beantwoord

Van Internet Standaard naar Internet Extra

• 24 juni 2015
  • 10 reacties
  • 618 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Sedert een aantal jaren beschik ik over het Internet Standaard abonnement (30 Mbit/s Down & 3 Mbit/s Up), waarbij ik echter niet hoger kom dan 12 Mbit/s Down en 1 Mbit/s Up.
Vandaag een KPN-monteur op bezoek gehad i.v.m. uitgevallen ADSL-verbinding (bleek losse kabel in wijkkast te zijn), welke dit keurig heeft hersteld.
Volgens monteur blijkt mijn connectie geschikt voor Vector VDSL, waarbij ik aanzienlijk hogere snelheden zou moeten kunnen halen.
Modem (P2812HNU-1F) blijkt inderdaad te staan ingesteld op ADSL2 (DSL-lampje is oranje), terwijl dit in principe ook VDSL kan zijn (DSL-lampje moet dan groen branden).
Uit andere forum-discussies zou ik kunnen afleiden dat Telfort dit standaard invoert: https://forum.telfort.nl/nieuws-251/vectoring-vdsl-telfort-38205.
Welke stappen dien ik te ondernemen om over te worden gezet van ADSL naar (V)VDSL, zodat ik ook de snelheid kan bereiken (30 Mbit/s) welke in principe bij het Internet Standaard Abonnement hoort ?

Bij voorbaat hartelijk dankend.:)
Martin.
icon

Beste antwoord door mepmoes 6 juli 2015, 14:02

Vanmorgen (maandag) overgezet VVDSL: met fraaie Up- en downloadspeeds, geheel conform de belofte.
Hier word ik dus vrolijk van !:$
Nogmaals dank aan de betrokken Telfort-medewerkers.
Martin.
Bekijk reactie

10 reacties

İk zou dit ook graag geregeld willen hebben, dus naar VVDSL, hoe kan ik dit regelen?

Staat gewoon in het topic:
Inmiddels telefonisch contact gehad met Telfort: they made me an offer i couldn't refuse.....

😳
Reputatie 1
İk zou dit ook graag geregeld willen hebben, dus naar VVDSL, hoe kan ik dit regelen?
Reputatie 8
Badge +2
@mepmoes,

Top! Hier doe ik het voor; een tevreden, blije klant die geheel volgens planning geniet van de geboden diensten. :)

Veel plezier!

Michael
Reputatie 1
Badge
Vanmorgen (maandag) overgezet VVDSL: met fraaie Up- en downloadspeeds, geheel conform de belofte.
Hier word ik dus vrolijk van !:$
Nogmaals dank aan de betrokken Telfort-medewerkers.
Martin.
Reputatie 8
Badge +2
@mepmoes,

De ZyXEL is hier zeker voor geschikt. Oplevering voor VVDSL staat gepland voor 06-07. :)

Michael
Reputatie 1
Badge
Thanx🆒
@Michael-Telfort: ik ga ervan uit dat mijn huidige modem (Zyxel P-2812HNU-F1) hiervoor geschikt is, en ik dus niet hoef te wachten op een eventueel nieuw modem.
Martin.
Reputatie 8
Badge +2
@mepmoes,

Wat fijn dat je zo te spreken bent over de geleverde service; dat klinkt me als muziek in de oren! De verbinding wordt inderdaad omgezet naar VVDSL. Meestal gaan hier een aantal werkdagen overheen. Ik houd het voor je in de gaten en koppel het terug zodra ik zie dat de order is afgerond.

Fijn weekend!

Michael
Reputatie 1
Badge
Inmiddels telefonisch contact gehad met Telfort: they made me an offer i couldn't refuse.....
Connectie wordt over 1 week omgezet naar VDSL, waarbij snelheid zal oplopen van 12 Mbit/s naar 30 Mbit/s.
Aangezien ik al 9 jaren tevreden (Tiscali)Telfort-klant ben, voor een amazing bedrag.
Complimenten alle betrokken telfort-medewerkers voor de keurige afhandeling; hier kan het bedrijf met de grote Z een voorbeeld aan nemen !

Martin🆒
Reputatie 1
Badge
Hartelijk dank Tuut-tuut voor je snelle respons.
Uit het bericht waarvan ik de link heb toegevoegd in mijn oorspronkelijke vraag wordt gesteld dat er in principe niets gedaan hoeft te worden :

Om als klant van Telfort gebruik te gaan maken van vectoring hoef je in principe niets te doen. Telfort maakt gebruik van het KPN netwerk en onze klanten profiteren daarom direct mee van deze vernieuwingen. Als jouw straatkast wordt geüpgraded zullen we je daarover uiterlijk 2 weken van te voren informeren. Als hierdoor een sneller abonnement of Interactieve TV op jouw adres leverbaar is geworden, wordt je ook daarover geïnformeerd. Indien nodig ontvang je van ons kosteloos een geschikt modem.

Mijn huidige abonnement loopt automatisch door, dus ik weet niet of ik kan "overstappen" van Internet Standaard naar Internet Standaard ?
Martin
Reputatie 8
Badge +16
In je Mijn Telfort kan je zelf je contract verlengen waarbij je kan overstappen naar een VDSL verbinding.

Reageer