beantwoord

V8 modem valt vaak uit

  • 4 juni 2018
  • 7 reacties
  • 205 keer bekeken

Het modem verlies vaak zijn connectie waardoor het internet geregeld uitvalt. Ik heb het gistermorgen een tijdje bijgehouden en het was niet werkbaar. Het gaat om een aansluiting op een sportpark waardoor ook de kassa en de pin uitvalt.

We hebben vorige week een nieuwe V8 modem aangesloten omdat de oude ook elke keer uitviel, maar helaas geen verbetering. Het lijkt erger te worden zodra de modem wat zwaarder wordt belast.

Het is heel wisselend, maar hier een overzichtje van de zondagmorgen:

06/03/2018 12:45:45 DSL Media Down !
06/03/2018 12:41:42 DSL Media Up !
06/03/2018 12:39:48 DSL Media Down !
06/03/2018 12:37:30 DSL Media Up !
06/03/2018 12:35:57 DSL Media Down !
06/03/2018 12:35:08 DSL Media Up !
06/03/2018 12:33:23 DSL Media Down !
06/03/2018 12:33:02 DSL Media Up !
06/03/2018 12:31:24 DSL Media Down !
06/03/2018 12:30:30 DSL Media Up !
06/03/2018 12:28:31 DSL Media Down !
06/03/2018 12:28:18 DSL Media Up !
06/03/2018 12:26:24 DSL Media Down !
06/03/2018 12:12:06 DSL Media Up !
06/03/2018 12:10:27 DSL Media Down !
06/03/2018 12:10:13 DSL Media Up !
06/03/2018 12:08:34 DSL Media Down !
06/03/2018 12:08:20 DSL Media Up !
06/03/2018 12:06:49 DSL Media Down !
06/03/2018 12:06:21 DSL Media Up !
06/03/2018 12:04:48 DSL Media Down !
06/03/2018 12:02:57 DSL Media Up !
06/03/2018 12:01:23 DSL Media Down !
06/03/2018 12:00:29 DSL Media Up !
06/03/2018 11:58:37 DSL Media Down !
06/03/2018 11:58:17 DSL Media Up !
06/03/2018 11:56:23 DSL Media Down !
06/03/2018 11:55:10 DSL Media Up !
06/03/2018 11:53:32 DSL Media Down !
06/03/2018 11:53:11 DSL Media Up !
06/03/2018 11:51:36 DSL Media Down !
06/03/2018 11:50:25 DSL Media Up !
06/03/2018 11:48:50 DSL Media Down !
06/03/2018 11:48:26 DSL Media Up !
06/03/2018 11:46:33 DSL Media Down !
06/03/2018 10:36:36 DSL Media Up !
06/03/2018 10:34:30 DSL Media Down !
06/03/2018 10:33:33 DSL Media Up !
06/03/2018 10:31:38 DSL Media Down !
06/03/2018 10:17:42 DSL Media Up !
06/03/2018 10:11:52 DSL Media Down !
06/03/2018 09:44:03 DSL Media Up !
06/03/2018 09:40:50 DSL Media Down !
06/03/2018 09:39:03 DSL Media Up !
06/03/2018 09:37:10 DSL Media Down !
06/03/2018 09:32:29 DSL Media Up !
06/03/2018 09:30:34 DSL Media Down !
icon

Beste antwoord door Babylonia 6 juni 2018, 11:26

Aansluiting op een sportpark. Lijkt me ergens in het buitengebied redelijk ver van een centrale.
Wat geeft de volgend postcode check aan welke snelheid je zou kunnen krijgen?
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/

Ten aanzien van bekabeling, lees de volgende reactie + vervolgreacties:
https://forum.telfort.nl/internet-267/mijn-verbinding-valt-weg-lampjes-vallen-uit-op-modem-67836#post561505

En wat tegenwoordig meer en meer meespeelt, wat niet aan de buitenkant van kabels is te zien:
https://forum.telfort.nl/internet-267/problemen-met-telfort-alles-in-1-68951/index7.html#post598468
Bekijk reactie

7 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Vervang de aansluitkabel van max 150 cm vanaf ISRA naar het modem eens, als de huidige kabel langer en geen afgeschermde cat 5 of 6 kabel is dan zit daar het probleem.
Er is 1,5 geleden een monteur geweest die nieuwe kabel heeft meegebracht (hielp helaas niet), vorige week nieuwe modem ontvangen (V8, zou eigenlijk een V10 komen maar was niet op voorraad blijkbaar) met de hoop dat het probleem zou zijn opgelost maar in tegendeel.

Hopelijk komt er nu een V10 modem die volgens de monteur wat stabieler zou moeten zijn. Alle bedrading is al vervangen, dus kan eigenlijk alleen de modem nog zijn lijkt me.
Reputatie 8
Badge +17
Het modem beleid bij Telfort is dat als een V8 modem wordt vervangen dat je een V8 krijgt en dus geen V10 dat is alleen weggelegd voor nieuwe klanten.
De V8 is overigens een prima modem en eerlijk gezegd denk ik dat het niet aan je modem ligt
Reputatie 6
Badge +7
Hoi hapseboys1, welkom op het forum en wat jammer om te lezen dat je problemen ervaart. Heb je de pin bekabeld of draadloos aangesloten? Ook ik wil je vragen om de kabel te vervangen. Zo kunnen we uitsluiten of het daaraan ligt, of toch aan je modem. Ik sluit me bij jimny aan dat ik niet verwacht dat het in je modem zit, daar een wissel ervan niet geholpen heeft.

@jimny; dank voor het toelichten van het modembeleid.
Reputatie 8
Aansluiting op een sportpark. Lijkt me ergens in het buitengebied redelijk ver van een centrale.
Wat geeft de volgend postcode check aan welke snelheid je zou kunnen krijgen?
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/

Ten aanzien van bekabeling, lees de volgende reactie + vervolgreacties:
https://forum.telfort.nl/internet-267/mijn-verbinding-valt-weg-lampjes-vallen-uit-op-modem-67836#post561505

En wat tegenwoordig meer en meer meespeelt, wat niet aan de buitenkant van kabels is te zien:
https://forum.telfort.nl/internet-267/problemen-met-telfort-alles-in-1-68951/index7.html#post598468
Reputatie 3
Badge +4
Hi hapseboys1,

Ik zag je topic vandaag voorbij komen en vroeg me af hoe het op dit moment gaat met je verbinding en of je iets hebt gehad aan de tips die Babylonia noemde. Heb je op dit moment nog steeds dezelfde problemen? Heb je een andere kabel geprobeerd? Ik hoor het graag zodat we met je kunnen meedenken voor een passende oplossing!

Reageer