beantwoord

Uploadverbinding wisselt van snelheid

Reputatie 1
Sinds de laatste 8-10 maanden springt de uploadsnelheidsverbinding gemeld in mijn Experia Box v8 van het ene naar het andere.

Het begon ooit (jaren geleden) lange tijd als een vaste 32000+Kbps connectie, maar deze zakte daarna langzaam in naar zo'n 29000Kbps. Dat is niet meteen een schokkend verschil, maar toch.

Toen viel het plots naar zo'n 21000-22000Kbps. Zo'n 2-3 maanden geleden was het ineens weer 29000+Kbps, en sinds een paar dagen is diezelfde upload weer ingekakt naar 22000-23000Kbps... En dat terwijl de downloadsnelheid (vrijwel) altijd boven de 95000Kbps uitkomt.

Ik heb het dus niet over wat er met of zonder kabel naar mijn aangesloten computers wordt gestuurd qua snelheid, maar alleen puur wat de modem/router toont qua internetverbinding via z'n statuspagina. Qua bekabeling is er hier niets veranderd in al die jaren. De telefoonkabel die er van begin af aan aangekoppeld is, zit er nog altijd aan.

Dat het tussentijds plots weer 29000Kbps en later nu weer 22000Kbps is, gaat mijn logica toch richting werkzaamheden in de centrale waarop ik aangesloten ben, waar de verbindingen regelmatig verbeteren/verslechteren. Als je van zo'n 32000Kbps naar 22000Kbps terugvalt is dat toch grofweg 30% signaalverlies. Dat is voor mij iets teveel van het goede.

Net als de Kia Picanto stadsauto met een fabrieksopgave van 1:22 en een praktijkverbruik van hoogstens 1:14, daar word je ook niet vrolijk van.

Als ik het verkeerd zie, dan hoor ik het graag.
icon

Beste antwoord door Babylonia 13 mei 2018, 02:46

Klojum schreef:

Qua bekabeling is er hier niets veranderd in al die jaren. De telefoonkabel die er van begin af aan aangekoppeld is, zit er nog altijd aan.

Dan zou ik om te beginnen juist daarmee starten om die eens te gaan controleren op slechte contacten (door bijv. corrosie), samenstelling en specificaties waaraan die bekabeling voldoet.

Voor verdere aanwijzingen zie informatie bij volgende reactie en vervolgreacties:
https://forum.telfort.nl/internet-267/mijn-verbinding-valt-weg-lampjes-vallen-uit-op-modem-67836#post561505

Bekijk reactie

2 reacties

Reputatie 8
Klojum schreef:

Qua bekabeling is er hier niets veranderd in al die jaren. De telefoonkabel die er van begin af aan aangekoppeld is, zit er nog altijd aan.

Dan zou ik om te beginnen juist daarmee starten om die eens te gaan controleren op slechte contacten (door bijv. corrosie), samenstelling en specificaties waaraan die bekabeling voldoet.

Voor verdere aanwijzingen zie informatie bij volgende reactie en vervolgreacties:
https://forum.telfort.nl/internet-267/mijn-verbinding-valt-weg-lampjes-vallen-uit-op-modem-67836#post561505
Reputatie 3
Badge +8
HI Klojum, dat is erg vervelend inderdaad! Zou je je profiel willen aanvullen met je postcode en huisnummer? Ik kan dan kijken naar je verbinding in het systeem. Heb je de bekabeling ook al een keer vervangen? Het kan zijn dat een verouderde kabel een negatieve invloed heeft op de snelheid en dat er ruis ontstaat in de verbinding. Ik hoor het graag van je!

Reageer