Vdsl verbinding niet stabiel? Onderbroken?!

• 10 januari 2012
  • 3 reacties
  • 2209 keer bekeken

Sinds vorige week nieuwe Zyxel router. Voldoet goed. Lijn traint in op 19 mbit /vdsl. Met oude router kwam ik nooit verder dan 15 mbit/adsl2. Dus dit is een goede verbetering

Sinds vanochtend 10 uur was de verbinding ineens verbroken volgens logfile router. Dsl link down. Rond 13 uur weer verbindng op 15 mbit, om de minuut meldt hij opnieuw aan. Zie de upload snelheid alleen maar lager worden. Op 128 kbit upload is deze evrvolgens vanaf 13.30 uur stabiel. Heb om 20 uur normaal telefoongesprek kunnen voeren. Kreeg toen van ega te horen dat er vanochtend geen internet was. Op dat moment dus ook pas kunnen kijken in logfile.

Om 22 uur de router laten herstarten. Router komt nu helemaal niet meer op. Dsl link down is de enige reactie. Kan op storingspagina niks vinden, en natuurlijk is de klantenservice dicht. Hmmm, iemand ervaring met deze problematiek? Ligt dit aan de router? Of is er iets anders aan de hand. Heb wel afgelopen weekend interactieve tv aangevraagd en vandaag de bevestigingsbrief gehad. Wordt er iets aan de lijn veranderd ofzo? Dit mag toch niet ten koste gaan van de dsl link? Of is de zyxel nu al dood?

Hoor graag van iemand!

3 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Heb je een 2812 modem gekregen? Want daar hoort inderdaad meestal een omzetting naar VDSL bij.
Het lijkt erop dat daarbij iets is misgegaan...

Advies is om de helpdesk te bellen... of anders kan Webcare het misschien hier oppakken.
Klopt. De p-2812hnu-f1 gekregen. Heeft nu iets meer als een week gewerkt. Ineens begint de vdsl lijn te klapperen, en na een rese meldt hij niet eens meer aan?

DSL Up down log: WAN physical link down...

Webcare? Wasda? Klantenservice lastig als je overdag niet aanwezig bent.....
Badge +7
Klopt. De p-2812hnu-f1 gekregen. Heeft nu iets meer als een week gewerkt. Ineens begint de vdsl lijn te klapperen, en na een rese meldt hij niet eens meer aan?

DSL Up down log: WAN physical link down...

Webcare? Wasda? Klantenservice lastig als je overdag niet aanwezig bent.....

Graag ontvang ik uw postcode, huisnummer en mobiel nummer in een privé bericht zodat ik dit voor u kan uitzoeken.

Henk

Reageer