V10: alleen interne netwerktoegang voor verbonden apparaten

• 23 januari 2020
  • 9 reacties
  • 151 keer bekeken

Is het mogelijk de Experia Box v10 zo in te stellen, dat geconnecte devices alleen gebruik kunnen maken van het interne wifi-netwerk, maar dat ze niet “naar buiten toe” mogen communiceren?

Admin: titel ingekort i.v.m. overzichtelijkheid en topic naar juiste categorie verplaatst

9 reacties

Reputatie 8
Badge +16

Je modem deelt via DHCP de netwerkgegevens uit naar de aangesloten devices. Je zou kunnen kijken of je bij DHCP-instellingen een ongebruikt ip-adres kunt meegeven voor de default gateway, Zodra een device dan naar het internet wil, raakt hij de weg kwijt omdat de gateway niet bestaat.

Reputatie 8
Badge +16

Waarom wil je voorkomen dat er contact met “ buiten” wordt gemaakt..?

Als je de verbinding naar het IS/RA punt verbreekt (stekkertje er uit) kan niets meer met het internet communiceren maar voor onderling verkeer verandert er niets.

Je hebt dan alleen geen internet meer, geen TV, geen bellen… Maar wel je abonnementskosten, een los routertje kopen lijkt me dan praktischer.

De v10 is niet zo geavanceerd daar zijn bijna semi profesionele oplossingen voor nodig.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @soepah, met de Experia Box V10 kan je dit inderdaad niet instellen. Waarvoor wil je het op die manier instellen? Misschien zijn er andere mogelijkheden om wat je wilt in te stellen.

Waarom wil je voorkomen dat er contact met “ buiten” wordt gemaakt..?

Omdat ik niet precies weet wat het device communiceert naar “buiten” toe. Aangezien een verbinding binnen het interne wifi netwerk voldoende is, wil ik het contact met “buiten” verbreken vanuit privacy oogpunt.

Hoi @soepah, met de Experia Box V10 kan je dit inderdaad niet instellen. Waarvoor wil je het op die manier instellen? Misschien zijn er andere mogelijkheden om wat je wilt in te stellen.

Wat jammer. Ik had graag bij de firewall instellingen gekund, dit kon bij de V8 nog wel. 

Binnen de software van de (smart)devices zelf kan ik geen instellingen aanpassen om de communicatie met internet te verbreken. Aangezien de devices alleen via m'n V10 het internet op kunnen, had ik graag het smartdevice in de firewall van de V10 geblokkeerd voor externe internettoegang.

Hallo @soepah , wat voor soort ‘smartdevice’ is het en is het betreffende device niet van binnenuit te blokkeren voor internet?

We weten natuurlijk te weinig, heeft het bewuste smart device een verbinding met het internet nodig? Een los wifi toegangspunt zonder draad verbinding is dan mogelijk een optie. 

Reageer