beantwoord

Van oud naar nieuw glas gegaan, snelheid te laag

  • 17 januari 2019
  • 24 reacties
  • 295 keer bekeken

Reputatie 1

En zoals eerder gevraagd, wat levert een snelheidsmeting op, als je een PC bekabeld rechtstreeks aan de Experia Box koppelt, en dus niet achter je tweede router. Dit om na te gaan of het probleem reeds in het stuk t/m de Experia Box ligt, of pas in het traject erna.Zodra het me lukt, ga ik dat proberen. Het resultaat koppel ik hier terug.

Groet, Allwheels


Mijn vriend is net langs geweest. kabel van PC rechtstreeks aan Experia Box gekoppeld.
Niets verandert. Snelheid is nog steeds 50/60. Ik had bij XMS 100/100

Admin: Eigen topic voor je vraag aangemaakt en afgesplitst
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 18 januari 2019, 17:52

Hallo @allwheels, Alexandra is vandaag vrij, op haar verzoek heb ik de situatie vandaag voor je bekeken. Wat me als eerste is opgevallen is dat ik op verschillende plekken ook verschillende snelheden zie staan. Administratief gezien, wat jij ook in de Mijn Telfort ziet staan, is 100/100 geactiveerd. Aan de technische kant staat echter de snelheid als 50/50 actief, waardoor je dat haalt bij een speedtest. Om dit uit te laten zoeken en recht te zetten heb ik een melding doorgezet naar de specialisten. Zij zullen daarvoor ook contact met je opnemen. Als wij er meer over horen, zal @Alexandra - Telfort of ik dit hier ook met je delen!
Bekijk reactie

24 reacties

Dat lijkt dan toch een verkeerd profiel te zijn als dit bij glasvezel ook van toepassing is.
Reputatie 8
Badge +10
Hi allwheels, niet fijn dat je niet de juiste snelheid haalt. Om je zo goed mogelijk te kunnen helpen heb ik een eigen topic voor je vraag aangemaakt.

Ik lees in het andere topic dat je al wat tips van andere forumgebruikers gekregen hebt. Zodoende dat je ook bekabeld je snelheid gemeten hebt. En ik begrijp dat je onlangs van de oude naar de nieuwe glasvezelverbinding bent gegaan. Klopt dit allemaal?

Hoe is het modem op dit moment aangesloten? Heb je al dingen geprobeerd om de snelheid te verhogen, en zo ja, wat precies? Heb je bijvoorbeeld ook het modem al helemaal gereset?
Reputatie 2
Hi allwheels, niet fijn dat je niet de juiste snelheid haalt. Om je zo goed mogelijk te kunnen helpen heb ik een eigen topic voor je vraag aangemaakt.

Waarom gaat het hier dan verder?
Reputatie 2
Oh sorry dit is het andere topic
Reputatie 1
Hi allwheels, niet fijn dat je niet de juiste snelheid haalt. Om je zo goed mogelijk te kunnen helpen heb ik een eigen topic voor je vraag aangemaakt.

Ik lees in het andere topic dat je al wat tips van andere forumgebruikers gekregen hebt. Zodoende dat je ook bekabeld je snelheid gemeten hebt. En ik begrijp dat je onlangs van de oude naar de nieuwe glasvezelverbinding bent gegaan. Klopt dit allemaal?

Ik heb vanaf het begin een glasvezelverbinding van XMSNET gehad. Een 100/100 verbinding. XMSNET is overgenomen door KPN. In eerste instantie bleef alles het zelfde. Nieuwsgroepen bleven bereikbaar, e-mail adressen bleven prima functioneren en de tv was in zowel analoog als DVB-C (SD kwaliteit) aanwezig. Het eerste dat veranderde was dat de nieuwsgroepen uitgeschakeld werden. Een aantal jaren later waren er problemen met de e-mailadressen. Mijn hoofd e-mailadres functioneerde niet meer. Dat heeft Bart opgelost.

Onlangs is de Guidion monteur langs geweest. Hij heeft het XMSNET glasvezelkastje verwijderd en een nieuw KPN glasvezelkastje geplaatst (en uiteraard een Xperiabox). Mijn bestaande router heeft hij aangesloten op een van de poorten van de Xperiabox. Ik heb die wifi van de Xperiabox uitgeschakeld (om conflicten met de wifi van mijn router te voorkomen). Tot dusver functioneren al mijn apparaten prima (behalve uiteraard de tv, want die ben ik nu ook kwijt).Voor de zekerheid gecontroleerd of ik nog steeds een 100/100 verbinding heb. Dat blijkt niet het geval. Ik heb nu een 50/60 verbinding.

Hoe is het modem op dit moment aangesloten? Heb je al dingen geprobeerd om de snelheid te verhogen, en zo ja, wat precies? Heb je bijvoorbeeld ook het modem al helemaal gereset?


Het modem is gereset door de Guidion monteur.
Je gebruikte dus geen itv ofwel geen Amino bij XMS kreeg je dus los van het itv signaal wel dvb via glasvezel zonder tv abonnement? Heb je wel alles in 1 zou je toch recht op een ontvanger moeten hebben.
Reputatie 8
Voor de zekerheid gecontroleerd of ik nog steeds een 100/100 verbinding heb.
Dat blijkt niet het geval. Ik heb nu een 50/60 verbinding.

Ik vermoed dat de snelheid naar 100/100 Mbps niet in "Mijn Telfort" is ingeschakeld. Dat is namelijk een extra service over het standaard pakket heen, wat je maandelijks kunt aanpassen.
Die optie zou je zelf moeten inschakelen.
Als dit al ingebruik was lees onderdeel van het abonnement had dit bij de omzetting geactiveerd moeten worden niet zelf achteraf. Tenzij er sprake is van een eigen actie bij de omzetting.
Reputatie 8
Doorgaans zijn de losse maandelijks in te stellen zaken van een abonnement, niet vooraf ingesteld bij het aangaan van een contract. Vergelijk bijv. ook het apart huren van films, instellingen als blokkeren bij telefonie om naar buitenlandse nummers te bellen e.d.

Niet complexer maken dan het is. @allwheels kan gewoon even in "Mijn Telfort" controleren of het is ingesteld. Indien niet, alsnog doen, en het is opgelost.
Reputatie 1
Doorgaans zijn de losse maandelijks in te stellen zaken van een abonnement, niet vooraf ingesteld bij het aangaan van een contract. Vergelijk bijv. ook het apart huren van films, instellingen als blokkeren bij telefonie om naar buitenlandse nummers te bellen e.d.

Niet complexer maken dan het is. @allwheels kan gewoon even in "Mijn Telfort" controleren of het is ingesteld. Indien niet, alsnog doen, en het is opgelost.


Hallo Babylonia,

Ik heb in "mijn Telfort" gekeken. Daar staat heel helder in dat ik een 100/100 verbinding heb.


Groet, @allwheels
Ik heb vanaf het begin een glasvezelverbinding van XMSNET gehad. Een 100/100 verbinding.
ik lees hier toch duidelijk dat @allwheels dit al afnam dus stond dit al aan en hoort dit gewoon door Telfort weer aangezet te worden. Deze hele vraag had bij een juiste gang van zaken niet eens gesteld hoeven worden.

Als het zelf aangezet moet worden gaat dit extra kosten en dat kan niet de bedoeling zijn voor een extra die al actief was en al voor wordt betaald.

Op de oude propositie werkte alles net iets anders daar was dit niet maandelijks uit of aan te zetten.
Reputatie 1

Ik heb vanaf het begin een glasvezelverbinding van XMSNET gehad. Een 100/100 verbinding.
ik lees hier toch duidelijk dat @allwheels dit al afnam dus stond dit al aan en hoort dit gewoon door Telfort weer aangezet te worden. Deze hele vraag had bij een juiste gang van zaken niet eens gesteld hoeven worden.

Als het zelf aangezet moet worden gaat dit extra kosten en dat kan niet de bedoeling zijn voor een extra die al actief was en al voor wordt betaald.

Op de oude propositie werkte alles net iets anders daar was dit niet maandelijks uit of aan te zetten.


Hallo Galdor,

Ik had 100/100 bij XMSNET. Volgens "Mijn Telfort" heb ik nog steeds 100/100. Maar uit de speedtest (ook van KPN) komt 50/60.

Groet Allwheels
Precies jij hoeft niks aan te zetten dit moet bij Telfort gebeuren vrij simpel.
Als je dit bedraad meet zit het daar fout.
Reputatie 8
As het in "Mijn Telfort" inderdaad wel als actief staat ingesteld, moet het natuurlijk wel geleverd worden. Is daar in ieder geval ook helderheid over. Nu Telfort zelf aan zet.
Reputatie 8
Badge +11
Hallo @allwheels, Alexandra is vandaag vrij, op haar verzoek heb ik de situatie vandaag voor je bekeken. Wat me als eerste is opgevallen is dat ik op verschillende plekken ook verschillende snelheden zie staan. Administratief gezien, wat jij ook in de Mijn Telfort ziet staan, is 100/100 geactiveerd. Aan de technische kant staat echter de snelheid als 50/50 actief, waardoor je dat haalt bij een speedtest. Om dit uit te laten zoeken en recht te zetten heb ik een melding doorgezet naar de specialisten. Zij zullen daarvoor ook contact met je opnemen. Als wij er meer over horen, zal @Alexandra - Telfort of ik dit hier ook met je delen!
Dus wat ik al dacht een fout bij de omzetting van oud naar nieuw glas.
Reputatie 1
Hallo @allwheels, Alexandra is vandaag vrij, op haar verzoek heb ik de situatie vandaag voor je bekeken. Wat me als eerste is opgevallen is dat ik op verschillende plekken ook verschillende snelheden zie staan. Administratief gezien, wat jij ook in de Mijn Telfort ziet staan, is 100/100 geactiveerd. Aan de technische kant staat echter de snelheid als 50/50 actief, waardoor je dat haalt bij een speedtest. Om dit uit te laten zoeken en recht te zetten heb ik een melding doorgezet naar de specialisten. Zij zullen daarvoor ook contact met je opnemen. Als wij er meer over horen, zal @Alexandra - Telfort of ik dit hier ook met je delen!

Hallo Jasper en Alexandra,

Ontzettend bedankt voor je bericht. Bedankt voor de analyse en het doorzetten van de melding.

Er is weer hoop!

Groetjes, Allwheels
Reputatie 8
Badge +10
Goedemorgen, geen probleem, dat doen we graag voor je 🙂 De Technische Dienst is ermee bezig zie ik. Zo gauw ik updates heb, laat ik het je weten!
Reputatie 1
Goedemorgen, geen probleem, dat doen we graag voor je 🙂 De Technische Dienst is ermee bezig zie ik. Zo gauw ik updates heb, laat ik het je weten!

Bedankt.
Reputatie 8
Badge +10
Hi Allwheels, ik heb een update voor je in de tussentijd. De Technische Dienst is er druk mee bezig om je snelheid, die ergens in de administratie op 50/50 is blijven hangen te wijzigen naar 100/100. Zo gauw het afgerond is, laat ik het je weten!
Reputatie 1
Hi Allwheels, ik heb een update voor je in de tussentijd. De Technische Dienst is er druk mee bezig om je snelheid, die ergens in de administratie op 50/50 is blijven hangen te wijzigen naar 100/100. Zo gauw het afgerond is, laat ik het je weten!

Bedankt voor de informatie. Ik vond het ook al lang duren.

Groeten, allwheels
Reputatie 1
Hi Allwheels, ik heb een update voor je in de tussentijd. De Technische Dienst is er druk mee bezig om je snelheid, die ergens in de administratie op 50/50 is blijven hangen te wijzigen naar 100/100. Zo gauw het afgerond is, laat ik het je weten!

Ik heb gemerkt dat mijn probleem opgelost is! De snelheid is weer terug op 100/100.

MORAAL: als je overgezet bent naar Telfort, ALTIJD je snelheid testen met een speedtest.

Groet allwheels
Mooi dat het weer klopt ik zou zeggen bij elke verandering van provider naar provider en binnen de provider.
Reputatie 8
Badge +10
Goedemorgen Allwheels, super dat je verbinding het doet zoals het hoort 🙂 Ik zie ook dat de melding bij de Technische Dienst nu afgerond is, mijn collega daar contact met je over heeft gehad, en dat je snelheid aangepast. Dankjewel voor je terugkoppeling hier. Je weet ons te vinden als we iets voor je kunnen doen.

Reageer