Uploadsnelheid glasvezel superlaag

• 9 juni 2017
  • 56 reacties
  • 3226 keer bekeken

Reputatie 1
Sinds enige tijd is de uploadsnelheid van mijn glasvezelverbinding heel erg traag. Ik heb een 'oud' Concepts-abonnement dat is overgenomen door Telfort (ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft) van 100/100. Het werkte tot voor kort prima met gemiddeld zo'n 90/80 bedraad, maar sinds een week ofzo is zowel de download gedaald naar gemiddeld 75 en de upload naar gemiddeld slechts 3. Ik heb getest met speedtest.net.

Ik heb zojuist mijn laptop direct aangesloten op het glasvezelmodem (Genexis Hybrid Live! Titanium) en haalde dezelfde resultaten. Het ligt dus aan de inkomende verbinding. Zie screenshot op http://beta.speedtest.net/result/6363883816

Ter info: er is de laatste maanden niks veranderd aan mijn kant qua netwerk- en computerhardware, software en bijbehorende instellingen. Mijn postcode is 1852GR. Als ik kijk op https://netco-fpi-info.fourstack.nl staan er 20 netwerkadressen. Als ik die test hebben ze een maximale snelheid van 524.

Ik lees meer klachten in dit forum die lijken op de mijne. Er is dus duidelijk iets aan de hand op het Telfortnetwerk. Ik hoop dat er snel iets aan gedaan kan worden, want mijn abonnement loopt bijna af en ik ben geneigd over te stappen als er geen stappen gezet gaan worden.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ervaar je dit probleem ook maar dan de volgende gegevens kenbaar via een privébericht:
- Naam
- Adresgegevens
- 06-nummer
- IP en Mac adres
- Screenshot gemeten snelheid

Bij voorbaat dank!

56 reacties

Bij mij is sinds dagen glasvezel (concept ict aansluiting van Telfort) zeer traag en heeft deze ca. 20-30% packetloss.

Gisteren een storing gemeld, na vele vragen is de storing geregistreerd. Vannacht om 1.23 en 5.49 een korte onderbreking (resets in netwerk?), maar geen verbetering. Vandaag weer gebeld. Zou teruggebeld moeten worden maar wanneer is niet duidelijk.

@jnijhuis: heb jij ook packet loss. Dus verlies van packetten als je ping doet naar een site?

Ondertussen heel traag internet, speedtest zo traag dat de upload test mislukt.

(Heiloo, 1852 EK)
Ik heb hier hetzelfde probleem ook in Heiloo, ben ook een oud concepts gebruiker. Upload is ook max 2 mbps.
Had net ook even een ping test gedaan, en zie ook packet loss.

Heb hier ook niets veranderd, werkt al jaren goed. Nu is het al een aantal dagen slecht.

Iemand van telfort al een idee??

Gr
Jelle
Weer een dag voorbij zonder dat er iets aan gedaan is. Ook geen enkele update van Telfort. Mooi waardeloos.
Vandaag is bij mij een monteur langs geweest, gestuurd door telfort, met de bedoeling het glasvezelmodem te vervangen. Hij heeft dit echter niet gedaan omdat het probleem blijkbaar in de centrale zit. Telfort is hier al geruime tijd van op de hoogte maar kan (of wil?) het niet oplossen. Het treft alle klanten die aangesloten zijn op de leverstraat van door telfort overgenomen providers zoals concepts ict, waar ik ook bij hoor. Vermoedelijk moeten zij hun verouderde apparatuur in de centrale gaan vernieuwen maar dat zal te veel geld kosten. Als ze daar echter nog lang mee wachten zal het nog meer geld kosten want dan gaan veel klanten (waaronder ikzelf) weg. Ik weet niet hoeveel klanten nog moeten klagen maar van mij krijgen ze nog twee weken.
Of het komt juist door mislukte migraties. Kinderziektes in nieuwe apparatuur? Telfort communiceert helemaal niets, zet zelfs geen storing op de website. Heel slecht!
Wat zij willen is dat we overstappen op een abonnement van telfort zelf. Dan wordt, indien nodig, een nieuw glasvezelmodem geplaatst en wordt je aangesloten op een andere leverstraat die wel doet wat het moet. In mijn abonnement staat nu 100/100 maar volgens de metingen krijg ik 50/5 wat hun instap glasvezel abonnement is. Maar daar betaal ik niet voor. Eigenlijk heb ik dus, in mijn geval, €270 te veel betaald. Voor hen is het overigens geen storing maar hebben wij gewoon pech dat we op en verouderde centrale zitten.
Reputatie 8
Een overeenkomst werkt naar twee kanten toe.
Van een klant wordt verwacht dat hij maandelijks voldoet aan zijn betalingsverplichtingen.
Aan de andere kant heeft Telfort zich geconformeerd om te leveren wat is afgesproken.
Als ze daar niet aan voldoen, (en dat bij herhaling), zijn ze in gebreke. (Dat is dus het geval).
Kun je de overeenkomst eenzijdig per direct opzeggen, en een compensatie eisen voor de tijd dat Telfort zich niet aan de overeenkomst heeft gehouden.

Maak er werk van. Kat in het bakkie.
Reputatie 1
@svandijk.nl: Ja, ik heb ook packetloss in de meeste gevallen. Soms gaat het goed, maar in 75% van de testjes (heb er een stuk of 10 gedaan) gaat het mis met 25 tot 50% packetloss.
Begrijp alleen niet dat het jaren goed heeft gewerkt, en nu de laatste week is het slecht.
Dan moet er toch bij telfort iets zijn veranderd.

Vindt het niet erg om naar een nieuw glasvezel abonnement te gaan. Maar wil wel zeker weten dat het dan is verholpen. Aangezien je weer een jaarcontract krijgt.

Kan nu na een maand weg. Gaan het zien deze week. Anders maar is verder kijken naar een andere provider.
Reputatie 8
Badge +17
Plug eens rechtreeks in je glasvezel kastje en welke waardes meet je dan
Is het glasvezelkastje niet gewoon het modem?
Reputatie 8
Dat ligt eraan.
Oude propositie met een "Genexis" kastje met daarbij zowel ethernet als coax aansluiting, kun je een PC in een van de 4 ethernetpoortjes rechtstreeks van die Genexis aansluiten.

Als er maar één ethernetpoort als glasvezelaansluiting is, kun je dat NIET.
Dan hangt er altijd nog een gecombineerde modem/router achter, zoals bijv. een ZyXEL P-2812HNU-F1, een Experia Box V8 of V10. Aansluiten van PC's e.d. kan dan echt alleen via de modem/router.
Dit is het model wat ik heb (foto): https://postimg.org/image/caxvcymq1/

Had 'm hier al eerder op aangesloten, en ook hier krijg ik een lage snelheid.
Reputatie 1
Dit lijkt op een probleem waar de laatste tijd meer klanten mee te maken hebben, waaronder ikzelf. Vraagje: ben jij een "originele" Telfort-klant, of kom je van een andere provider zoals Concepts, en ben je overgenomen door Telfort? Er lijkt namelijk een patroon te zijn dat dit probleem alleen of voornamelijk voorkomt bij overgenomen klanten.
Ik ben een originele klant van Telfort, gelijk klant geworden sinds ik overgegaan ben op glasvezel.
Vandaag weer gebeld. Telfort heeft het ticket naar KPN doorgezet. Verder nog niets, nog even slecht internet

Anderen al iets gehoord: @jnijhuis @jvreeker @luc.mattys ????
Valt trouwens wel op dat @Telfort niet meer reageert op deze postings.
Tja, als je niks zinnigs te vertellen hebt kun je beter zwijgen. En dat is dus precies wat ze doen.
Woon ook in Heiloo (1852) en heb sinds kort ook problemen...download is 50 Mb en upload is ~2.5-3 Mb...
Af en toe werkt het helemaal niet en duurt het 2-5 minuten voordat internet weer werkt...TV werkt zonder problemen. Heb juist glasvezel genomen ivm symmetrische up/down van 50 Mb.
Reputatie 8
Badge +16
@All,

Excuses voor de late reactie. Aangezien meerdere klanten in hetzelfde gebied problemen ervaren met de uploadsnelheid dan zit het probleem hoogstwaarschijnlijk in de wijkcentrale.

@jnijhuis, @luc.mattys, @ jvreeker, @paulkolk,

Graag ontvang ik van jullie de volgende gegevens in een privébericht zodat ik jullie verder van dienst kan zijn.
- Naam
- Adresgegevens
- 06-nummer
- IP-adres en Mac adres (fysiek adres) te vinden bij Netwerkverbindinggegevens
- Screenshot met bekabeld gemeten snelheden en ping.

Bij voorbaat dank!

@s.vandijk.nl,

KPN heeft het ticket nog steeds in behandeling. Zodra er meer bekend is breng ik je op de hoogte.

@Stephen - Telfort wanneer doet KPN er nu wat aan? Weer een dag verder en geen verbetering. #telfortstoring #telforttraag

Waarom escaleren jullie niet???
Reputatie 1

al sinds vorige week prut. kijk uit naar een redelijke verklaring. eindelijk deze screen zonder 'er is geen internetverbinding beschikbaar' die ik in 80% van de gevallen krijg.
Hier ook nu een week problemen, Download gaat upload slecht. Heb wel veel packet loss.

Iemand al iets van Telfort of KPN gehoord over een oplossing? Mijn ticket is volgens de helpdesk gisterenmorgen 9.10u naar KPN doorgezet. Helaas nog niets gehoord en geen verbetering. Zeer slechte actie van Telfort/KPN op deze groepsstoring. Onbegrijpelijk, dacht even dat Telfort de problemen van vroeger te boven was.

Ik denk erover om in ieder geval tijdelijk weer naar kabel over te stappen voor internet.
https://twitter.com/dijkconsultancy/status/874559020442558465

Reageer