beantwoord

Vast IP adres invoeren in Android TV box

• 24 april 2018
  • 4 reacties
  • 1394 keer bekeken

Dit vertelde de medewerker in de chat gisteren;
Daar ga ik van uit! Wat ze dan moeten doen is je Android box vanuit het modem een vast IP-adres toewijzen.
Als je dat vertelt is het zo geregeld!

Echter, dit wordt niet ondersteund, daar moest ik mee naar het forum toe gaan.

Dit is de volgorde van invoeren, in mijn android box; het onderstaande is wat jullie mij door hebben gegeven, maar het werkt niet.
UTP kabel verwisseld werkt ook niet. Andere poort in de modem werkt ook niet. Er is aan de voorkant vd box in het display te zien dat de box verbonden is met de vaste kabel en ook in beeld op mijn tv bij instellingen staat verbonden. Alleen wanneer ik op de browser click of youtube, dan doet die het niet.
Willen jullie mij stap voor stap doorgeven wat ik onderstaand moet invullen, dus geen suggesties zoals hieronder, maar de juiste invulgegevens alstublieft?

-IP adres; 77.173.54.25 of 192.168.2.206
-Gateway; 192.168.2.254 of als dit niet lukt 195.241.77.55
-Lengte van de netwerkprefix vb.32
-DNS 1; 192.168.2.254 idem als gateway of als dit niet lukt 195.241.77.55
-DNS 2; 8.8.4.4
Heb een paar foto's meegestuurd in de volgorde van invoeren en een foto van hoe die in de router te zien is en met welk IP adres.
MAC adres is; c4:2f:ad:35:13:85
Waar vind ik Netmask instelling? 255.255.255.0

Dankjewel alvast
icon

Beste antwoord door Wieger DB 24 april 2018, 16:30

Hoi en260352, je geeft aan dat je een vast IP-adres wilt invoeren voor je Android TV box. Het scherm wat je toont is van je Windows PC. Hiervoor moet je in je router zijn. Een van onze vaste bezoekers, Babylonia, heeft eerder een mooie uitleg geschreven over het instellen van een vast IP adres. Die uitleg vind je op deze link.
Bekijk reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Hoi en260352, je geeft aan dat je een vast IP-adres wilt invoeren voor je Android TV box. Het scherm wat je toont is van je Windows PC. Hiervoor moet je in je router zijn. Een van onze vaste bezoekers, Babylonia, heeft eerder een mooie uitleg geschreven over het instellen van een vast IP adres. Die uitleg vind je op deze link.
Dankjewel voor je reactie Wieger, maar de foto die ik gemaakt heb, betreft een T95Zplus Android tv box, met Android 6.0 erop en niet Windows. Maar wellicht kan ik wel iets met jouw tip, echter heb ik een V10 modem.
Als iemand nog meer tips geeft over hoe ik het stap voor stap in mijn tvbox kan invoeren, zoals ik dat eerder heb gedaan met een Telfort medewerker aan de telefoon, heel graag?
Alle tips zijn welkom 🆒
Reputatie 8
Met de instellingen in de Android TV-box laat je die op "IP-adres verkrijgen via DHCP" staan.
Naar ik vermoed gewoon de default waarden zoals het "af fabriek" is aangeleverd. ---> Tenslotte kun je via WiFi direct je eigen WiFi netwerk kiezen om connectie met internet te maken. Zie YouTube filmpje. Dat impliceert reeds een DHCP setting. Dat is prima zo. Daarmee zou je al interconnectie moeten hebben. Vaste IP's leg je verder beter vast in de modem/router in jou geval de Experia Box V10.

Hoe je dat doet, volg de aanwijzingen voor een V10:
https://forum.telfort.nl/randapparatuur-272/problemen-met-verbinding-en-chromecast-na-wissel-oude-modem-naar-v10-66817#post560128
Reputatie 8
Badge +9
Met de instellingen in de Android TV-box laat je die op "IP-adres verkrijgen via DHCP" staan.
(Naar ik vermoed gewoon de default waarden zoals het "af fabriek" is aangeleverd).
Vaste IP's leg je beter vast in de modem/router in jou geval de Experia Box V10.

Dat is in het eerdere topic hierover (dubbelpost dus) al eens uitgelegd maar die informatie blijkt niet 'te pakken'... :8

https://forum.telfort.nl/internet-267/router-eperiabox-v10-instellen-73253

Reageer