beantwoord

V10 modem, welke software versie

• 20 december 2018
  • 10 reacties
  • 1431 keer bekeken

Reputatie 1
beste mensen
vandaag als nieuwe klant bij telfort gekomen

nu is mijn vraag welke software hoort er in het v10 modem te zitten / of te komen
er zit nu Software versie V1.01.01T01.9 in
is dit de aller nieuwste software
ik dacht dat het nu V3.xxxx moest zijn

mvg,
jan
icon

Beste antwoord door Enterprise 20 december 2018, 22:20

Versie V1.01.01T01.9 is inderdaad de meest recente firmwareversie.
Waarom het V3 zou moeten zijn mag je eventueel eens uitleggen...
Bekijk reactie

10 reacties

Reputatie 8
Badge +10
Versie V1.01.01T01.9 is inderdaad de meest recente firmwareversie.
Waarom het V3 zou moeten zijn mag je eventueel eens uitleggen...
Reputatie 1
beste,
dat ben ik wel eens tegengekomen betreffende wifi problemen met het v10 modem afgelopen jaar bij verschillende providers
Reputatie 8
Badge +10
beste,
dat ben ik wel eens tegengekomen betreffende wifi problemen met het v10 modem afgelopen jaar bij verschillende providers

Verschillende providers gebruiken verschillende eigen versienummers om misverstanden te voorkomen.
Deze wijken ook meestal af van de versienummers die de fabrikant ze oorspronkelijk meegeeft.
De firmware is in de meeste gevallen ook niet uitwisselbaar of op dezelfde modem van een andere provider te gebruiken.
Reputatie 8
Badge +11
Hallo Jan, welkom op het Telfort forum! Je hebt inderdaad de meest recente software die er is. Als er een nieuwe versie beschikbaar komt zal die automatisch geïnstalleerd worden. Als je het modem reset zal daarbij ook automatisch de nieuwste versie geïnstalleerd worden 🙂
Reputatie 1
bedankt Jasper
Reputatie 1

is "V1.01.01T01.9” nog steeds de meest recente versie?

Zo niet, hoe kan ik updaten?

Reputatie 8
Badge +8

is "V1.01.01T01.9” nog steeds de meest recente versie?

Zo niet, hoe kan ik updaten?

Hallo @ger1986 , dit is nog steeds de meest recente versie.

Een eventuele update gebeurt automatisch.

Het modem een fabrieksreset geven zorgt voor een geforceerde update, dan worden de meest recente klantgegevens en software gedownload.

Reputatie 1

allememagies , een jaar of meer verder en nog geen nieuwe software update ??, wifi is 1 grote ellende bij dit v10 modem 1 betonnen vloertje wifi weg op zolder. op nog geen meter afstand !!!

keuken / achter tuin is al een 50-75 procent minder 

word tijd voor een update of een goede gratis wifi versterker van telfort/kpn of een beter modem

wat meer voor de hand ligt met een antenne er op. of een aansluiting voor een wifi antenne

internet snelheid is ook niet om over naar huis te schrijven , mag ook wel eens wat aan gedaan worden .

mvg, jan

De KPN klanten hebben al wel een update van hun v10 of de Telfort klanten die ook krijgen na de migratie is maar de vraag.

De zolder op een meter van de v10? Zit daar niet een etage tussen? Juist die betonnen vloer met bewapening en mogelijk een Laminaat vloer met een onderlaag met aluminium is de doodsklap voor elk wifi signaal.

Op wifi gebied is de v10 tot nu toe de betere ten opzichte van de v8 en v10A. Een externe antenne hoeft niet veel verbetering te geven als de modem/router in een meterkast zit opgesloten.

De door Telfort/KPN verstrekte modem/routers hebben enkel interne antenne's.

Wat voor aansluiting heb je en wat komt er bedraad binnen?

@jan van der linde , straks bij KPN kun je kiezen voor een beter modem, de Fritzbox voor extra euro's per maand of een eigen modem die je naar gelang zelf kan kopen, misschien moet je daarvoor de daadwerkelijke overstap naar een KPN product maken.

Wees blij met de V10, dit is, raar gezegd, het beste modem wat Telfort heeft gehad van de laatste types, de V10a, de opvolger is een mindere op dat gebied.

Reageer