beantwoord

Vanaf het begin onstabiel internet en tv

  • 22 oktober 2017
  • 35 reacties
  • 568 keer bekeken

Goedemiddag,

Vanaf het begin ervaar ik onstabiel internet en tv. De router resetten heeft geen zin.
Soms blijft het internet een paar uur werken en de tv ook, maar meerdere keren per dag valt alles weg en het kan tot een uur duren eer het weer werkt.
Ik heb een experia box V8 en heb hier al een nieuwe voor gekregen, de problemen blijven echter hetzelfde. Toen ik bij KPN zat had ik geen problemen. Als ik de oude experia box van KPN aansluit blijft heb ik wel stabiele tv, maar geen internet. De oude experia box van KPN is een V9.
Kan het zijn dat de experia V8 box niet geschikt is voor mijn adres? Ik woon in Dordrecht.

De groeten,

Michèl
icon

Beste antwoord door Tetje 3 november 2017, 19:28

Dag Stephen,

Zojuist is de monteur langs geweest, gisteren konden ze blijkbaar niet komen van Guidion.
Het is inderdaad geconstateerd dat er een probleem is. Hij kon echter niks doen, denkt dat ik misschien een nieuwe kaart in de centrale nodig heb. Daar was iedereen om vijf uur al niet meer aanwezig.
De glasvezel lijn doormeten was niet mogelijk volgens hem.
Terwijl de monteur aanwezig was begon de modem de modem weer rood te knipperen.
De monteur heeft toen de glasvezel aansluiting schoon gemaakt met een speciaal tooltje en toen werd het lampje weer groen.
Als ik van het weekend weer storing heb moet ik hem een sms sturen vertelde hij.

De groeten,

Michèl
Bekijk reactie

35 reacties

In principe zou de EB 8 geschikt moeten zijn. Het kan echter zijn dat ook deze een defect heeft. Het betreft een dsl aansluiting?
Heb je de Isra al gecontroleerd op corrosie en een zo kort mogelijke kabel tussen isra en de EB en deze vervangen.
Hallo Galdor,
Ik heb een glasvezel aansluiting, deze had ik ook al toen ik bij KPN zat.
Ik heb er nu al de tweede Experia Box V8 van Telfort er tussen zitten, maar geen verbetering. De tweede box zit er nu zo'n 3 maanden tussen, dus het kan ook niet zijn dat die nog steeds aan het updaten is.
Net weer de router gereset, nu lijkt het weer een beetje te werken, kan alleen niet de bedoeling zijn dat ik dit een paar keer per dag moet doen. Heb hem gisteren gereset en vandaag weer.

Dit zie ik zo'n beetje elke dag in mijn router...

10/22/2017 17:03:37 DHCP Client: [ths]Could not find DHCP daemon to get information
10/22/2017 17:03:34 DHCP Client: [ths]Send Request, Request IP=84.81.51.105
10/22/2017 17:03:33 sending ACK to 192.168.2.1
10/22/2017 17:03:33 sending OFFER to 192.168.2.1
10/22/2017 17:02:06 sending ACK to 192.168.2.4
10/22/2017 17:00:56 192.168.2.4 Admin login success
10/22/2017 16:58:34 DHCP Client: [ths]Receive Ack from 84.81.51.1,Lease time=600
10/22/2017 16:58:34 DHCP Client: [ths]Send Request, Request IP=84.81.51.105
10/22/2017 16:58:31 DHCP Client: [ths]Send Request, Request IP=84.81.51.105
10/22/2017 16:58:28 DHCP Client: [ths]Send Request, Request IP=84.81.51.105
10/22/2017 16:58:25 DHCP Client: [ths]Send Request, Request IP=84.81.51.105
10/22/2017 16:58:25 DHCP Client: [ths]Receive Offer from 84.81.51.1
10/22/2017 16:58:25 DHCP Client: [ths]Send Discover
10/22/2017 16:58:22 DHCP Client: [ths]Send Discover
10/22/2017 16:58:21 DHCP Client: [ths]Could not find DHCP daemon to get information
10/22/2017 16:58:18 DHCP Client: [ths]Send Discover
10/22/2017 16:58:15 DHCP Client: [ths]Send Discover
10/22/2017 16:58:12 DHCP Client: [ths]Send Discover
10/22/2017 16:58:09 DHCP Client: [ths]Send Discover
10/22/2017 16:58:08 DHCP Client: [ths]Could not find DHCP daemon to get information
10/22/2017 16:58:05 DHCP Client: [ths]Send Discover
10/22/2017 16:58:02 DHCP Client: [ths]Send Discover
10/22/2017 16:57:59 DHCP Client: [ths]Send Discover
10/22/2017 16:57:56 DHCP Client: [ths]Send Discover
10/22/2017 16:57:55 DHCP Client: [ths]Could not find DHCP daemon to get information
10/22/2017 16:57:52 DHCP Client: [ths]Send Discover
10/22/2017 16:57:49 DHCP Client: [ths]Send Discover
10/22/2017 16:57:46 DHCP Client: [ths]Send Discover
10/22/2017 16:57:43 DHCP Client: [ths]Send Discover
10/22/2017 16:57:42 DHCP Client: [ths]Could not find DHCP daemon to get information
10/22/2017 16:57:39 DHCP Client: [ths]Send Discover
10/22/2017 16:57:36 DHCP Client: [ths]Send Discover
10/22/2017 16:57:33 DHCP Client: [ths]Send Discover
10/22/2017 16:57:30 DHCP Client: [ths]Send Discover
10/22/2017 16:57:29 DHCP Client: [ths]Could not find DHCP daemon to get information
10/22/2017 16:57:26 DHCP Client: [ths]Send Discover
10/22/2017 16:57:23 DHCP Client: [ths]Send Discover
10/22/2017 16:57:20 DHCP Client: [ths]Send Discover
10/22/2017 16:57:17 DHCP Client: [ths]Send Discover
10/22/2017 16:57:16 DHCP Client: [ths]Could not find DHCP daemon to get information
10/22/2017 16:57:13 DHCP Client: [ths]Send Discover
10/22/2017 16:57:10 DHCP Client: [ths]Send Discover
10/22/2017 16:57:07 DHCP Client: [ths]Send Discover
10/22/2017 16:57:04 DHCP Client: [ths]Send Discover
10/22/2017 16:57:03 DHCP Client: [ths]Could not find DHCP daemon to get information
10/22/2017 16:57:00 DHCP Client: [ths]Send Discover
10/22/2017 16:56:57 DHCP Client: [ths]Send Discover
10/22/2017 16:56:54 DHCP Client: [ths]Send Discover
10/22/2017 16:56:51 DHCP Client: [ths]Send Discover
10/22/2017 16:56:50 DHCP Client: [ths]Could not find DHCP daemon to get information
10/22/2017 16:56:47 DHCP Client: [ths]Send Discover
10/22/2017 16:56:44 DHCP Client: [ths]Send Discover
10/22/2017 16:56:41 DHCP Client: [ths]Send Discover
10/22/2017 16:56:38 DHCP Client: [ths]Send Discover
10/22/2017 16:56:37 DHCP Client: [ths]Could not find DHCP daemon to get information
Reputatie 8
Wissel de etnetkabel tussen NT-glasvezelkastje en router eens uit voor een andere exemplaar.
Daarna:
- haal de stroom even van het glasvezelkastje af, en schakel die weer in.
- reset de Experia Box met een omgevouwen paperclip in het resetgaatje achter in de router, door die circa 10 seconden vast te houden, totdat de ledlampjes van status wisselen en je een klik hoort. Laat de resetknop dan los.

Biedt dat geen soelaas dan Telfort een monteur laten aansturen, en het zaakje laten controleren.
Heb deze kabel al eens uit gewisseld, geen verschil. Met de CAT 6 kabel van KPN en de CAT 5 van Telfort.
Inderdaad ik reset de router met een paperclip, dit heeft soms effect, meestal maar voor even of helemaal niet.
Ik ben ervan overtuigt dat het aan de V8 router ligt aangezien ik met de V9 router van KPN er geen last van had. Heb 3 maanden geleden om de nieuwe V10 router gevraagd, was beloofd, maar niet gekregen.
Ga er morgen weer om bellen.
Heb na eerdere gesprekken met de klantenservice al gevraagd om mijn contract te ontbinden maar dit was niet mogelijk, dan zou ik de rest van mijn contract moeten betalen. Telfort heeft een leveringsplicht en die komt die niet na. Als er binnen een week niks gebeurd ga ik mijn contract juridisch laten ontbinden, ik ben het zat.
Reputatie 8
Zoals ik aangaf:
Biedt dat geen soelaas dan Telfort een monteur laten aansturen, en het zaakje laten controleren.

Met twee routers van Tledort die het niet doen, denk ik dat het probleem ergens anders ligt, en moeten zij gewoon het zaakje komen doornemen om tot een goed werkende connectie te komen. Juist bij glasvezel zou dat uitermate stabiel en strak moeten zijn.

Tenminste dat is mijn ervaring, ongeacht of het om een Experia Box V8 gaat, een ZyXEL 2812 of een Experia Box V10. (Ondanks dat ik hier de V10 heb liggen, heb ik standaard de V8 aangesloten).
Een V8 zou het prima moeten doen.
Mogelijk is de vervangende V8 niet 100%. Webcare zal deze dan nog een keer moeten vervangen.
Het is al 4 maanden ellende, heb dit allemaal al geprobeerd.
Ben zeeman van beroep, de afgelopen 3 maanden zat ik op zee.
Terwijl ik ik op zee zat kreeg ik wel dagelijks meerdere emails dat mijn internet er uit ligt. Ja heb hier een programma voor.
Heb alle kabels al vervangen, het enige wat nog niet geprobeerd is het type router.
Er was mij een nieuwe beloofd, maar nog steeds na 3 maanden niet gekregen.
Als ik mijn oude KPN router (V9) inplug heb ik wel tv, geen internet.
volgens mij ligt het gewoon puur aan de router
Reputatie 8
Dat het niet werkt is duidelijk. Weer "zelf" gaan aanmodderen met weer een andere router in de hoop dat het daarmee is opgelost, is niet de juiste insteek om het opgelost te krijgen, want je moddert al 4 maanden ermee aan. En dat blijft op die manier alleen nog langer voortduren.

De enig juiste manier is Telfort bewegen een monteur te sturen en de hele mikmak door te nemen.
Maar met mijn oude V9 router van KPN heb ik wel stabiele tv.
Ik modder er niet 4 maanden mee, ik modderde er 1 maand mee en toen was me van alles beloofd. Onder andere een nieuwe router die ze naar mijn ouders zouden sturen. Is niet gebeurd.
Ik ben 3 maanden niet thuis geweest omdat ik zeeman ben. Ik werk op een schip.
En ik ben na 3 maanden thuis gekomen en het is nog steeds dezelfde ellende
Reputatie 8
Vandaar om er rigoreus in één keer mee af te rekenen, en te stellen dat ze een monteur langs moeten sturen met reserve glasvezelkastje, stroom adapters, bekabeling, routers en alles wat verder nodig mocht zijn bij de hand en dat ze niet weg mogen voordat alles 100% werkt.

Als je gaat uitvaren, buurvrouw of buurman die monteur laten ontvangen.
ik ga morgen maar weer bellen zoals ik als eerder zei, dit is ook niet goed voor mijn hart
Je hebt wel je modem met een korte kabel aan het originele isra punt?
Je kan ook hier op webcare wachten. Heb je in ieder geval continuïteit in de support.
Reputatie 8
Glasvezel werkt niet met een "ISRA" punt.
(Even inlezen in het draadje).
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Michèl, welkom op het forum! Wat vervelend dat je al geruime tijd internet ervaart met glasvezel. Ik zie dat je contact hebt gehad met de klantenservice en jij morgen of woensdag een V10 modem ontvangt. Laat je dan even weten of de problemen zijn opgelost? Zo niet, dan zal ik een monteur aansturen.
Dag Stephen,

Bedankt voor je reactie.
Er is inderdaad een nieuwe router onderweg.
Ik zal laten weten hoe het afgelopen is.

De groeten,

Michèl
Dag Stephen,

Heb de nieuwe V10 router geïnstalleerd. Er is enige verbetering.
Internet valt nog steeds geregeld weg maar tv blijft het nu wel doen.
Als het internet wegvalt knippert het internet lampje rood. Als ik het menu van de router open zie ik dan dat ik geen WAN IP adres heb.
Aangezien de tv het wel blijft doen is de bekabeling naar mijn huis en router volgens mij dus in orde.
Lijkt er meer op dat het probleem dus bij Telfort zit.

De groeten,

Michèl
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Michèl, bedankt voor je reactie. Betreft het alleen bekabeld internet of WiFi? Indien het WiFi betreft valt deze uit op alle apparaten of op 1 apparaat? Ik kijk uit naar jouw reactie.
Dag Stephen,

Al het internet stopt ermee, zowel bedraad als draadloos.
Zoals in beide afbeeldingen te zien raakt de modem het WAN IP adres kwijt.
Als dit gebeurd gaat ook het rode lampje voor internet op mijn modem knipperen.
Reputatie 8
Gezien je nu met een nieuwe router vergelijkbare problemen hebt, ligt het daar dus niet aan.
Ofwel is IMO nog steeds het advies geldig, zoals gegeven in mijn eerdere reactie < HIER >
Begint er meer op te lijken dat Telfort de capaciteit te kort komt voor het aantal klanten dat ze heeft.
Vandaag valt net als gisteren rond de klok van 8 's avonds weer de hele boel uit. Wel erg toevallig...
Reputatie 8
Begint er meer op te lijken dat Telfort de capaciteit te kort komt voor het aantal klanten dat ze heeft.
Ik denk niet dat je storingen daar ook maar enigszins mee te maken zouden kunnen hebben.
Achterliggend wordt namelijk van het KPN netwerk gebruik gemaakt. Toch een van de peilers van de Nederlandse internet netwerk giganten. (Hoe vervelend ouderwets/conservatief en snobistisch je zo'n organisatie ook zou mogen vinden).

Maar wat je nu omschrijft wel heel typisch "rond de klok van 8 's avonds".
Had je nog niet eerder aangegeven.
Vraag ik me het volgende af. Heb je toevallig een "slimme meter" in de buurt van je router??

Zie het volgende draadje:
https://forum.telfort.nl/wifi-269/slimme-meter-stoort-tv-signaal-71359

(Afgezien dat ik vind dat er gewoon een monteur moet komen om het zaakje op te lossen. Je bent nu al veel te lang aan het klooien met glasvezel voor iets wat "normaal gezien" eigenlijk uiterst stabiel is).
Ik heb inderdaad een slimme meter, maar had deze ook al toen ik ik nog bij KPN zat.
Bij KPN heb ik nooit last gehad van het wegvallen. Nu net is mijn router weer normaal begonnen te knipperen. Kan me niet voorstellen dat een slimme meter de oorzaak kan zijn aangezien deze er natuurlijk niet 3 uur lang erover doet om de gegevens te verzenden. Immers toen ik bij KPN zat had ik er geen last van en had toen ook al glasvezel.
Maar het is niet alleen het draadloze wat wegvalt, ook het bedraadde gedeelte. Kan me niet voorstellen dat een slimme meter zoveel inductie levert dat het bedraadde er ook storing van ondervindt.
Maar het gebeurd meerdere keren per dag, maar elke avond tijdens primetime is het sowieso raak dat ik zonder verbinding zit.
Het waren een fantastische 40 minuten, maar de boel ligt er weer uit...

Reageer