beantwoord

VDSL activeren, ik heb nog ADSL

Corrie23
Inmiddels zijn de werkzaamheden in de wijk al weer even afgerond. Er zijn zelfs al aanbieders die zogenaamd getestte hoge snelheden beloven.

Wanneer wordt mijn verbinding omgezet naar VDSL?

Ik heb al tijden een 40Mbit/s abonnement echter haal ik nog altijd maar 10Mbit/s.
Het modem is nog een oud Zyxel modem maar deze kon 6 jaar geleden ook al VDSL, dat was namelijk de verbinding op het vorige adres.

Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid.
icon

Beste antwoord door Cindy - Telfort 6 december 2017, 20:31

Hoi Corrie, welkom op het forum! Ik heb direct even gekeken op je adres en ik zie dat er alleen ADSL beschikbaar is op je adres met 12Mbit/s. De snelheid die je haalt wijkt daar niet veel vanaf. Waar heb je gelezen dat je VDSL kunt krijgen bij ons?

Bekijk reactie

14 Reacties

Cindy - Telfort
Reputatie 3
Hoi Corrie, welkom op het forum! Ik heb direct even gekeken op je adres en ik zie dat er alleen ADSL beschikbaar is op je adres met 12Mbit/s. De snelheid die je haalt wijkt daar niet veel vanaf. Waar heb je gelezen dat je VDSL kunt krijgen bij ons?
Corrie23
Er zijn onlangs werkzaamheden geweest aan het KPN netwerk, om dat deels te vervangen door glasvezel. Telfort maakt hier gebruik van het KPN netwerk.
Op de KPN site is te lezen dat de werkzaamheden zijn afgerond.
Er is ook al een andere aanbieder (ik weet niet of ik de naam moet noemen) die VDSL op mijn adres aanbied.
Waarom Telfort dan niet?
nelly jacoba
Reputatie 5
Wat zegt deze site over jouw postcode?
https://telfort-fpi-info.fourstack.nl
Corrie23
Dankjewel,
Deze site zegt dat er een upgrade gepland staat op 15 december.
Gaat dat verder automatisch of moet telfort daar nog (virtuele) knoppen voor om zetten?
nelly jacoba
Reputatie 5
Ik zou die site in de gaten houden, en als daar de hogere snelheid wordt aangegeven in dit topic vragen hoe je aan de nieuwe snelheid kan komen. Waarschijnlijk wordt het een nieuw jaarcontract.
De genoemde datum is niet heilig, dus regelmatig even checken.
Cindy - Telfort
Reputatie 3
Hoi Corrie, houd het zelf even in de gaten rondom 15 december. Als je dan even aan de bel trekt, dan kijk ik met je mee wat er voor nodig is om om te zetten en hoe het met het contract zit. Is dat een idee? :)
Corrie23
Jammer dat het niet automatisch kan, maar ik zal het in de gaten houden
Enterprise
Reputatie 5
Corrie23 schreef:

Jammer dat het niet automatisch kan, maar ik zal het in de gaten houden

Een provider mag niet zomaar eenzijdig je snelheid en abonnementsvorm (oud 40 Mbps abo) wijzigen.
Dit gaat gepaard met wijzigingen in prijs en voorwaarden en het is niet vanzelfsprekend dat een klant dat wil.
Zoiets gebeurd dus op aanvraag en in overleg...
Cindy - Telfort
Reputatie 3
Een goede aanvulling, dank @Enterprise :).
Corrie23
Ik geloof graag dat dat zo zou moeten werken.
Echter, heb ik andere ervaring daarin als het men zo uitkomt. Er is door de jaren heen geregeld wat aan cijfertjes veranderd zonder dat ik daar (afgezien van een notificatie) aan te pas ben gekomen.
We wachten af ;-)
Cindy - Telfort
Reputatie 3
Hoi Corrie, wat is er veranderd aan de cijfertjes? Die opmerking kan ik niet helemaal plaatsen. Als je daar opheldering over wilt, dan hoor ik het graag van je :).
Kees-Jan
Reputatie 4
Als je bedoeld dat je in de loop van de afgelopen jaren méér bent gaan betalen zónder dat je abonnement gewijzigd is dan klopt dat.
Maar daar zijn wel degelijk aankondigingen vanuit Telfort door verstuurd...
Cindy - Telfort
Reputatie 3
Ja, die worden aangekondigd inderdaad ieder jaar. Als je daar vragen over hebt, stel ze gerust!
Corrie23
Ik begrijp de genoemde veranderingen prima. Wat ik niet begrijp is waarom ik voor de VDSL aansluiting een ander abonnement nodig heb, aangezien ik mijn (VDSL) abonnement van mijn vorige adres heb mee verhuisd hier naartoe waar dan hetzelfde modem overgegaan is op ADSL.

Wat ik met cijfertjes bedoel was inderdaad deels de zoveel-jaarlijkse verhoging van maandlasten. Maar ook ben ik begonnen op mijn vorige adres met een 20Mbit VDSL verbinding, beloofd en ontvangen. na verhuizen werd dat dus een 10-12Mbit ontvangen ADSL verbinding voor hetzelfde bedrag + verhuiskosten. Het is door de jaren heen automagisch geupgrade naar een 30Mbit abo en later naar een 40Mbit abo. De geleverde verbinding is echter nog altijd 10-12 Mbit.
Waarom ik het jammer vind, is dat blijkbaar het aanpassen van de contractuele voorwaarden wel zonder mijn ingrijpen/aangeven plaats kan vinden maar het aanpassen van de ontvangen snelheid dan weer niet. Als ik de tweede reactie van Cindy zo mag begrijpen...

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)