Veelvuldige storingen

• 10 januari 2012
  • 5 reacties
  • 1928 keer bekeken

Sinds begin December is er zeer regelmatig storing met de internetaansluitingen in postcodegebied 4911.
Sinds vele jaren zit ik redelijk tevreden bij Telfort, maar momenteel is het echt een ramp.
De storingen duren vaak ook nog vele uren. Hedenmorgen is het weer prijs.
What's going on ?

5 reacties

Reputatie 1
Badge
Er is een storing in de omgeving van Tilburg.
Nu wordt er gemeld op de storingspagina
"Storing internet en vast bellen in verschillende locaties (voornamelijk Rotterdam)"
Over Tilburg wordt niets vermeld.

Een keer een storing kan gebeuren, maar de laatste tijd zijn het er wel erg veel.
Waar het mij om gaat: waar komen die veelvuldige storingen vandaan en wat doet Telfort eraan ?
Zijn ze bezig met het vervangen of aanpassen van onderdelen in centrales o.i.d.
Waarom melden ze dit dan niet. Ze schuiven alles onder een storing.

Laatst hebben ze hier 2 km. verderop een nieuwe glasvezelkabel gelegd van een paar honderd meter. Vanwege de werkzaamheden een hele dag geen telefoon en internet.
Op de storingspagina stond niets vermeld. Navraag bij Telfort leverde een antwoord op: Wegens een storing is de aannemer bezig met het leggen van een nieuwe kabel, dit kost even tijd.
Een praatje met de aannemer leverde op:
Voor de nieuw te bouwen woonwijk moeten er nieuwe kabels getrokken worden.
Het leggen hiervan is ruim van tevoren ingepland, zodat wij materiaal en personeel hiervoor kunnen reserveren.

De "storing" was dus geen storing, maar gewoon een vooraf ingeplande uitbreiding van het netwerk.
Telfort had hier de klanten vooraf over in kunnnen lichten.
Ik ben het hier volledig mee eens.
Telfort schuif alles af op storing en als je iets hebt ligt het altijd aan je aansluitingen.
Vroeger toen het nog Tiscali was hat ik een 20 MB verbinding die zelden uit viel maar sinds het Telfort is valt het steeds vaker uit.
Badge
Ben het hier eigenlijk niet mee eens.
Heb hier nooit last van storing of dergelijke.

Wat betreft dat internet er uit kan liggen door werkzaamheden.
Dit is wel het netwerk van kpn (enja weet dat telfort onderdeel vaan kpn is) dus kan best zijn dat hier verder niet veel tussen gecomuniceerd word.

En dan storingen worden ook vaak door de gebruiker veroorzaakt of tewel fouten thuis.

Ik wil hier niet mee zeggen dat je geen punt hebt maar dit zijn ook redenen waar het door kan komen
En wat nu als ik thuis voor dat de storingen begonnen nooit iets aan de opstelling van modem en kabels veranderd heb.
Dan ligt het dus niet aan mij.
Het ligt aan Telfort die heet mij zonder dit mede te delen op een andere lijn gezet en toen zijn de problemen ontstaan.

Reageer