beantwoord

VDSL: disconnected

• 22 maart 2017
  • 15 reacties
  • 765 keer bekeken

Reputatie 1
Sinds gister is ons internet instabiel, af en toe viel het uit voor een paar minuten. Sinds vanavond 8 uur is het helemaal gestopt. Het broadband lampje staat uit en op de pagina van de routrr (xperia v8) staat VDSL: disconnected

Al geprobeerd:
- resetten router (via pc en achterop de router)
- vervangen telefoonstekker + kabel
- soms nadat ik de internet stekker opnieuw aansluit knippert het broadband lampje een paar keer.
- als ik het aansluitingspunt openschroef ziet het er zo uit als op de foto: klopt het dat er wel een blauw maar geen bruin kabeltje naar beneden loopt?

Hiervoor hebben we langer dan een jaar geen problemen gehad
icon

Beste antwoord door robvanderg 28 maart 2017, 10:27

Maandag is de monteur alsnog langsgekomen, en heeft de telefoon contactdoos vervangen. Heb sinds toen geen problemen meer gehad.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Er zit behoorlijk wat oxidatie op de contacten dus voorzichtig schoonmaken, normaal gesproken zit er een blauwe en rode draad in het aansluitpunt of is de bruine draad wellicht roodachtig bruin
Reputatie 8
Badge +19
Dat blauwe kabeltje is doorgelust naar de EB-aansluiting (extra bel) en werd vroeger gebruikt om een tweede belsignaal te activeren.
Het is raadzaam om dat kabeltje te verwijderen, maar het zal naar verwachting je verbindingsprobleem niet oplossen.
En verbinding die steeds langzamer wordt en op enig moment definitief wegvalt heeft een andere oorzaak.
Heb je al op de storingspagina gekeken..?
Reputatie 8
Badge +19
Als de kabeltjes, ongeacht de kleur, tot nu toe voor een goed werkende verbinding hebben gezorgd zal dat het probleem niet zijn.
Op hoger gelegen verdiepingen in een flat of stapelbouw worden vaker andere kleuren uit de grondkabel gebruikt omdat andere kleurcombinaties in gebruik zijn door lager en hoger gelegen etages.
De witte spray op de contacten zijn zo te zien een restant van een eerdere verfbeurt van de muur.

Kan je eens op de statuspagina van de modem kijken of er een verandering heeft plaatsgevonden in je snelheid..?
Je bent wellicht overgezet op een VDSL-verbinding (al dan niet met vectoring) en de hogere frequentie hiervan t.o.v. ADSL kan bij een wat brakke bekabeling voor problemen zorgen.
Reputatie 1
- er zijn geen storingen in de buurt (er zijj helemaal geen storingen volgens de telfort site)
- de spray is inderdaad verf, is er niet zo makkelijk voorzichtig af te halen
- ik heb de blauwe kabel ertussenuitgehaald
- Voor zover ik weet had ik al vdsl
- Vanochtend werkte het weer even, maar binnen een half uur was de verbinding weer weg.
- De 2 fotos zijn dus van het moment dat het werkte en vlak daarvoor
Reputatie 8
Badge +19

- Voor zover ik weet had ik al vdsl

Dat geloof ik, maar is het je niet opgevallen dat je uploadsnelheid nu zo hoog is..?
Of was je hiervan al op de hoogte..?
Deze snelheid haal je alleen op een VVDSL-verbinding, dat is Vectoring-VDSL, en kan de snelheden verdubbelen door ruisonderdrukking toe te passen op de lijn.
Deze techniek is echter véél gevoeliger voor verstoringen als de bekabeling niet volledig in orde is.

Ik denk dat Telfort je hiermee verder moet helpen...

FYI... kijk eens op onderstaande site hoe je verbinding er volgens KPN voorstaat.
En deel als het mogelijk is een screenshot.

https://netco-fpi-info.fourstack.nl
Reputatie 1
Het is mij inderdaad niet opgevallen dat mijn upload erg hoog is. Weet eigenlijk ook niet wat het eerst was.
Reputatie 8
Badge +19
Telfort kan e.e.a. nazien in hun systeem, en dus ook of en zo ja, wanneer je zou zijn overgezet.
Maar daarmee is je probleem nog niet opgelost dus als een webcare-medewerker meeleest... graag jullie visie... 😉
Reputatie 1
Telfort kan e.e.a. nazien in hun systeem, en dus ook of en zo ja, wanneer je zou zijn overgezet.
Maar daarmee is je probleem nog niet opgelost dus als een webcare-medewerker meeleest... graag jullie visie... ;)

Leest er nog een webcare-medewerker mee?
Reputatie 8
Badge +2
Hallo Rob,

Welkom op het forum van Telfort!

Jammer dat de stabiliteit van de verbinding ineens te wensen over laat. Dat kan inderdaad anders.

Ik zie dat mijn collega's zojuist metingen hebben uitgevoerd, kan het kloppen dat je inmiddels telefonisch contact hebt gehad? Zo ja, wat is er daar precies uitgekomen? (ik zie nog geen logbestanden namelijk)

Hoor graag van je.
Reputatie 1
Heb inderdaad vanavond (8 uur) telefonisch contact gehad; morgen komt er een monteur langs
Reputatie 8
Badge +2
Hi Rob,

Goed nieuws! Houd je me op de hoogte?

Zie je reactie tegemoet.
Reputatie 1
De monteur heeft afgebeld, hij zij dat er sprake was van een storing in mijn buurt en dat het vanaf vandaag weer opgelost moet zijn (vanochtend had ik inderdaad internet) . maar de internet verbinding is helaas al weer verbroken. Ga morgen weer proberen te bellen.
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Rob,

Dat schiet lekker op zeg. Zit inmiddels meer schot in de zaak?

Hoor het graag van je.
Reputatie 1
Maandag is de monteur alsnog langsgekomen, en heeft de telefoon contactdoos vervangen. Heb sinds toen geen problemen meer gehad.
Reputatie 8
Badge +2
Hi Rob,

Heel fijn nieuws dat je deelt! Dat zie ik graag uiteraard.

Mocht je nog iets kwijt willen, laat je dit dan weten in een nieuw topic?

Hier gaat nu een slotje op.

Wil je feedback geven op hoe ik je heb geholpen? Doe dat dan hier of knip en plak de link in mijn handtekening in de adresbalk van je browser.