beantwoord

Van Concepts ICT naar Telfort Glasvezel

• 1 september 2013
  • 13 reacties
  • 4714 keer bekeken

Badge
Hallo,

Wij zijn van plan om van ons oude concepts glasvezel contract/abonnement de overstap te maken naar telfort glasvezel.
Wat is de snelste en makkeljikste manier om dit te doen?

Moet ik gewoon via de website een nieuw abbonement aanvragen en dan wachten, en als het aangegeven wordt mijn huidge Concepts opzeggen?
Of gaat dit automatisch omdat dit een 'interne' overstap is? Alvast Bedankt!
icon

Beste antwoord door Peer1 16 januari 2014, 16:10

@abaggie,

De migratie van Concepts naar Telfortglasvezel zijn in volle gang. Alle klanten worden in kleine groepen overgezet. Zodra voor jou bekend wordt wanneer ook jij naar Telfort gaat krijg je hierover een brief. Uiterlijk eind maart moet iedereen een brief hebben gehad met de migratie datum.

Heb ik je zo voldoende geïnformeerd?

Peer
Bekijk reactie

13 reacties

Reputatie 1
Badge +2
Ik zou op de site kijken wat je wilt en dan je terug laten bellen. Meest heb je dan binnen een kwartier een medewerker aan de lijn.
Badge
Zojuist telefonisch contact gehad met een van de medewerkers.

Daar mijn situatie uitgelegd en toen werd mij geadviseerd om te wachten op een brief die 2-3-.. maand op zich kan laten wachten.
Maar aangezien het contract wat we nu hebben erg oud is en alles wat er nu geboden wordt meer mogelijkheden biedt. Heb ik eigenlijk geen zin om lang te wachten en het snel(ler) geregeld hebben. Maar volgens de medewerker is nu overstappen minder handig/probleemloos dan wachten op een brief van telfort.

Kan iemand mij meer vertellen hierover?
(Regio: Deventer)
Badge
@ abaggie

Momenteel is het niet mogelijk een ‘interne’ overstap uit te voeren zonder consequenties zoals downtime. Echter zijn we druk bezig met het migratieproject. Alle klanten worden daar van op de hoogte gebracht, zodra het voor jou gaat spelen ontvang je van ons een brief. Dit project, om alle klanten over te zetten naar Telfort, gaat een aantal maanden in beslag nemen. Dus ik kan geen exacte datum geven wanneer jouw pakket over gaat naar Telfort. Meegaan in deze migratie is de makkelijkste manier, je hoeft dan nl zelf niets te doen.
Excuses voor de verwarring.

Marion
Badge +2
Kortom; eerder over kan wel, maar dan zal je wrs een korte periode zonder internet komen te zetten en heb je opnieuw eenmalige kosten...
@Marion
Graag kom ik vanuit ons burgerinitiatief VughtopGlasvezel in contact met je om het overstappen naar Telfort glasvezeldiensten vlekkeloos te laten verlopen.
Ik hoor van bestaande glasvezel abonnees dat overstappen gepaard gaat met een geruime tijd (4 tot 6 weken) zonder diensten zitten. Dit moet toch beter kunnen.
Hoe kunnen we dit vorm geven?
Welke partijen zijn hiervoor nodig? KPN-ITNS wellicht?
Wat kan ons initiatief hierin betekenen?
MvG,
Martain Spierings, Vughtopglasvezel
Web: www.vughtopglasvezel.nl
Twitter: @vughtopglas
Badge +2
@Marion
Graag kom ik vanuit ons burgerinitiatief VughtopGlasvezel in contact met je om het overstappen naar Telfort glasvezeldiensten vlekkeloos te laten verlopen.
Ik hoor van bestaande glasvezel abonnees dat overstappen gepaard gaat met een geruime tijd (4 tot 6 weken) zonder diensten zitten. Dit moet toch beter kunnen.
Hoe kunnen we dit vorm geven?
Welke partijen zijn hiervoor nodig? KPN-ITNS wellicht?
Wat kan ons initiatief hierin betekenen?
MvG,
Martain Spierings, Vughtopglasvezel
Web: www.vughtopglasvezel.nl
Twitter: @vughtopglas

Volgens mij is Telfort bezig per 1 januari niet meer dergelijke 'downtime' te hebben (ongeacht de plaats). Dan zou je daarna in de lokale Telfort Winkel (Den Bosch) eea aan kunnen vragen.

In de tussentijd is overstappen in 2 stappen mogelijk; glasvezel eerst naar Telfort ADSL zetten, daarna dat in Telfort Glas over laten zetten.

Wellicht kan Marion je verder over jouw verzoek meer vertellen.
Badge
@ vuchtopglasvezel

Op dit moment is overstappen zonder downtime nog niet mogelijk.
We zijn druk bezig met KPN ITNS en bijna alle glasvezel providers een migratie traject te starten. Wanneer deze gereed is, is nog niet bekend. Op dit moment zijn we nog in testfase. In de toekomst is het mogelijk om in elk gebied naadloos over te stappen.
Op gebieden van WGDO (Reggefiber) is migratie al een tijd mogelijk.

Tevens worden alle klanten van Concepts zonder downtime gemigreerd naar een Telfort order.
Hartelijk dank voor jouw aangeboden hulp.

Marion
@ vuchtopglasvezel

Op dit moment is overstappen zonder downtime nog niet mogelijk.
We zijn druk bezig met KPN ITNS en bijna alle glasvezel providers een migratie traject te starten. Wanneer deze gereed is, is nog niet bekend. Op dit moment zijn we nog in testfase. In de toekomst is het mogelijk om in elk gebied naadloos over te stappen.
Op gebieden van WGDO (Reggefiber) is migratie al een tijd mogelijk.

Tevens worden alle klanten van Concepts zonder downtime gemigreerd naar een Telfort order.
Hartelijk dank voor jouw aangeboden hulp.

Marion

Dank je wel voor je antwoord, Marion.

Ik hoop snel te horen over de vorderingen in het migratie traject en vooral hoe vanuit elke glasvezelaanbieder naar een andere glasvezelaanbieder zonder 'downtime' kan worden overgestapt. Want dat is met een glasvezelnetwerk toch uiteindelijk de bedoeling; concurrentie door meerdere aanbieders op het netwerk en keuze mogelijkheid voor abonnees. Daarbij moet het dus mogelijk zijn om vlekkeloos (binnen één dag) over te stappen als de voorbereidingen ervoor getroffen zijn.

Kan ik zelf ook in contact komen met KPN ITNS om eens van gedachten te wisselen?
In Vught zijn immers veel glasvezelabonnees.

MvG,
Martain Spierings
Burgerinitiatief VughtopGlasvezel
Badge
@ vuchtopglasvezel

Helaas kan ik je geen telefoonnummer geven van KPN ITNS. Onze contacten gaan via het interne systeem.

Zoals ik eerder aangaf zijn onze migratie trajecten op dit moment in een testfase. Zodra deze zijn afgerond, wat hopelijk op korte termijn is, worden deze ook gebruikt zodat de klanten zonder down time over kunnen.

Marion
@ vuchtopglasvezel

Helaas kan ik je geen telefoonnummer geven van KPN ITNS. Onze contacten gaan via het interne systeem.

Zoals ik eerder aangaf zijn onze migratie trajecten op dit moment in een testfase. Zodra deze zijn afgerond, wat hopelijk op korte termijn is, worden deze ook gebruikt zodat de klanten zonder down time over kunnen.

Marion

Dank je voor je antwoord, Marion.

Als initiatief in Vught blijven we dit op de voet volgen.

MvG,
Martain Spierings
Badge
Schopje,

Is er inmiddels al wat vooruitgang geboekt met het internoverzetten? We zijn ongeveer 3 maand verder maar het is nog vrij onduidelijk (weing informatie) wanneer de overzetting plaatsvind. 
Badge
@abaggie,

De migratie van Concepts naar Telfortglasvezel zijn in volle gang. Alle klanten worden in kleine groepen overgezet. Zodra voor jou bekend wordt wanneer ook jij naar Telfort gaat krijg je hierover een brief. Uiterlijk eind maart moet iedereen een brief hebben gehad met de migratie datum.

Peer
Badge
Bedankt voor je reactie peer, iniedergeval een datum. Als het niet sneller kan, dan wacht ik op de brief. Alvast bedankt

@abaggie,

Peer

Reageer