beantwoord

"Uw breedband IP connectie werkt niet"

• 17 maart 2019
  • 7 reacties
  • 1398 keer bekeken

Hi! Sinds gisterochtend doet mijn wifi het niet meer.
Apparaten lijken wel verbinding te maken, maar als ik naar m'n browser ga krijg ik de volgende melding:

Uw breedband IP connectie werkt niet.

Controleer alstublieft of uw Internet WAN connectie op correcte wijze is geconfigureerd.

Heb inmiddels het volgende geprobeerd:
  • Kabels gecheckt
  • Op 'Herstel' gedrukt
  • Modem gereset
  • Stekker eruit en even later weer erin
  • Geschakeld tussen wpa / wpa2
Kan ik nog iets anders proberen?

Ik heb een Experia Box V10.
Services-lampje is oranje, ECO brandt niet, Internet is rood, Wireless knippert groen.

Dionne
icon

Beste antwoord door Natasja - Telfort 25 maart 2019, 12:00

Dag @Grafietstift. Ik begrijp van mijn collega's dat er sprake was van een defecte kabel en deze afgelopen zaterdag is hersteld. Kun je bevestigen dat je verbinding weer online is? ☺ Ik hoor het graag!
Bekijk reactie

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Dag @Grafietstift. Welkom hier op het Forum. Wat balen dat je geen WiFi hebt. Mooi dat je op een rijtje hebt gezet wat je al hebt geprobeerd. Toch ben ik even benieuwd: heb je ook je glasvezelkastje al opnieuw opgestart door dit kort (minimaal 20 seconden) stroomloos te maken? Zo ja, welke lampjes zie je op het glasvezelkastje branden? Je mag ook een foto delen, mocht je dat makkelijker vinden. 🙂

Wil je daarna ook nog proberen je Experia Box een keer te resetten? Dat wil zeggen: het modem terugzetten naar fabrieksinstellingen. Ik zie namelijk aan deze kant geen "harde" reset terug. Ik ben benieuwd naar je bevindingen.
Hi Natasja, ik heb net alle stroom van kastje + modem afgehaald. Op het kastje branden er groene lichtjes bij Power en Ethernet, en niets bij Glas. Modem blijft hetzelfde: Services oranje, ECO niets, Internet rood, Wifi knipperend groen.

Nu doe ik weer de reset (had ik al eerder geprobeerd). Lampjes zijn hetzelfde als hierboven beschreven, behalve dat er nu geen lampje bij 'services' brandt.
Reputatie 7
Badge +9
Hallo @Grafietstift. Bedankt voor je terugkoppeling. Ik zie dat je inmiddels ook telefonisch contact hebt gehad en er is geconstateerd dat er geen signaal binnenkomt op jouw glasvezelkastje. Het probleem is doorgezet naar de Technische Dienst. Zij starten vervolgens een onderzoek naar de oorzaak van het probleem. Zodra er een update is, wordt er contact met je opgenomen. Als ik in de tussentijd nog iets voor je kan doen dan lees ik het graag.
Reputatie 7
Badge +9
Dag @Grafietstift. Ik begrijp van mijn collega's dat er sprake was van een defecte kabel en deze afgelopen zaterdag is hersteld. Kun je bevestigen dat je verbinding weer online is? ☺ Ik hoor het graag!
Reputatie 7
Badge +9
Hallo @Grafietstift. Ik zie dat ik geen reactie meer van je heb gekregen. Ik ga er daarom stiekem een beetje van uit dat je weer internet hebt. Mocht je toch nog ergens hulp bij nodig hebben, dan weet je mij te vinden.
Hi, ik ben op vakantie. Maar volgens mijn zusje, die nu in mijn huis zit, doet het internet het weer. Bedankt!
Reputatie 7
Badge +9
Hi, ik ben op vakantie. Maar volgens mijn zusje, die nu in mijn huis zit, doet het internet het weer. Bedankt!
Geen probleem! Goed om te vernemen dat internet het weer doet. Fijne vakantie, @Grafietstift. 😄

Reageer