beantwoord

Uploadsnelheid laatste weken laag...

• 3 juni 2017
  • 17 reacties
  • 582 keer bekeken

sinds paar weken is mijn uploadsnelheid zeer laag en nogsteeds zo rond de 3mbps was anders altijd 100+mbps
ik heb glasvezel van 100mbps zowel up- als download.
heb al nieuwe router gekocht en modem hard reset gegeven niks help, zit het misschien bij telfort?
ik weet het niet meer 😞
icon

Beste antwoord door Michael 13 juni 2017, 15:22

@all,

Mijn collega Stephen verzamelt alle gegevens van gebruikers die ook kampen met dit probleem. Graag verdere reacties plaatsen in dit topic. Dat is praten over hetzelfde onderwerp, maar dan superoverzichtelijk! (sorry hiervoor!:P)
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

17 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Meet je bekabeld of via Wifi
bekabeld
Reputatie 8
Badge +17
Welk modem van Telfort heb je en doe je de meting via je gekochte router
heb zowel speedtest.net als die van de router gebruikt maar allebei bijna hetzelfde, gaat om de Netgear nighthawk ac1900 R7000
Reputatie 8
Badge +17
Op je glasvezel kastje zit dacht ik ook een internet aansluiting, indien mogelijk sluit daar eens een laptop op aan en doe dan nog eens een meting
was ook al met de oude router dus daar zal het niet aan liggen 😕
heb het getest zonder resultaat zelfde als met router ertussen
Reputatie 8
Badge +17
Wellicht dat Webcare Telfort hier even naar kijkt die zijn vanaf dinsdag weer online
Reputatie 8
Badge +2
Hi Roy! Welkom. Wat een vreemde gewaarwording. Je geeft aan dat je het getest hebt zonder router, direct op het modem. Wil je het resultaat daarvan eens met ons delen middels een screenshot? Met glasvezel zijn echte 'performanceproblemen' nogal schaars. Ik wil daarom graag weten wat het resultaat is. Met deze informatie kan ik dan weer verder. Ik zie je reactie tegemoet.
Reputatie 1
Ook hier heb ik dezelfde problemen met mijn glasvezelabonnement (50-50). Wij (een aantal Telfort abonnees in de straat) hebben het probleem dat de uploadsnelheid niet hoger uitkomt dan 4 Mbit/sec.
Dit probleem hebben we inmiddels doorgegeven aan Telfort. Dus het komt dus toch wel vaker voor Michael dat er performanceproblemen zijn met glasvezel.
dit is een screenshot met de router ertussen en bekabeld, ik heb al contact gehad met iemand van Telfort (Thomas) en heeft alles genoteerd en zou het naar een andere afdeling overzetten en ze zouden me dan telefonisch contact opnemen. http://www.speedtest.net/result/6356470539.png
hier nog van de speedtest.operator
Server 1

Server 2

Reputatie 8
Badge +2
Hi rekla, bedankt voor dit signaal. Het is natuurlijk niet uitgesloten dat er zich performanceproblemen voordoen, laat ik dat voorop stellen. Het is in het geval van glas alleen wat minder makkelijk uit te sluiten. Kun je aangeven hoe je deze waardes getest hebt? Ik zou graag zien dat je dit test met een goedwerkende internetkabel, direct aangesloten op een computer naar het glasvezelmodem. Het zou namelijk zomaar kunnen zijn dat er ergens iets niet helemaal lekker werkt in de router. Ik hoor graag je bevindingen.

@Roy B,

Er staat inderdaad een melding open. Reggefiber is er 'as we speak' mee bezig. Ga ervan uit dat je hier over benaderd wordt door een collega.
Hier ook al een paar dagen hele lage upload snelheid. Abbo is 50/50. Is nu 50/2.
Heb rechtstreeks op de glasmodem getest.

Gr
Jelle
Reputatie 8
Badge +2
Hi Jelle, frappant! Kun je aangeven hoe je dat test? Heb je dit met een nieuwe kabel gedaan en heb je dit incident op meerdere computers? Graag sluit ik eerst het 'klantdomein' uit, voordat ik iets kan doen met dit probleem aan 'onze' kant. Hoor graag van je!
Reputatie 1
Hallo Michael

De situatie wordt alleen maar erger. De snelheid neemt steeds verder af. Ik heb, zoals je aangaf maar ook al eerder heb gedaan voor een collega van je, de pc rechtstreeks met kabel aangesloten op het glasvezelmodem. Geen andere resultaat (helaas). De resultaten zijn hier te zien:
http://beta.speedtest.net/result/6364079077

Overigens is er nog geen contact geweest met iemand van Reggefiber. Terwijl daar zeer waarschijnlijk toch de fout zal liggen.

Groet
Rene
Hallo Micheal,

Vanuit de glasvezel router loopt een netwerk kabel naar de wifi router. Deze maak ik los en stop in de glasvezel router een nieuwe kabel en deze verbind ik rechtstreeks met een laptop.
Nu zit ik direct op het internet, krijg ook een publiek adres.
Heb met 2 laptops een speedtest gedaan.

http://beta.speedtest.net/nl/result/6365981428
http://beta.speedtest.net/result/6365967405

Werk veel thuis en maak vaak gebruik van vpn en remote desktop. Maar heb nu een erg slechte verbinding.

Gr
Jelle
Reputatie 8
Badge +2
@all,

Mijn collega Stephen verzamelt alle gegevens van gebruikers die ook kampen met dit probleem. Graag verdere reacties plaatsen in dit topic. Dat is praten over hetzelfde onderwerp, maar dan superoverzichtelijk! (sorry hiervoor!:P)