beantwoord

VDSL van slag / langzaam

• 26 maart 2018
  • 57 reacties
  • 1083 keer bekeken

Reputatie 1
Sinds een week of 3 heb ik een zeer lage snelheid van mijn vdsl lijn.
Zou de Telfoort helpdesk hier een naar willen kijken ? Het was tot voor kort 49/11 mb, nu is het al paar weken zo langzaam als 12/1,5 mb. Ik heb dit al vaker gehad, echter lijkt er nu geen oorzaak te zijn. bvd
icon

Beste antwoord door doedel001 10 juli 2018, 21:02

Dag Bart,
Als deze laatste monteur nu gelijk was gestuurd, had een boel problemen gescheeld.
De lijn is nu stabiel , met hele mooie snelheden:

Link Status Up
Showtime 90 h 17 min 5 s
Modulation Type VDSL
Actual Rate(Up/Down) 10220/55016 kbps
Attainable Rate(Up/Down) 13200/75947 kbps
Noise Margin(Up/Down) 8.9/7.8 dB
Line Attenuation(Up/Down) 4.4/12.5 dB
Output Power(Up/Down) -0.5/14.5 dBm
Data Path(Up/Down) Interleaved/Interleaved
Interleave Depth(Up/Down) 373/1167
Interleave Delay(Up/Down) 4/8 ms
INP(Up/Down) 1/3.5 symbols
Profile 17a
CRC Errors(Up/Down) 0/31
FEC Errors(Up/Down) 78/144078

Ik ben zeer tevreden nu. Dank jullie wel voor de goede zorgen !
Bekijk reactie

57 reacties

Reputatie 6
Badge +7
Heb je al geprobeerd het modem te resetten (met paperclip) ? en de kabels in je huis al gecontroleerd het belangrijkste draad is dat van je ISRA punt (KPN kastje) naar je modem.
Reputatie 1
Dag Cobus, ik heb het modem eergisteren uit en aan gedaan, reset ga ik zo even doen.
Het kabeltje heb ik eergisteren al vervangen ( wist dat nog van de vorige keer, dat die vraag zou komen )
Voor de rest zijn de kabels in huis goed, tenminste dat heeft de monteur vorig jaar aangesloten, en is niet veranderd.
Reputatie 1
Modem gereset, en de huidige waardes :
Line Status --- SHOWTIME
Trained Mode Auto PROFILE_8B

VDSL Data Rate:
Upstream Downstream
Actual Data Rate 1519 (Kbps.) 12230 (Kbps.)
Attainable Rate 7816 (Kbps.) 39682 (Kbps.)
Reputatie 6
Badge +7
Geef de DLM even de tijd, de snelheid zal nu omhoog gaan als er niks met de lijn aan de hand is.
Reputatie 1
Dag Cobus, vorige keer heb ik 6 weken gewacht zonder 1 enkele verandering. Daarna binnen 1 dag van 40/8 naar 49/11. Toen is er blijkbaar wel iets gedaan met de lijn. Vandaar dat ik dat ook vraag nu. Ik heb hier dus ook al een week of 3 last van, ik zie het dus niet 1-2-3 veranderen vanzelf. Maar we gaan het afwachten, in ieder geval bedankt voor je hulp. Ik zal berichten of er iets veranderd aan de snelheid.
Reputatie 6
Badge +7
Tja met 3 weken had je de snelheid al wel moeten halen ,misschien dat Telfort iets kan doen bv een lijn reset maar dat is dus aan Telfort dus daar zou je op kunnen wachten ze lezen namelijk alle topics mee dus komt vast wel goed vermoed ik.
Reputatie 4
Badge +6
Hi doedel001, ik zie inderdaad dat je ongeveer slechts 1/3 van je snelheid behaalt. Meestal wordt dat veroorzaakt door bedrading, een verouderd ISRA-punt of je modem. Cobus heeft je al gevraagd om de meest voor de hand liggende dingen te doen. Kun je aangeven wanneer je precies het modem hebt gereset en de DSL kabel naar het modem hebt vervangen? Hoe lang is trouwens die kabel? Hoor het graag van je 😳.
Reputatie 1
Dag Deborah, Isra punt is vorig jaar bij aanvang abonnement door monteur aangelegd. Kabel sinds eergisteren vervangen alsook modem reset. Kabel is uit de doos van laatst ontvangen modem ( ongeveer 30 cm ).
Reputatie 4
Badge +6
Laten we het dan even een week aankijken of de snelheid omhoog klimt. Mocht dat niet zo zijn, dan zorg ik ervoor dat een monteur bij je thuis langskomt!
Reputatie 1
Is goed Deborah, ik wacht het rustig af..
Reputatie 1
Hoi Deborah, geen verbetering ( zoals ik al had verwacht ) VDSL: CONNECTED
Mode: PROFILE_8B
Download: 12230 Kbps.
Upload: 1519 Kbps.
Reputatie 4
Badge +6
Hi doedel001, op afstand zie ik ook geen verbetering. Ik wil graag dat een monteur de verbinding bij je thuis onderzoekt. Zojuist heb ik een afspraak met een monteur aangemaakt. Je hoeft alleen naar 088 2000 121 te bellen voor een afspraak. Kun je ons op de hoogte houden 😳?
Reputatie 1
Dag Deborah, ik zie helaas nu pas je berichtje, ik zal maandag zsm een belletje doen met dat nr.
Ondertussen is er inderdaad helemaal niets veranderd hier.
Actual Data Rate 1519 (Kbps.) 12230 (Kbps.)
Attainable Rate 7704 (Kbps.) 39293 (Kbps.)
Ik houd je op de hoogte.
Reputatie 1
Dag Deborah, ik heb gebeld met Guidion, er is echter niets bekend daar. Zou je contact met ze op kunnen nemen ? Ik kan geen monteur laten komen zonder opdracht van Telfort.
Reputatie 1
Hallo Deborah, gebeurd er niets meer ?
Reputatie 4
Badge +6
Hoi doeldel001, ik zie inderdaad dat de opdracht niet is aangemeld. Hoe dat kan, durf ik niet te zeggen. Ik zie namelijk wel je gegevens erin staan. Zojuist heb ik de opdracht er opnieuw ingezet. Je kunt deze keer echt bellen voor een afspraak!
Reputatie 1
Hoi Deborah, nu was het wel aangekomen. Ik heb een afspraak voor volgende week woensdag, of eerder indien mogelijk. Als er iets gebeurd of veranderd laat ik het je weten. Bedankt !
Reputatie 4
Badge +6
Goed dat het gelukt is! Oke ik hoor het graag 😳.
Reputatie 1
Hallo Deborah, de monteur is geweest en heeft de kabel rechtstreeks op het modem aangesloten.
Overbodige kastjes er tussen uit gehaald dus.
De snelheid is nu VDSL: CONNECTED
Mode: PROFILE_17A ( eindelijk de 8b weg )
Download: 26025 Kbps.
Upload: 7466 Kbps.

Monteur heeft ook verzoek voor ander modem gedaan.
Nu even afwachten maar weer.
Reputatie 4
Badge +6
Hoi doedel001, bedankt voor de update!! Ja, dat is al een flinke verbetering. Oke even afwachten wat het nieuwe modem doet 😳.
Reputatie 1
Dag Deborah, nieuw modem ontvangen en aangesloten.
Dit zijn de begin waardes :
Modulation Type VDSL
Actual Rate(Up/Down) 7501/29065 kbps
Attainable Rate(Up/Down) 10872/30344 kbps

Lijkt nog niet erg op de waardes die ik 2 maand geleden had. ( 49/11 Mbit/s )
Reputatie 4
Badge +6
hoi doedel001, het nieuwe modem lijkt inderdaad niet de oplossing. Zojuist heb ik mijn technische collega's gevraagd om de verbinding naar je woning te controleren. Ik zie namelijk dat de buren in je straat ook geen maximale snelheid behalen. Mogelijk moet er iets in de wijkcentrale aangepast worden. Ik kom hier op terug! 😳
Reputatie 1
Dag Deborah, ik kreeg een sms dat ik een monteur kon inplannen, wat ik gedaan heb voor morgen.
Ik neem aan dat door jullie gedaan is, en dat wat ik heb ingeplanned heb niet nodig was ?

Zodoende kom ik erachter dat mijn mailadres voor het forum niet meer klopt. Zou jij dat willen veranderen ? ( dit kan ik zelf niet ) Het eindigd nu op.casa, daar mag je .cloud van maken als je wilt.
Ik wacht wel even af wat het allemaal wordt. Alvast bedankt.
Reputatie 1
Dag Deborah,
Monteur is nu in de centrale bezig geweest en wederom bij mij thuis.
Het bleek dat de vorige monteur toch nog een foutje had gemaakt.

Nu zijn de beginwaardes beter :
Actual Rate(Up/Down) 7473/41510 kbps
Attainable Rate(Up/Down) 9696/43040 kbps

Nu maar weer afwachten. 🆒
Reputatie 4
Badge +6
Hi doedel001,

Fijn dat je snelheid weer een stuk hoger is. De monteur die gisteren is langs geweest is een andere monteur die ook aanpassingen in de centrale kan doen. Ik lees inderdaad dat de eerste monteur de bedrading voor je ISRA-punt niet goed heeft aangesloten. Dit ga ik aan de monteur terugkoppelen.

Oke de waardes zien er beter uit! Even afwachten inderdaad of het nog klimt naar de 50 Mb/s!

Je e-mailadres voor het forum heb ik trouwens aangepast.

Reageer