 6694 keer bekeken

Ter navolging op dit topic:

https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-and-verbinding-267/adsl2-verbinding-verhoogt-niet-automatisch-p-2601hn-f1-28419/

zou mijn verbinding ook bekeken kunnen worden, mijn snelheid blijft hangen rond de 9000kbps (down)

alvast bedankt
icon

Beste antwoord door Jelmer 15 november 2012, 12:20

@mrnatrium

Ik heb een storingsonderzoek opgestart om de snelheid van je verbinding door KPN te laten onderzoeken. Er wordt binnen 3 werkdagen contact opgenomen door KPN voor het maken van een afspraak met een monteur.

Jelmer
Bekijk reactie

27 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Wat zou je moeten halen volgens de Telfort postcodecheck?
Mijn snelheid is hiervoor rond de 12000kbps geweest op dit adres, op het moment zelfs teruggelopen naar net onder de 8000kbps, volgens de postcodecheck zou ik rond die eerste (12) moeten uitkomen
Reputatie 8
Badge +16
Het lijkt erop dat DLM je snelheid aan het verlagen is. Dat gebeurt meestal als de verbinding instabiel is. Heb je ook last van een wegvallende verbinding?
het duurt heel af en toe wat langer voor hij een site vind/laad, maar wegvallen doet hij niet volledig
is het mogelijk dat webcare hier naar kijkt?
heb de laatste dagen de DSL line status bekeken, de attainable rate downstream: schommelt tussen de 9800 en 10600 kbps, de snelheid komt echter niet hoger dan 8200kbps ik neem aan dat ik door de DLM word afgeknepen.  is hier iets aan te doen? (webcare?)
Reputatie 8
Badge +10
heb de laatste dagen de DSL line status bekeken, de attainable rate downstream: schommelt tussen de 9800 en 10600 kbps, de snelheid komt echter niet hoger dan 8200kbps ik neem aan dat ik door de DLM word afgeknepen.  is hier iets aan te doen? (webcare?)

Attainable rate schommelt niet, tenzij je de modem om de haverklap reboot/reset.
Reputatie 8
Badge +16
En als je het modem continu reset/reboot  loop je het risico dat DLM ingrijpt.
ik heb de afgelopen week het modem niet handmatig gereboot, heb er alleen ingelogd om het log te bekijken
DSL Up Time:7 days, 14 hour:18 min / System Up Time:7 days, 23 hour:37 min
attainable rate is op dit moment 9644 kbps. snelheid 8468 kbps

zou het waarderen als iemand van de telfort webcare hier naar kan kijken of dit mogelijk word veroorzaakt door de verbinding
het log van nu verteld het volgende:
DSL Up Time:8 days, 15 hour:42 minSystem Up Time:9 days, 1 hour:01 mincurrent rate downstream: 8468 kbps

DSL line test:
1e keer
attainable rate downstream: 8484kbps
2e keer
attainable rate downstream: 8984 kbps
3e keer
attainable rate downstream: 8508 kbps

helaas lijkt de attainable rate wel redelijk te schommelen (deze test zijn binnen enkele minuten gedaan)
log update voor vandaag

(nu)
DSL Up Time: 11 days, 17 hour:57 min
System Up Time: 12 days, 3 hour:15 min
current rate downstream: 8468 kbps

DSL line test:
1e keer (rond 12 uur)
attainable rate downstream: 9984kbps
2e keer (rond 14 uur)
attainable rate downstream: 8734 kbps
3e keer (rond 20 uur)
attainable rate downstream: 10017 kbps 
imiddels ruim een week verder (router staat al 3 weken onafgebroken aan), helaas nogsteeds geen reactie van Telfort.

snelheid verhoogd niet en attainable rate blijft schommelen, kunnen jullie (telfort) de lijn een keer nakijken?

op dit moment:
attainable rate downstream: 9984kbps
weer een week geen reacties, is er iemand van Telfort die hier iets over kan zeggen?

op dit moment
attainable rate downstream: 10124kbps

de verbinding wil zichzelf maar niet verhogen helaas...
Beste Telfort.

Inmiddels bijna een maand verder, mijn verbinding is nogsteeds op hetzelfde niveau terwijl de attainable rate (schommelend) toch hoger uitkomt, zou er iemand vanaf jullie kant de verbinding kunnen nakijken of in ieder geval een ractie geven?

alvast bedankt
Wat zou je moeten halen volgens de Telfort postcodecheck?

Waar vind ik die Telfort Postcodecheck. Enige dat ik vind is een check of er internet op mijn adres mogelijk is. 
Reputatie 8
Badge +16
Die dus...De waarde die je uit die check krijgt is correct
Die dus...De waarde die je uit die check krijgt is correct

Ik krijg alleen een melding 'Gefeliciteerd, er is internet mogelijk (of zoiets)' en daaronder de verschillende abonnementsvormen die op dat adres mogelijk zijn. Geen te behalen snelheid. 
En ik ben toch wel heel benieuwd, want ik had voor een overstap naar het instapabonnement bij het downloaden gemiddeld een snelheid van 5 tot 5,68 Mb en die is nu sinds ik bij overgestapt ben terug gevallen naar hooguit 4,0 Mb. 
Reputatie 8
Badge +16
En staat er toevaliig Internet Extra bij met een verwchtte download snelheid van xxMb of alleen Internet tot 20/30Mb
En staat er toevaliig Internet Extra bij met een verwchtte download snelheid van xxMb of alleen Internet tot 20/30Mb

Nee, geen extra informatie, slechts dat ik in aanmerking kom voor het instapabonnement.

Ik ben echter verder gaan zoeken en via een hele omweg bij een andere link terecht gekomen (zwaarste abonnement gekozen en dan gekeken of ik daar in aanmerking voor kom)  en daar staat waarachtig wat extra informatie. Die informatie is dat ik op mijn adres tot 4 Mb downloadsnelheid mag verwachten. Niet om over naar huis te schrijven, maar het is nu eenmaal niet anders. Wel is vreemd dat ik voor de overstap van mijn 20 Mb-abonnement naar het Instapabonnement, permanent beduidend hogere downloadsnelheid kon halen (tot 5,6 Mb) dan nu het geval is (ik zit nu op een gemiddelde van 2,5 - 3 Mb) Maar ook daar koop ik nu niets meer voor en moet ik me erbij neerleggen. Ik was voornamelijk benieuwd of anderen dat ook hebben ervaren (krijg zelf het idee dat de snelheid 'afgeknepen' wordt). 

Bedankt in ieder geval voor de reacties
Badge
@mrnatrium

Spijtig om te lezen dat de internetsnelheid is gedaald. Na het doormeten van de verbinding zie ik dat de snelheid inderdaad laag is. Graag zou ik een onderzoek willen opstarten, daarvoor heb ik wel een mobiel telefoonnummer nodig. Kun je mij deze in een privébericht toesturen?

Jelmer
Badge
@mrnatrium

Ik heb een storingsonderzoek opgestart om de snelheid van je verbinding door KPN te laten onderzoeken. Er wordt binnen 3 werkdagen contact opgenomen door KPN voor het maken van een afspraak met een monteur.

Jelmer
@mrnatrium

Jelmer

Beste Jelmer,
Inmiddels een monteur langs gehad (lijn was OK) en een nieuw vervangend modem gekregen. dit ging in eerste instantie goed na aansluiten was de snelheid 10.000 kbps+ echter nu een dag later is de snelheid terug gevallen naar nog geen 6000kbps
Badge
@mrnatrium

Ik heb de verbinding doorgemeten en zie dat de snelheid nu 10Mb down en 900Kb up is.

Jelmer
@mrnatrium

Ik heb de verbinding doorgemeten en zie dat de snelheid nu 10Mb down en 900Kb up is.

Jelmer

modem heeft zichzelf vanacht blijkbaar opnieuw opgestart met nu deze snelheden, dus top.
in ieder geval bedankt voor de moeite
Beste Jelmer,

inmiddels is de snelheid weer teruggelopen naar 8428kbps volgens mijn moden, mischien zit er toch ergens iets niet goed?

uit het modem log:
DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 1020 kbps Downstream 8428 kbps, DSL Type is ADSL_2plus
en twee dagen eerder:
DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 900 kbps Downstream 9312 kbps, DSL Type is ADSL_2plus

Reageer